بازار فرش رفو می شود

در جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی میراث فرهنگی خراسان رضوی و شهردار منطقه ثامن  مقرر شد طرح  مرمت و احیای بازار فرش مشهد برای بررسی و تصویب نهایی در شورای فنی میراث فرهنگی استان مطرح شود.

به گزارش صبح امروز ابوالفضل مکرمی فر در این باره گفت: در جلسه ای که به منظور هماهنگی برای مرمت و احیای بازار فرش مشهد برگزار شد، گزینه های پیشنهادی مشاور طرح ارائه شد و با توجه به اجماعی که درباره طرح پیشنهادی وجود داشت مقرر شد این طرح در جلسه  آینده شورای فنی میراث فرهنگی استان مورد بحث و بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان با حضور جمعی ا زاعضای شورای فنی میراث فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

مکرمی فر افزود: هم چنین مقرر شد شهرداری منطقه ثامن مشهد علاوه بر لوح فشرده ، نقشه ها و مدارک ارسالی مشاور را به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تحویل دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: هم چنین مقرر شد با توجه به این که شهرداری مقدمات انتخاب پیمانکاررا انجام می دهد میراث فرهنگی پیمانکاران مورد تائید را براساس تجارب پروژه های قبلی برای قرار گرفتن در فرآیند انتخاب پیمانکار به شهرداری معرفی کند.

 گفتنی است : بازار فرش  در امتداد بازار بزرگ مشهد بوده که در روند تاریخی خود از جایگاه مهمی در نظام اجتماعی و اقتصادی بر خوردار بوده ارتباط دهنده عناصر مهم کالبدی – فعالیتی شهر با حرم مطهر است.

اثرتاریخی «بازارفرش» در سال 1384 به شماره 13499 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

علی علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *