نکاتی جالب از زندگی خداداد عزیزی

خداداد عزیزی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگوییمتفاوت با یکی از برنامه‌های شبکه سه اظهار داشت: اولین خانهام را سال ۷۴ که به تیم بهمن رفتم خریدم. هر چند این خانه درمنطقه جنوب شهر مشهد است، اما اکنون دیگر مشهد بالاشهرو پایین شهر ندارد. تقریبا همان محلی که با خانواده ام زندگیمی‌کردم یک خانه خریدم. سال ۷۵ از روستا‌های اطراف فریمانبه مشهد آمدیم. پدرم کشاورز بود و بیشتر زمین هایش بایراست و این زمین‌ها آبی نیستند. به همین دلیل پدرم کشاورزیدیمی انجام می‌دهد. او گوسفند و دام هایش را در فریمانفروخت و ۲ خانه در جنوب شهر مشهد خرید. یکی از اینخانه‌ها را هم به دلیل اینکه عمویم فوت کرده بود و پدرمسرپرستی خانواده اش را برعهده داشت، به پسرعموهایم داد. یکی از خانه‌ها هم برای خودمان بود.

*هر کاری می‌کنیم پدرم از جایش تکان نمی‌خورد

او درباره اینکه آیا پدرش با وجود وضعیت نه چندان مناسبمالی، هزینه خانواده عمویش را هم پرداخت می‌کرده است،گفت: پس از اینکه پسرعموهایم بزرگ شدند آرام آرام خرجخانواده خودشان را دادند، اما پدرم با عموی مرحوم من حسابو کتاب داشت و یک خانه برای خانواده اش خرید. مادرم سال۶۹ فوت کرد و یک سال بعد یکی از خانه‌ها را فروختیم، اما پدرمهمچنان ساکن جنوب شهر مشهد است و هر کاری می‌کنیم ازجایش تکان نمی‌خورد.

*با ۴ میلیون تومان خانه خریدم، اما اکنون با این مبلغ حتی یکدر هم نمی‌توان خرید

عزیزی تصریح کرد: سال ۷۴ که به بهمن رفتم، قراردادی بهارزش تقریبی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با این تیم بستم. برای خرید خانه ۸۰۰ هزار تومان از یک خانواده رهن گرفتم و با۴ میلیون تومان خانه خریدم. اکنون با این مبلغ هیچ چیزنمی‌توان خرید یا در نهایت شاید بشود یک در خانه را خرید.

*از مستاجرانم قیمت اجاره سال پیش را می‌گیرم و آن را زیادنمی‌کنم

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: اکنون خودم مستاجردارم. ساختمان من تجاریمسکونی است و برادر بزرگ ترمپیگیر دریافت اجاره از مستاجران است. خودم زیاد درگیر اینموضوع نمی‌شوم. برادرم البته مهربان است و با مستاجرانبرخورد خوبی دارد. حتی اسدالله (برادر بزرگ‌تر خداداد) برایمستاجرانی که درآمد کمی از مغازه شان دارند با همان قیمتسابق مغازه را اجاره می‌دهد و اجاره بها را زیاد نمی‌کند.

*هفت برادر هستیم و برای تشکیل یک تیم فوتبال به چهار برادردیگر نیاز داریم

عزیزی درباره تعداد خواهران و برادرانش بیان کرد: ما چهار تابرادر، همراه یک خواهر هستیم. پس از فوت مادرم برای پدرمسال ۷۰ یک زن جدید گرفتیم که از همسر جدیدش هم سه پسردارد. در کل هفت برادر و یک خواهر هستیم. البته الان هم بهپدرم می‌گوییم زن بگیرد، اما به دلیل اینکه ۸۶ سالش است قبولنمی‌کند. چهار برادر دیگر برای تشکیل یک تیم فوتبال نیازداریم. البته دوست داریم ذخیره هم داشته باشیم.

*پس از فوت مادرم، خودمان برای پدرم زن گرفتیم

او افزود: سال ۶۹ که مادرم فوت کرد، پدرم خیلی اذیت شد. اومتولد ۱۳۱۲ است و اگر ۲۰ سالگی اش یعنی سال ۱۳۳۲ همازدواج کرده باشد یعنی حدود ۳۷ سال با مادرم زندگی کردهاست. به همین دلیل اینکه ناگهان تنها شد برای او سخت بود. البته زمانی که مادرم فوت کرد، من که بچه کوچک خانواده امهستم، ۱۹ سالم بود. به همین دلیل با توجه به اینکه پدرم ازتنهایی تحت فشار قرار گرفته بود، خواهر و برادرهایم تصمیمگرفتند برای او زن جدیدی بگیرند. از همان روستای پدرم برایاو زن گرفتیم، اما همسرش فامیلمان نیست. اکنون هم ۲۸ سالاست با این همسرش زندگی می‌کند.

عزیزی درباره تعداد فرزندان خودش اظهار داشت: من یک پسرو ۲ دختر دارم. فاطمه دختر بزرگم ۲۲ سالش است و سال ۷۷ شب بازی ایران و قطر به دنیا آمد. پسرم ۱۴ سالش و دخترکوچک هم ۹ سالش است. خودم هم متولد ۱۳۵۰ هستم.

خداداد که در سالروز تولدش در این برنامه شرکت کرده بود،درباره آرزو‌های خود گفت: برای همه مردم ایران آرزویسربلندی می‌کنم و انشاالله همیشه موفق باشند.

برخی بازیکنان ایران پوست خود را بلوتوث یا بوتاکس می‌کنند

عزیزی درباره رفتار‌های عجیب برخی بازیکنان فعلی فوتبالایران گفت: اکنون برخی فوتبالیست‌ها پوستشان را صاف،بلوتوث یا همان بوتاکس می‌کنند، اما من زیاد موافق این کار‌هانیستم چرا که هر چیزی طبیعی اش بهتر است. البته برایمهرداد میناوند ساخته بودند که او بوتاکس می‌کند، اما مهرداداهل این کار‌ها نیست.

او درباره اینکه آیا بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگملت‌ها را پیگیری می‌کند یا خیر، گفت: فکر می‌کنم تیم ملیوالیبال ایران بهترین شرایط را دارد و امیدوارم همین روند ادامهیابد.

عزیزی درباره بازیگری اش در فیلم سینمایی «خوابم می‌آید»گفت: نقش خودم را با درخواست رضا عطاران بازی کردم و چندثانیه‌ای میهمان او بودم.

*در ماجرای من و فیروز کریمی مقصر بودم

پیشکسوت فوتبال ایران درباره حضورش در برنامه «ستارهساز» گفت: کسی به ما سناریو نمی‌دهد و خودمان هستیم. چون هنرپیشه نیستیم و نمی‌توانیم هم باشیم. بلکه خودمانیم.

عزیزی درباره حاشیه‌ای که بین او و فیروز کریمی در این برنامهبه وجود آمد، بیان کرد: موضوع اختلاف سلیقه بین من و فیروزکریمی بود. متاسفانه مقداری صدایم را بالا بردم و بگومگوییایجاد شد که ناشی از اختلاف سلیقه بود. اشتباه از من بود.

*پاسخ کوتاه

خداداد در بخش پایانی با جواب های کوتاه نظر خود را نسبتبه برخی چهره های شاخص فوتبالی ارائه داد که در زیر میخوانید، جایی که او از جدایی مربی سابقش در تیم ملی ازپرسپولیس ابراز تاسف کرد.

هادی نوروزی: حرف زدن درباره افرادی که جمعی را ترکمی‌کنند سخت است. خدا هادی را بیامرزد، اما نمی‌دانم دربارهاش چه بگویم.

جواد خیابانی: آقای غزال تیزپای آسیا را او مد کرد و کارشدرست است. البته برای اینکه این لقب را به من بدهد با او نبستهبودم.

استانکو پوکله پوویچ: شبیه دی دی، هنرپیشه معروف آمریکاییبود. سالی که من با پرسپولیس به عنوان بازیکن کمکی به جامباشگاه‌های آسیا رفتم موافق بازی کردنم نبود و به زور امیرعابدینی بازی کردم. البته من استقلالی هستم و نه پرسپولیسی.

محمد مایلی کهن: حاج آقای بزرگ و دوست داشتنی. مایلیکهن را خیلی دوست دارم.

برانکو ایوانکوویچ: پروفسور. با برانکو کار کردم و واقعا تاسفمی‌خورم از فوتبال ایران و پرسپولیس جدا شد.

کارلوس کی روش: مربی بزرگی که به نظر من با جامعه فوتبالایران مدارا نکرد. البته او مربی خیلی خوبی بود.

مصطفی دنیزلی: او استاد من بوده است.

رضا عطاران: همشهری عزیزی که در فیلم خوابم می‌آید،میهمانش بودم.

محمد دادکان: جز معدود رئیس فدراسیون‌های فوتبالی که راحتو پوست کنده حرفش را می‌زند. کاش در فوتبال بود، امامتاسفانه نیست.

علی کریمی: جادوگری که جز دوستان خیلی خوب من است.

حسین کعبی: متاسفانه نظری درباره حسین ندارم (خداداد دراین لحظه گفت قرار بود عکس بزرگان را نشان بدهید تا دربارهآن‌ها نظر بدهم)

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *