کمپین عروسک‌ها؛ پیام مهربانی مردم مشهد

اوایل بهار همین امسال بود که شادی از راه رسیدن نوروز در همه جا دیده می شد و مردم خود را برای شروع سال جدید آماده می کردند که سیل مهمان ناخوانده بعضی از نقاط کشور شد و همه را در شوک بزرگی فرو برد.

این مهمان سر زده که باعث ویرانی های بسیاری شده بود کودکان زیادی را از آغوش عروسک های خود محروم ساخت و صدای لالایی های کودکانه  را در کمتر از چند دقیقه خاموش کرد وبار دیگر حس انسان دوستی مردم کشور را برانگیخت.

 این بار مردم مشهد با همکاری شهرداری برای برگرداندن دوباره لبخند کودکان سیل زده دست به کار شدند و کمپین عروسک ها را  راه اندازی کردند تا این کودکان در روزهایی که حس آواره گی برآنها چیره شده احساس تنهایی نکنند.

کمپین عروسک ها فرصتی برای نیکوکاری

رضا دانایی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه می گوید:این کمپین به منظورحس همدلی مردم مشهد با کودکان مناطق سیل زده ایجاد شده  تا حس همدلی مردم شرق کشور را راهی این مناطق کنیم.

وی می افزاید: هدف از این کمپین ایجاد فضای مهربانی و نیکوکاری در بین مردم مشهد است تا از این طریق حس نوع دوستی  خود را به مناطق سیل زده نشان دهند.

پویش همبازی شو با هدف ساخت اسباب بازی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص پویش هم بازی شو ادامه می دهد: به منظور حس همبستگی در میان شهروندان از طریق مشارکت فعال در محلات اقدام به راه اندازی پویش همبازی شو کرده ایم.

وی تصریح می کند: در این اقدام از تمامی شهروندان و فعالین اجتماعی و دستگاه های مردم نهاد که می توانند در تولید و ساخت عروسک همکاری کنند دعوت به عمل آوردیم .

دانایی در خصوص فراهم آوردن بستری برای دستگاه های مردم نهاد بیان می کند: شهرداری طی اقداماتی مواد اولیه را در اختیار این دستگاه های مردم نهاد می گذارد تا بتوانند تولید ساخت عروسک را شروع کنند.

وی درباره جزئیات این اقدام خاطر نشان می کند: دستگاه های مردم نهاد موظف اند، قبل از تهیه اسباب بازی نمونه کار خود را در اختیار ستاد از پیش تعیین شده بگذارند تا در خصوص کیفیت عروسک ها نظارت لازم را داشته باشند.

کمپین عروسک ها در 13 منطقه از مشهد

همچنین دانایی در همین رابطه می گوید:  در 13 منطقه از مشهد و در مسیر های پر تردد شهر مکان هایی را برای اهدای عروسک و اسباب بازی از سوی مردم در نظر گرفته ایم.

وی ادامه می دهد: با توجه به اطلاع رسانی های پیش بینی شده و نصب بنر در سطح شهر کمک های  بسیار زیادی را از مردم مشهد دریافت کرده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد می گوید: این کمپین در مناطق کم برخوردار به لحاظ مالی نیز برپا شده شده است که تعدادی از فعالین ساخت عروسک در این مناطق اعلام آمادگی کرده اند.

وی درباره نحوه همکاری این فعالین با کمپین عروسک ها تصریح می کند: به منظور همدلی این افراد با مناطق سیل زده و با توجه به اعلام شهرداری در خصوص تامین مواد اولیه ، تعدادی از مواد تهیه ی عروسک را در اختیار آنها گذاشته ایم تا بتوانند مشارکتی در این زمینه داشته باشند.

در این کمپین ارقامی مطرح نیست

دانایی در ارتباط با همکاری مردم مشهد با این کمپین می گوید: در این طرح هیچ اعداد و ارقامی مطرح نیست و هدف ارسال پیام مهربانی مردم مشهد است.

وی می افزاید: تا کنون میزان مشارکت های مردمی هم در این کمپین و هم در سایر فعالیت های دیگر که برای مناطق سیل زده در نظر گرفته شده  بالا بوده و فقط به دنبال خوش حالی  این کودکان با دیدن این اسباب بازی ها هستیم.

دانایی در خصوص توزیع این عروسک ها  تصریح می کند: این کمک های مردمی از طریق سازمان هلال احمر و کمیته امداد به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

نگار طاهونچی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *