حباب‌های جان‌سخت

این روزها پدیده‌ای عجیب و نامبارک در اقتصاد کشور ظهور کرده که اغلببازارها و قیمت‌ها را به کنترل خود درآورده است.

«حباب»؛ واژه‌ای که این روزها در اغلب اظهارنظرهای کارشناسان و فعالاناقتصادی به گوش می‌خورد. حباب قیمت سکه، حباب قیمت خودرو، حبابمسکن، حباب ارز و حباب نرخ پیاز واما این حباب‌ها از آن دستحبابهایی که یک روز بالاخره می‌ترکند نیستند. بلکه این حبابها بسیار مقاومبوده و به سرعت به کالاهای مختلف سرایت می کنند.

چسبندگی و رشد نامعقول این حباب‌ها به‌قدری بالا رفته که در برهه‌هایی اززمان حجم حباب از اندازه قیمت واقعی کالا یا خدمات نیز بزرگ‌تر شده و دربررسی قیمت‌ها تنها حباب است که به چشم می‌خورد.

اما سبحانی‌فر اعتقاد دارد حداقل در بازار خودرو این حبا‌ب‌ها می‌ترکد اگر…

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باسیاست‌های وزارت صمت مبنی بر فروش فوری و فروش خودروسازان ۵ درصد زیر قیمت بازار روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دار خواهد بود.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار در روزهای اخیر، گفت: سیاست‌های وزارت صمت مبنی بر فروش فوری در درازمدت توانست تاحدودی قیمت‌ها را کاهشی کرده و بازار خودرو را سامان دهد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامیافزود: سیاست فروش فوری و فروش خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار باعثافزایش تولید خودروسازان شد، در نتیجه با عرضه بیشتر بازار تا حدودیکنترل و قیمت ها روند نزولی گرفته و متعادل شود.

کنترل قیمت‌سازی در فضای مجازی از جولان دلالان در بازارجلوگیری کرد

وی اظهار کرد: با کنترل قیمت سازی در فضای مجازی و جلوگیری از جولاندلالان نه تنها از افزایش قیمت خودرو در بازار جلوگیری شد بلکه کاهشقیمت چهارچرخ ها در روزهای اخیر را نیز رقم زد.

در صورتی که میزان تولید خودروسازان افزایش پیدا  کندکه با توجه بهبررسی روند تولید این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر موضوع دور از انتظارینیستکاهش قیمت خودرو تداوم داشته و بازار ساماندهی می‌شود

حباب قیمتی خودرو می‌شکند اگر ….

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در صورتی که مردم سرمایههای خود را روانه بازار خودرو نکنند حباب قیمتی خودرو می‌شکند،خاطرنشان کرد: در صورتی که میزان تولید خودروسازان افزایش پیدا  کندکه با توجه به بررسی روند تولید این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر موضوع دور ازانتظاری نیستکاهش قیمت خودرو تداوم داشته و بازار ساماندهی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجاکه افزایش تولید در دستور کار خودروسازان قرار گرفته و وزارت صنعت،معدن و تجارت تمام توان خود را برای کاهش قیمت چهارچرخها در بازار بهکار می‌برد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار طی روزهای آینده حتمیاست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *