جمع‌آوری آب‌های سطحی پیرامون حرم

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن گفت: عملیات اجرایی فاز جدید شبکه‌ جمع‌آوری آب‌های سطحی پیرامون حرم مطهر رضوی اجرا شد.

به گزارش روزنامه”صبح امروز” سید فرهاد حجازی در خصوص احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی اطراف حرم افزود: این طرح که به منظور ساماندهی تاسیسات شهری در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی به صورت فاز به فاز در حال اجراست و فاز جدید آن در خیابان شهید نواب صفوی و ضلع غربی خیابان آیت الله بهجت(ره) با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و850 میلیون تومان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی در معابر اطراف بارگاه منور رضوی،یکی از اقدامات زیرساختی است که به منظور ساماندهی تاسیسات شهری و کنترل روان آب های سطحی و پیشگیری از مخاطراتی همچون آب افتادگی معابر و جاری شدن سیل در خیابان ها،در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی پیش بینی شده و دردست اجرا است.

حجازی اظهار کرد: با توجه به اینکه حفاری همزمان در تمام خیابان های اطراف حرم در هسته مرکزی شهر ممکن نیست، از این رو به منظور تسریع در ایجاد و تکمیل شبکه مذکور، عملیات حفاری و لوله گذاری کاروگیت در چند خیابان اصلی و فرعی منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت فاز به فاز اجرا شده و فاز جدید آن در خیابان شهید نواب صفوی و ضلع غربی خیابان آیت الله بهجت(ره) با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و850 میلیون تومان آغاز شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در بافت فرسوده پیرامون حرم مطهررضوی همواره وجود داشت، چاه های جذبی بود که به شیوه سنتی و به تعداد زیاد و غیر استاندارد و بدون کارشناسی لازم حفر شده بود که معمولا پس از چند بارش برف و باران در فصول پر بارش سال پر شده و سبب جاری شدن آب در معابر می شد،که احداث این شبکه و اتصال کانال‌ها به نهر نادری در رفع و کنترل این معضل موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از تکمیل کانال ها و اتمام لوله گذاری، نصب منهول ها(دریچه‌های بازدید وکنترل) و فن های هوادهی قوی در طول مسیر آن نیز به منظور تسهیل در نگهداری،شستشو و لایروبی جهت پیشگیری از مسدود شدن و ایجاد بوی نامطبوع در روزهای گرم سال نیز انجام می گیرد.

حجازی در پایان متذکر شد: فاز جدید عملیات احداث و تکمیل شبکه هدایت و جمع آوری آب های سطحی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در خیابان شهید نواب صفوی،حدفاصل تقاطع بلوار شهید شوشتری و نواب تا میدان شهدای مسجد گوهرشاد(تقاطع پنجراه) به طول 252 متر و همچنین ضلع غربی خیابان آیت الله بهجت(ره) حدفاصل چهارراه شهدا تا بلوار شهید کامیاب به طول 935 متر تحت نظارت شهرداری منطقه و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن توسط پیمانکار به صورت همزمان آغاز شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *