جدال حساس استقلال و پدیده در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

یکی از دیدارهای حساس و جذاب لیگ برتر فوتبال ایرانامروز شنبه در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میان دو تیماستقلال و پدیده در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتربرگزار خواهد شد. پدیده با هدایت گل محمدی از ۲۶ بازی خودبه ۱۳ برد، ۷ تساوی، ۶ باخت و ۴۶ امتیاز رسیده و در رده یپنجم جدول جای دارد.

پدیده که با ناکامی برابر نساجی و فولاد تقریبا دیگر شانسیبرای قهرمانی ندارد، اکنون برای کسب سهمیه‌ی فصل آینده‌یلیگ قهرمانان آسیا با بالانشینان جدول در رقابت است وپیروزی برابر استقلال در نبرد بالانشینان لیگ، از ارزش واهمیت بالایی برای این تیم برخوردار بوده و می تواندشاگردان گل محمدی را بیش از پیش به کسب سهمیهامیدوار کند.

استقلال نیز که پس از باخت برابر الهلال در آسیا برابر پدیدهصف آرایی خواهد کرد، اکنون با ۱۴ برد، ۸مساوی، ۴ باخت و۵۰ امتیاز پس از پرسپولیس صدرنشین دومین تیم جدولبوده و برای نزدیک کردن خود به قهرمانی فصل جاری لیگ بهسه امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارد.

یقینا شاگردان شفر در این دیدار انگیزه‌ی فراوانی داشتهو از تمام وجود خود برای پیروزی برابر پدیده مایه خواهندگذاشت، چرا که با کسب سه امتیاز این دیدار و در صورتباخت یا توقف پرسپولیس برابر سپاهان، اختلاف آبی ها باصدر به دو یا سه امتیاز می رسد و این تیم بیش از هروقت دیگری به قهرمانی در لیگ پس از سال ها امیدوارخواهد شد.

از طرفی این دیدار جدال دو تیم با برترین خطوط دفاعیلیگ می باشد. آن ها علاوه بر عملکرد هجومی قابل قبول،عملکرد دفاعی مطلوبی را نیز از خود به جای گذاشته اند. استقلال اولین و پدیده سومین عملکرد دفاعی برتر لیگ رادارند و همین می تواند به جذابیت های دیدار بیافزاید.

هواداران مشهدی به خوبی می‌دانند که پدیده شهرخودرو باتوجه به شرایط جدول، هیچ فرصتی برای لغزش و از دستدادن امتیاز ندارد. آن‌ها اگر می‌خواهند که شهرشان در فصلآینده، در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشته‌باشد، بایدحمایت ویژه‌ای از گل‌محمدی و شاگردانش به عمل آورند.

*ماموریت پدیده عوض شد؛ کسب سهمیه آسیایی

اختلاف ۶ امتیازی پدیده با صدرنشین در فاصله چهار هفته مانده به پایان بازی‌ها بدین معنی است که تیم یحیی گل‌محمدی شانسی برای قهرمانی ندارد! اما در پایان حتی عنوان پنجمی در این فصل از بازی‌ها برای پدیده ارزشمند است و کمتر از قهرمانی نیست. به خصوص که پدیده با یحیی گل‌محمدی در فصل جاری ارائه‌گر بازی‌های قابل قبولی برابر حریفان بود و حتی در بعضی از بازی‌ها تحسین مربیان حریف را به همراه داشت. یک بار امیر قلعه‌نویی، گفت پدیده بهترین تیمی بود که برابر آن بازی کردیم و در زمین خودمان ما را آزار داد. شفر هم تاکتیک تیم یحیی گل‌محمدی را ستود.

پنجمی پدیده البته قابل ارتقا است، به این دلیل ارزشمند است که تیم در ابتدای فصل مشکلات مالی عدیده‌ای داشت و هفته‌ها درگیرش بود تا جایی که یکی، دو بار کار به تعطیلی تمرینات کشیده شد. در میانه‌های راه بود که پدیده به شهر خودرو واگذار شد و از شر مشکلات مالی نجات یافت. بازی‌های خوب پدیده – اگر چه تیم قهرمان لیگ برتر نمی‌شود- از یاد نمی‌رود. در دیدار‌هایی که یک پای آن پدیده بود فوتبال خوبی را شاهد بودیم، چون بازی ترکیبی و تهاجمی پدیده تیم حریف را هم به بازی تهاجمی وا می‌داشت.

از همه مهم‌تر خلق چند پیروزی پدیده در دقایق پایانی که به یحیی‌تایم معروف شده بود این پیام را به تیم‌های باشگاهی القا کرد که می‌توان در دقایق پایانی بازی هم برای پیروزی برنامه‌ریزی کرد و، اما در این هفته‌ها که شانس قهرمانی تیم پدیده کم شده شاگردان یحیی می‌توانند برای کسب سهمیه بجنگند و این بهترین انگیزه برای پدیده در هفته‌های پایانی خواهد بود. پدیده که کسب عنوان پنجمی اش در این فصل از بازی‌ها قطعی شده می‌تواند با دغدغه کمتری بازی‌های باقی مانده را دنبال کند.

قهرمانی شاید باوری بود که پدیده نداشت! اما باور کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا اگر در وجود شاگردان یحیی وجود داشته باشد می‌تواند به کسب نتایج خوب در هفته‌های پایانی منجر شود، اما در غیر این صورت چنین موقعیتی هم از دست می‌رود. هیچ‌کس از پدیده انتظار قهرمانی ندارد و اگر تیم قهرمان نشود کسی به تیم خرده نخواهد گرفت، اما قهرمانی در لیگ برتر منعی برای تیم پدیده ندارد و به همین دلیل تیم‌هایی، چون استقلال خوزستان، فولاد، سایپا و… در لیگ برتر قهرمان شدند.

*ترکیب احتمالی استقلال مقابل پدیده شهر خودرو

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در چارچوب رقابت‌هایلیگ برتر امروز شنبه به مصاف تیم پدیده می‌رود که احتمالاوینفرد شفر (سرمربی استقلال) با ترکیبی متفاوت تیمش رابه میدان خواهد فرستاد.

حسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، روزبهچشمی، علی کریمی، وریا غفوری، فرشید باقری، طارقهمام، آیاندا پاتوسی، گادوین منشا و اسماعیل گنکالوسیازده بازیکنی هستند که احتمالا در دیدار برابر پدیده بازیکنند.

*ترکیب احتمالی پدیده مقابل استقلال

گل‌محمدی برای انتخاب نفرات اصلی تیمش برابر استقلال درانتخاب دو بازیکن تردید دارد.

درون دروازه پدیده برابر استقلال احتمالا یوسف بهزادی به کارگرفته خواهد شد؛ گلری که در دور رفت ۱۲ بازی برای تیمشانجام داد، اما در هفت هفته آغازین نیم‌فصل دومنیمکت‌نشین میلاد فراهانی شد ولی پس از دو شکستپیاپی تیمش مجددا به ترکیب بازگشت و در چهار مسابقهاخیرشان برابر پارس جنوبی، فولاد، نفت مسجدسلیمان ونساجی به میدان رفت.

محمدحسین مرادمند که مهره موثر پدیده در قلب خط دفاعیبوده، در دیدار اخیرشان برابر نساجی که شکست خوردند،بخاطر محرومیت حضور نداشت ولی او با رفع آسیب دیدگیمجددا به جمع نفرات اصلی تیمش برابر استقلال بازخواهدگشت و در کنار علی نعمتی، دیگر مدافع مطمئن تیمش بازیمی‌کند.

محمد آقاجان‌پور که سال گذشته مجموعا ۶ بازی برای پدیدهانجام داده بود، در دور رفت لیگ هجدهم حتی در یک مسابقهنیز به‌عنوان یار جانشین به میدان نرفت ولی بعد از نمایشدرخشانی که این مدافع راست در دیدارهای تیم ملی امیدارائه کرد، به ترکیب پدیده هم رسید و در هفت مسابقهحساس دور برگشت به میدان رفته که احتمالا برابر استقلالنیز گزینه اول گل‌محمدی در سمت راست خط دفاعی خواهدبود.

مرتضی منصوری نیز که نیم‌فصل اول در پست دفاع راست بهکار گرفته می‌شد و در کنار کارهای دفاعی، با سرعت بالای خودبه موقع به حملات اضافه می‌شد، با حضور آقاجان‌پور، به سمتچپ خط دفاعی منتقل شده و باتوجه به عملکردش احتمالا یکیاز ۱۱ مرد پدیده شهرخودرود برابر آبی‌های پایتخت است.

اکبر صادقی و مسعود ریگی دو مهره بدون جانشین پدیدههستند که به‌عنوان هافبک دفاعیمیانی بازی می‌کنند و باتوجه به کیفیت بالای بازی‌ای که از خود ارائه می‌دهند و درنبردهای میانه زمین بیشترین برتری را نسبت به دیگرهم‌پست‌هایی مقابل خود دارند، انتخاب‌های همیشگی گل‌محمدیهستند که برابر استقلال نیز به میدان می‌روند.

یکی از پست‌هایی که دست خوش تغییر در ترکیب یحییگل‌محمدی بوده، انتخاب وینگر راست است؛ سعید صادقی دردو بازی گذشته پدیده برابر نفت و نساجی جانشین محمدقاسمی‌نژاد در این پست شده ولی بعید نیست سرمربیپدیده برای دیدار حساس با استقلال، دوباره از محمدقاسمی‌نژاد بهره ببرد و یک تغییر داشته باشد؛ البته هر دوبازیکن قابلیت فنی بالایی دارند و همین موضوع کار یحییرا در این قسمت سخت کرده است.

محمد قاسمی‌نژاد، ستاره اول این فصل پدیده که در بیشترگل‌های تیمش تاثیرگذار بوده، در هر ۲۶ مسابقه لیگهجدهم به میدان رفته و ۱۰ گل به ثمر رسانده، یکی دیگر ازبازیکنانی است که قطعا برابر استقلال تهران بازی می‌کند.

بهنام برزای هم بعد از آنکه در نیم‌فصل به پدیده اضافه شد،در ۶ مسابقه پیاپی به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت ولیدر پنج دیدار اخیرشان به ترکیب رسیده و نمایش خوبینیز ارائه کرده که همین امر موجب می‌شود احتمالا برابر تیمسابق خود استقلال از ابتدا وار میدان شود.

دومین پستی که گل‌محمدی در دیدارهای اخیرشان در آنتردید و جابه‌جایی داشته، مهاجم نوک است؛ با وجود اینکهیونس شاکری در این فصل ۲۴ بازی انجام داده و با زدن ۸گل، دومین گلزن برتر تیمش محسوب می‌شود، اما در دو دیدارقبلی جای خود را به حسین مهربان داده است؛ حال باید دیدگل‌محمدی برابر استقلال از بین شاکری باتجربه که قامتبلندتری هم دارد و می‌تواند روی بازی مستقیم و ارسال ازجناحین موثر ظاهر شود، استفاده می‌کند یا حسین مهربان۲۲ ساله که باانگیزه و سرعتی‌تر است را به کار می‌گیرد.

ترکیب احتمالی پدیده برابر استقلال تهران به صورت زیرخواهد بود:

یوسف بهزادی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، محمدآقاجان‌پور، مرتضی منصوری، اکبر صادقی، مسعود ریگی،محمد قاسمی‌نژاد(سعید صادقی)، امین قاسمی‌نژاد، بهنامبرزای، یونس شاکری(حسین مهربان).

*غایبان استقلال مقابل پدیده مشخص شدند

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی به مصاف تیم پدیدهمی‌رود که چند بازیکن را در اختیار ندارد.

وینفرد شفر برای این بازی ۴ بازیکن تیمش را به دلیلمصدومیت و محرومیت در اختیار نخواهد داشت. الهیارصیادمنش، محسن کریمی، رضا آذری و فرشید اسماعیلیچهار بازیکن مصدوم استقلال هستند.

همچنین امید نورافکن به دلیل کارت قرمزی که در بازی باماشین‌سازی گرفت از همراهی تیمش در بازی با پدیدهمحروم است.

*ناظمی، قاضی دیدار پدیده شهرخودرو و استقلالتهران

کوپال ناظمی، وظیفه قضاوت دیدار حساس پدیده شهرخودرو واستقلال تهران را برعهده خواهدداشت.

بابک داوری و فرهاد مروجی نیز کمک‌داوران وی در این دیدارهستند و محمدحسین ترابیان نیز داور چهارم است. عبدالنبی پورخلف نیز وظیفه نظارت بر امر داوری را برعهدهدارد.

دیدار حساس تیم‌های پدیده شهرخودرو و استقلال تهران، درچارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر، جام خلیج فارس،امروز شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاهامام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *