انتقاد تند قوچان‌نژاد از سرمربی تیم ملی والیبال!

کارشناس خراسانی والیبال ایران گفت: کولاکوویچ مربیجسوری نیست؛ او در تعویض‌ها، درخواست وقت استراحت وسایر موارد که مربوط به مربی می‌شود زرنگ نیست.

تیم ملی والیبال ایران با قبول دو شکست مقابل تیم‌های لهستانو برزیل در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 بهکار خود در این دوره از پیکارها خاتمه داد. شاگردان کولاکوویچدر جایگاه پنجم ایستادند.

* از آنچه می‌ترسیدیم سرمان آمد

جبار قوچان‌نژاد، درمورد نتایج تیم ملی والیبال ایران در مرحلهنهایی لیگ ملت‌های 2019 و شکست مقابل تیم های لهستان وبرزیل اظهار داشت: از آنچه که می‌ترسیدیم سرمان آمد. از اولراه صرفا به دنبال کسب نتیجه بودیم، اما سایر تیم‌ها به فکرپیکارهای انتخابی المپیک و مسابقات مهمتر بودند و به همیندلیل به بازیکنان جوان‌تر خود میدان دادند. فدراسیونی مانندفدراسیون روسیه به بازیکنان خود اعلام کرد که در رقابت‌هایلیگ ملت‌ها فقط به دنبال بازی خوب باشند و نتیجه چندانبرایشان اهمیتی نداشته باشد.

* کولاکوویچ می‌خواست تاریخ‌سازی کند

وی ادامه داد: ایگور کولاکوویچ می‌خواست بعد از فشارهایی کهسال گذشته روی خود حس می‌کرد تاریخ‌سازی کند و از هرفرصتی برای بردن استفاده می‌کرد. متاسفانه در این مسیر ازبازیکنان جوان استفاده نشد و به همین دلیل بازیکنان باتجربهدچار خستگی و مصدومیت شدند. فکر می‌کنم این اتفاقاتکارمان را برای رقابت‌های انتخابی المپیک بسیار سخت کند.

* کولاکوویچ مربی جسوری نیست

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه قصد تخریب ملی‌پوشان وعملکرد تیم ملی را ندارم عنوان کرد: به نظر من بازیکنان از جانو دل تلاش کردند و نباید عملکرد تیم ملی را زیر سوال برد، امامتاسفانه دقیقاً زمانی که باید نتیجه می‌گرفتیم این اتفاق نیفتاد. به نظر من کولاکوویچ مربی جسوری نیست؛ او در تعویض‌ها،درخواست وقت استراحت و سایر موارد که مربوط به مربیمی‌شود زرنگ نیست و نمی‌تواند جریان بازی را به سود تیم خودتغییر دهد.

* اسیر اسم‌ها نشدیم

قوچان‌نژاد ادامه داد: برزیل یکی از قدرت‌های والیبال دنیا استو سابقه زیادی در تورنمنت‌های مختلف دارد. بازی ما با برزیلهمیشه جزو بهترین‌ها بوده و به نوعی می‌توان گفت بازی ما بهبرزیل می‌خورد. ملی‌پوشان ایران در بازی مقابل برزیل اسیراسم‌ها نمی‌شوند. ملی‌پوشان بسیار زحمت کشیدند، امامتاسفانه سایرین نتوانستند کمک کنند تا این بازی به سودایران تمام شود.

* فراتر از داوری هم دنبال نتیجه بودند

وی در خصوص نقش فدراسیون در برنامه‌ریزی برای تیم ملی ونتایجی که کسب شد، گفت: داوری از دوستان من است و باتوجه به اینکه قرار بود زمانی من به عنوان دبیر فدراسیونفعالیت کنم، اما این موضوع محقق نشد اگر حالا حرفی بزنمممکن است متهم و مغرض شناخته شوم، اما چیزی که مسلماست اینکه کشور ما کشوری نتیجه گراست. فکر می‌کنم فراتراز داوری هم دنبال نتیجه بودند.

* ایگور تیم ملی را فدای خواسته‌های شخصی‌اش کرد

قوچان‌نژاد ادامه داد: احساس کردیم بهترین شرایط برای کسببهترین نتیجه فراهم است، اما این اتفاق نیفتاد. کولاکوویچ فقطبه خودش فکر کرد و اگر کمی درایت داشت می‌توانست بهنیمه‌نهایی صعود کند. به عقیده من کولاکوویچ تیم ملی را فدایخواسته‌های شخصی خود کرد.

* مگر کولاکوویچ متخصص تغییر نسل نبود؟

کارشناس والیبال ایران اظهار داشت: بدون شک تمام مربیان درمسابقات مختلف به دنبال کسب برد هستند، اما باید شرایط راهم به خوبی بررسی کرد. مگر کولاکوویچ نمی‌گفت تخصصخاصی در تغییر نسل دارد و این کار را در صربستان انجامداده است؟ چرا حالا این اتفاق در تیم‌ ملی ایران نیفتاد؟ شایداو می‌خواهد تغییر نسل را در مسابقات انتخابی المپیک انجامدهد. تیم‌هایی همچون لهستان و روسیه به خوبی از فضای لیگ‌ملت‌ها استفاده کردند و تیم‌شان را تغییر دادند. باید تاکید کنمکه ملی‌پوشان ایران خیلی زحمت کشیدند و از جان و دل مایهگذاشتند تا این نتایج رقم بخورد. هیچ انتقادی به بازیکناننیست، اما به نظر من کادرفنی می‌توانست بیشتر به ملی‌پوشاندر این مسیر کمک کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *