ایمن‌سازی خط مرگ در 20 نقطه

سال گذشته تعداد 140 نفر عابر پیاده جان خود را از دست داده اند و در خرداد ماه امسال نیز 10 نفر عابر پیاده جان شان را از دست داده اند، همه این آمارها ضرورت اهمیت و توجه به گذرگاه عابر پیاده را نشان می دهد، تا خطوط عابر پیاده که اکنون خط مرگ است تغییر کند، البته آن طور که شهردار مشهد در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده است، فرهنگ سازی برای توجه رانندگان به خط عابر پیاده یکی از مهم ترین سرفصل هایی است که از معاونت فرهنگی شهرداری انتظار است در این زمینه اقدامی انجام دهد، در این راستا با هدف تغییر رفتار ترافیکی شهروندان، رعایت حق تقدم و حفظ جان عابران پیاده، طرح ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده با ایمن‌سازی20 نقطعه پرتردد شهر اجرا  خواهد شد.

تاکید شهردار بر دو پروژه حوزه فرهنگ شهروندی

به گزارش صبح امروز، خلیل‌ا… کاظمی، معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه اقدامات زیادی به صورت پراکنده در بحث آموزش‌های فرهنگ شهروندی طی سال‌های گذشته از سوی شهرداری انجام اما خروجی مناسبی نداشت، شهردار مشهد امسال بر اجرای دو پروژه در حوزه فرهنگ شهروندی تاکید کرده است.
وی افزود: بر این اساس دو موضوع رعایت حق تقدم عبور عابر پیاده در راستای تغییر رفتار ترافیکی شهروندان و همچنین ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در سال 98 مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این دو پروژه در حوزه عمرانی و فرهنگی بودجه خوبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع و تاکیدات شهردار مشهد در حوزه عمرانی و ترافیکی جلساتی با پلیس راهور و حوزه فرهنگی برگزار تا نسبت به اجرای طرح مناسب‌سازی و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده هماهنگی‌های لازم انجام شود.
کاظمی تصریح کرد: به گفته پلیس راهور طی سال گذشته 400 نفر عابر پیاده در استان بر اثر تصادف کشته و 8000 نفر مصدوم شده‌اند که 50 درصد تصادفات در معابر بزرگراهی و 50 درصد تصادفات فوتی، شب اتفاق افتاده است.

مرگ 140 عابر پیاده
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد اضافه کرد: سال 97 در مشهد 253 نفر بر اثر تصادف جان باخته‌اند که از این تعداد 140 نفر عابر پیاده بوده‌اند که دلیل تصادفات نیز از سوی پلیس راهور عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم عابر پیاده است .
وی ادامه داد: همچنین 68 درصد از فوت شدگان بر اثر تصادف در 4 ماهه گذشته از سال 98 عابر پیاده بوده و در خرداد ماه نیز تصادف جان 10 عابر پیاده را گرفته است که این آمار اهمیت توجه به فرهنگ‌سازی رعایت حق تقدم عابران پیاده و ایمن‌سازی گذرگاه‌ها را نشان می‌دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه برای تغییر رفتار ترافیکی شهروندان، رعایت حق تقدم عابر پیاده و کاهش تصادفات باید اقدامات فرهنگی و زیرساختی در کنار هم انجام شود، گفت: در این راستا 5 استراتژی شامل ایجاد زیرساخت‌ها، پررنگ کردن خط کشی عابر پیاده، نصب تابلو و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده، ارائه آموزش به شهروندان، تشویق، الزام، نظارت و سنجش اقدامات انجام شده مورد توجه قرارگرفته است.

اجرای پایلوت طرح در چند منطقه شهرداری
کاظمی افزود: طرح ابتدا به صورت پایلوت و در مناطق یک،7،9،11،محور ایستگاهای قطارشهری، چهارراه لشکر و ملک‌آباد اجرا و سپس در سایر نقاط شهر اجرا خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: در جلسات هماهنگی که با حضور پلیس راهور برگزار شده مقرر شد در ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده نظرات پلیس راهور مدنظر قرار گرفته و نقاط پرخطر نیز شناسایی و اعلام شود.
وی ادامه داد: همچنین از سازمان ترافیک خواسته شده مواد و تجهیزات مورد نیاز تامین و پیمانکارانی که قرار است خط کشی گذرگاه های عابر پیاده ،میخ کوبی و نصب تابلو وسایر تجهیزات را انجام دهند را به سرعت مشخص کند.
کاظمی گفت: طرح ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده ابتدا با ایمن‌سازی 20 نقطه در تعدادی از مناطق پرتردد که از قبل شناسایی شده اجرا و به تدریج در سایر نقاط با هماهنگی پلیس راهور و در کنار اقدامات فرهنگی از سوی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد انجام خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *