هندبال خراسان در حال بازگشت به روزهای اوج

خبرهای خوش از هیئت هندبال خراسان رضوی به گوش می رسد. گویا رئیس هیئت هندبال استان مذاکراتی را طی چند روز آینده با شورای شهر و به خصوص شهردار مشهد دنبال خواهد کرد و نظر آنان را برای حمایت از هیئت جلب خواهدکرد.

رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی در گفت و گوی اختصاصی در این باره به خبرنگار «صبح امروز» از برنامهها و حمایتهای شورای شهر و به خصوص شهرداری مشهد برای حضور در مسابقات لیگهای هندبال کشور خبر داد.  

جواد زارعی افزود: طی برنامه ریزی که با مسئولان شورای شهر و به خصوص شهرداری برگزار خواهیم کرد نحوه حمایتها و همکاری بررسی خواهد شد و بزودی خبرهای خوشی را در هیئت هندبال خواهید شنید.  

وی افزود: امیدواریم با حمایتهایی که از سوی مسئولان شورای شهر از ورزش قهرمانی و همگانی شده است بتوانیم مانند سالهای گذشته تیمی منسجم و حضوری فعال در مسابقات لیگ برتر در سال 98 را دنبال کنیم.  

وی درباره کارنامه موفق هیئت هندبال خراسان رضوی یادآور شد: خراسان‌رضوي مهد هندبال کشور است، به طوری که  برحسب عملکرد و فعالیتهای هیئت هندبال استان به عنوان دومين هيئت هندبال برتر کشور شناخته شده است و همچنین سالها در کورس قهرمانی کشور در سطح جوانان،بزرگسالان و پیشکسوتان سرآمد بوده است و خیلی ناراحت کننده است که این افتخارات نادیده گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: هندبال خراسان رضوی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر منابع مالی و حمایتی فراهم شود میتوانیم حتی دو تیم قوی و جوان را برای حضور در  مسابقات لیگ برتر آماده کنیم و افتخارات  گذشته هندبال استان را از تیمهای حال حاضر در لیگهای کشور پس بگیریم.  

وی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل هیئت گفت:هیئت باید از ظرفیت تمامی خانواده رشته حوزه خود استفاده کند و مهمترین اصل در این حوزه استفاده از تجربیات پیشکسوتان است.

وي برگزاري مسابقات منظم در رده‌هاي مختلف سني در سطح استان، اعزام نمايندگان استان جهت شرکت در مسابقات قهرماني کشور، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي در سطح شهرستان‌ها و حمایت از تیمهای هندبال بانوان را از جمله اهداف بلند مدت هیئت هندبال خراسان رضوی در سال 98 ذکر کرد.

رئیس هیئت هندبال استان یادآور شد:یکی از مهمترین مشکلات هیئت کمبود منابع مالی است و امیدواریم با مذاکراتی که با شورای شهر برگزار خواهیم کرد با پیشنهادات هیئت موافقت شود. ما باید افرادی را پرورش دهیم تا بتوانند در زمان سخت هم نام هندبال استان را زنده نگه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت هندبال خراسان‌رضوی سالن اختصاصی در اختیار دارد؟ گفت: این هیئت در گذشته سالنی با عنوان «تالار اختصاصی هندبال استاد محمدیان»با نام‌گذاری توسط اداره‌کل ورزش و جوانان در اختیار داشته که به بخش خصوصی واگذار شد و درآمد هیئت صرف اجاره، اعزام تیم‌ها و حوزه آموزش میشود.  

از سوی دیگر به دلیل درخواست اخذ بازیکنان شایسته هندبال خراسان‌رضوی توسط تیم‌های سایر استان‌ها، کمبود بودجه، حمایت کم از سوی مسئولان و همچنین عدم وجود اسپانسر، عدم حضور جدی در مسابقات لیگ برتر ناتوانی این هیئت را  در حفظ بازیکنان رده‌ ملی برای خراسان رضوی طی 2سال گذشته رقم زد.

زارعی خاطر نشان کرد: با توجه به بضاعتی که در هیئت داشتیم از جمله اقداماتی که در هیئت طی سال گذشته  صورت گرفت میتوان به برگزاری کلاس داوری درجه سه در دانشگاه امام‌رضا(ع) در اردیبهشت‌ماه، برپایی کلاس‌های داوری درجه سه در فروردین‌ماه، تشکیل کلاس‌ مربی‌گری درجه سه در دانشگاه بینالود در مردادماه و همچنین برگزاری 4 دوره کارگاه طب در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد در آبان و آذرماه اشاره کرد.

رئیس هیئت هندبال استان درباره آمار ورزشکاران سازمان یافته در هیئت نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در دسترس نبوده اما هیئت هندبال خراسان‌رضوی طی سالهای گذشته دو باشگاه فعال با کسب مقام‌های اول و دوم لیگ کشوری توسط این دو باشگاه در دست داشته و بهترین ورزشکاران هیئت در این دو باشگاه حضور داشتند.

هیئت هندبال مشهد علیرغم شایستگی با وجود تلاش مستمر در سوپر لیگ شرکت نکرد، اما با تلاش بخش خصوصی نمایندگان تیمهای هندبال استان از طرقبه و شاندیز در بخش بانوان و از سبزوار در بخش آقایان به مسابقات لیگ اعزام شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *