توسعه تولید لازمه پیشرفت و استقلال اقتصادی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه طرح‌های تولیدی در کشور گفت: پیشرفت و استقلال اقتصادی کشور نیازمند توسعه و گسترش تولید است.

علی لاریجانی در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی عصر پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه سد خاکی نسر تربت حیدریه با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه عمرانی افزود: ساخت این سد قطعا بر آبادانی و توسعه منطقه اثر مثبت خواهد گذاشت که این پروژه خوشبختانه با همت وزارت نیرو و آقای باستانی نماینده شریف شهر تربت حیدریه محقق شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی برای مهار و ساماندهی آب‌های سطحی افزود: کنترل آب‌های سطحی و فصلی اهمیت بسیاری دارد زیرا این موضوع موجب پرآب شدن سفره‌های زیرزمینی خواهد شد، متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل حفر گسترده چاه، حجم سفره‌های آب زیرزمینی کاهش یافته است.

سدسازی برای اشتغالزایی

لاریجانی ادامه داد: همچنین اجرای پروژه‌های سدسازی زمینه را برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف از جمله پرورش ماهی، آبیاری مزارع کشاورزی و ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری فراهم می‌کند از این رو قطعا استاندار محترم برای اجرا و تحقق این پروژه‌ها کمک لازم را خواهد کرد تا آمار اشتغال افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه شهید مطهری به مبحث فعالیت و اقتصاد مولد گفت: بر اساس گفته شهید مطهری تفاوت میان اقتصاد سالم با بخش‌های دیگر، فعالیت مولد آن است.

لاریجانی با بیان اینکه برای پیشرفت و استقلال اقتصادی کشور نیاز به توسعه و گسترش تولید داریم، گفت: اجرای پروژه‌های تولیدی می‌تواند از مهاجرت افراد و جوانان به شهرها جلوگیری کرده و ایجاد کارهای تولیدی قطعا برای فرد و کشور شرافت ایجاد می‌کند.

برنامه‌های سفر لاریجانی

گفتنی است در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه، سد نسر در جلگه رخ شهرستان به بهره برداری رسید.

سد نسر تربت حیدریه از جمله سدهای تغذیه ای استان به شمار می‌رود که از محل اعتبارات استانی احداث شده است. این سد اراضی کشاورزی دشت رخ را تغذیه خواهد کرد و ظرفیت مناسبی برای تامین آب بخش کشاورزی، راه‌اندازی مراکز پرورش ماهی و جذب گردشگر است.

از دیگر برنامه‌های سفر لاریجانی بازدید از روند ساخت مجتمع فولاد شهرستان تربت حیدریه بود. بر اساس برآورد و پیش بینی‌ها،فاز یک این پروژه در صورت تامین منابع مالی و فاینانس، تا ۲۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بازدید از روند ساخت مجتمع فولاد تربت حیدریه، یک اصله درخت غرس کرد.
طرح توسعه کارخانجات کاشی زرین خراسان با ظرفیت تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب و با ۲۰ میلیون یورو و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی اجرایی می‌شود و در زمان بهره‌برداری برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
در ادامه این سفر همچنین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی ساخت مجتمع بین راهی تربت حیدریه آغاز شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر جمعه در همایش گرامیداشت روز معلم در تربت حیدریه شرکت کرد و عصر جمعه با بدرقه استاندار و مدیران خراسان رضوی مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *