طرح همسان‌سازی سیستم آموزشی مدارس فوتبال الزامی می‌شود

طرح همسان‌سازی سیستم آموزشی مدارس فوتبال در سال ۹۸، الزامی خواهد بود. برای این منظور، مدارس فوتبال میبایست از مدیران فنی که هیئت فوتبال استان معرفی میکند، استفاده کنند.

مسئول کمیته جوانان و توسعه فوتبال پایه با بیان این مطلب گفت: کار گروه مدیران فنی از ۵ تا ۸ نفر تشکیل و با تدوین طرح درس یکپارچه، تمام مدارس سطح استان را تحت نظر خواهند داشت. اطمینان خاطر در خانوادهها، توسعه چشمگیر کیفیت آموزش در مدارس و ارزشیابی همزمان مدارس از مهمترین ویژگیهای این طرح خواهد بود.

سیدخلیل موسوی افزود:اطلاع رسانی و انتشار لیست مدارس فوتبال در سال ۹۸ در روزنامههای کثیرالانتشار استان، از ابتدای اردیبهشت انجام و هر ۱۵ روز بروز رسانی میشود.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند تمدید مجوز مدارس فوتبال از ۲۰ فروردین شروع خواهد شد. در بحث صدور مجوز جدید، حتما محدودیتهایی خواهیم داشت. قرار نیست هر مجموعهای که توانست مدارک لازم را بیاورد، حتما پروانه فعالیت مدرسه فوتبال اخذ کند.

وی گفت:راه اندازی لیگ زیر ۱۲ سال از مهمترین برنامههای کمیته جوانان در سال ۹۸ است که در چند روز آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال خراسان رضوی اضافه کرد: در اکثر برنامههایی که از فوتبال پایه و مدارس فوتبال صحبت میشود، همواره به بحثهای تخلفات و مسائل غیرقانونی تاکید میشود و کار ارزشمند قشر بزرگی از مربیان و مدیران سالم و پاک، نادیده گرفته میشوند. در سال ۹۸ همواره تلاش میکنیم تا این تفکر را اصلاح کنیم.

سید خلیل موسوی یکی دیگر از دغدغههای هیئت فوتبال استان را بحث مدارس فوتبال دانست و ضمن اشاره به دستیابی به موفقیت نسبی در بحث سازماندهی مدارس استان، تاکید کرد که این روند در سال ۹۸ خصوصا در بعد کیفی، تقویت خواهد شد. سازماندهی و نظارت بر عملکرد مدارس فوتبال استان همواره از مهمترین تاکیدات ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی بود و از تمام برنامههای پیشنهادی در این مسیر نیز حمایت کردند.

همسان‌سازی آموزش در مدارس فوتبال استان

وی تصریح کرد:مهمترین تاکید ما در سال ۹۸، همسان‌سازیبحث آموزشی مدارس فوتبال و راه اندازی لیگ زیر ۱۲ سال است. در بحث آموزشی و همسان‌سازی آموزش، طرح استفاده از مدیرفنی مشترک اجرا خواهد شد. یکی از ایرادات در بیشتر مدارس فوتبال استان، عدم استفاده از افراد فنی و با دانش بعنوان مدیر فنی است. برخی از آنها هم احساس میکنند که مدیر فنی نیاز نیست و استفاده از مربیان در هر کلاس میتواند کافی باشد، در صورتی که این تفکر صحیح نیست. بر همین اساس، در سال ۹۸ تمام مدارس فوتبال میبایست از مدیران فنی پیشنهادی هیئت فوتبال استان که متخصص و مورد اقبال فوتبال استان و کشور هستند، استفاده کنند. کار گروه مدیران فنی ما تعداد ۵ تا ۸ نفر خواهد بود که با تدوین طرح درس یکپارچه، تمام مدارس فوتبال سطح استان را زیر نظر خواهند داشت. یقینا از توانایی بهترینهای استان در بحث آموزش برای این منظور استفاده خواهیم کرد. این امر باعث میشود تا اطمینان خاطر در خانواده ایجاد شود، کیفیت بحث آموزشی بطور چشمگیر افزایش یابد و ضمن اینکه عملکرد ارزشیابی نیز توسط همین مدیران فنی در طول ترم انجام میشود.  

اطلاع رسانی و انتشار لیست مدارس

موسوی در بخش اطلاع رسانی در جهت آگاهی بیشترخانوادهها، ضمن یادآوری تلاشهای هیئت فوتبال ‌استان در بحث استفاده از ظرفیت روزنامههای کثیرالانتشار سطح استان برای این منظور، اشاره کرد که این اتفاق اگرچه با موج عجیبیاز مقاومتها همراه بود اما از سوی بسیاری از پیشکسوتان و مدیران و مربیان بعنوان یک حرکت کاملا مثبت و البته موثر یاد شد. این فرآیند برای هیئت فوتبال استان هزینه بر است، اما ضمن ادامه و تقویت آن، بحث اطلاع رسانی و انتشار لیست مدارس مجاز را از ابتدای اردیبهشت ۹۸ انجام خواهیم داد و هر ۱۵ روز لیست بروز رسانی را منتشر خواهیم کرد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *