«دهنِ لقِ» زارعی حاشیه ساز شد

دومین نشست خبری شهردار برابر وعده قبلی مبنی بر برگزاری نشست خبری در 100 روز در حالی برگزار شد که در تماس تلفنی شهردار با معاون فرهنگی اش بکار بردن  الفاظ رکیک از سوی معاون فرهنگی نسبت به خبرنگاران به مهم ترین حاشیه این نشست خبری تبدیل شد.

به گزارش صبح امروز خبرنگار ایرنا از مهدی زارعی کلات معاون فرهنگی اجتماعی شهردارمشهد به دلیل پاسخگو نبودن تلفن  و این که هر زمانی که تلفن اش پاسخ داده شده روابط عمومی معاونت به جای زارعی پاسخ داده است، گلایه کرد.

در ادامه شهردار پیشنهاد کرد در همین جلسه خبرنگار با زارعی معاون فرهنگی شهرداری تماس بگیرد، به درخواست شهردار، خبرنگار با گوشی خود با معاون فرهنگی اش تماس گرفت که وی پاسخ تلفن را نداد.
در ادامه کلایی با تلفن خود با مهدی زارعی معاون فرهنگی اش تماس گرفت و در حالی که تلفن روی بلندگو بود انتقاد خبرنگاران را به وی منتقل کرد.
اما مهدی زارعی معاون فرهنگی شهردار مشهد با لحنی که به نظرعصبی می رسید، گفت: زمانی که در جلسه هستم نمی‌توانم جواب خبرنگاران را بدهم من حتی جواب زن و بچه خود را نمی‌دهم .

در ادامه با لحنی خاص گفت: «اقای شهردار… لق خبرنگاران»، که شهردار بلافاصله تلفن را قطع کرد و زماین که با اعتراض برخی خبرنگاران روبروشد، گفت: معاون تحت فشارکاری زیادی قرار دارند، منم هم اشتباه کردم که بدون اطلاع صدای او را روی بلندگو گذاشتم.

وی پس از درخواست خبرنگاران مبنی بر توضیح رسمی از سوی معاونت فرهنگی در خصوص این رفتار ناشایست گفت: پیگیر موضوع هستم و آقای زارعی پاسخ رسمی خود در خصوص این اقدام اعلام خواهد کرد.

شهردار در پایان نشست از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت: من باید پاسخگوی این رفتار باشم، البته معاون فرهنگی نیز رسما از خبرنگاران عذرخواهی خواهد کرد.

استعفایی که تکذیب شد

اگر چه چند ساعت بعد از این ماجرا خبرهایی مبنی بر استعفای زارعی معاون فرهنگی شهردار منتشر شد اما مجید خرمی مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد این شایعه را تکذیب کرد.

 عذرخواهی معاون فرهنگی شهردار از خبرنگاران

چند ساعت بعد از شایعه، حوالی عصر مهدی زارعی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در واکنش به حاشیه نشست خبری شهردار مشهد، ضمن عذرخواهی از خبرنگاران بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: «گاهی تقدیر برآدمی چندان سخت میگیرد که عنان از کف ات رها می‌شود؛ و آن چه در دل نیست بر زبان می‌آید و موجب شرمساری می‌گردد. می‌دانم دوستان و عزیزان خبرنگارمان رنجیده خاطرند از سهوی که رویداده است. قصدم نه تطهیر رفتار نکوهیده ام، که بنیان بهانه ایست که سرنوشت به شیوه‌ی آزمون بر رفتار من نوشت. فرزند کوچکم را در بند بیماری فکند و مرا عاجز از همیاری و درمان وی وا نهاد تا رنج پدری و اندوه نا توانی برمن غالب شود و آن پیش آید که نباید… لذا بدین وسیله از خبرنگاران، شهردار محترم و همه‌ی دوستان خدمتگزار در جامعه‌ی مطبوعات کشور که هماره دل در گرو نشر آگاهی و توسعه وطن دارند پوزش میطلبم که آدمی محل خسران است و اشتباه. صمیمانه‌ترین عذر مرا بپذیرید و مرا عفو نمایید.   مهدی زارعی»

اگر چه کلائی شهردار در پایان همان نشست خبری خبرنگاران عذرخواهی کرد و عصر دیروز مهدی زارعی در بیانیه ای که منتشر کرد ضمن عذرخواهی بیماری فرزندش را برای این بی اخلاقی بهانه کرد. با این وجود فضای مجازی به این موضوع پرداختند.

دربیانیه خانه مطبوعات خراسان رضوی تاکید شد؛

شهردار مشهد سریعا معاون فرهنگی خود را عزل کند

خانه مطبوعات خراسان رضوی در بیانیه خواستار عزل معاون فرهنگی شهردار مشهد در پی توهین بی سابقه به خبرنگاران شد.

به گزارش  مهر، پس ازتوهین بی سابقه معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران و استفاده از جملات بی ادبانه و زشت، خانه مطبوعات خراسان رضوی در بیانیه ای خواستار عزل سریع وی شد.

در این بیانیه آمده است: مطالبه گری وظیفه خبرنگاران و پاسخگویی انتظاری منطقی وبحق ازمسئولان است. خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی ضمن محکومیت توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به ساحت اصحاب رسانه، ضمن دفاع از هویت صنفی همکاران خبرنگار که در همه مشکلات و بحران ها در خط مقدم قرار دارند و همواره پیگیر مطالبات مردم از مسئولان هستند، از شهردار محترم مشهد می خواهد که در برخوردی قاطع با معاون فرهنگی خود، نسبت به عزل هر چه سریع تر وی اقدام کند تا مرهمی بر زخم های خبرنگاران باشد و نشان دهد که پاسخگو نبودن، توهین وعدم رعایت ادب در قاموس شهرداری وجود ندارد.

بهمن ایرانی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *