پاداش المپیک در جیب قهرمانان شنا

قهرمانان نجات غریق همانند قهرمانان مدال آور جهانی و المپیک پاداش دریافت می‌کنند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان کشور در مجمع سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی که چهارشنبه گذشته به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد با بیان این مطلب گفت:جنس نجات غریق با سایر ورزش‌ها متفاوت است، چرا که ناجی نجات دهنده جان است و می‌توان گفت که جنس نجات غریق جنس عشق است،کارش نه شهرت دارد و نه در مقابل دوربین‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و آنچه بیش از همه نمود دارد فداکاری، ایثار و عشق به نجات دیگران است.

محمدرضا داورزنی افزود: مسابقاتی هم در این رشته برگزار می‌شود. در واقع نوعی آموزش است تا توانایی ورزشکاران برای نجات جان دیگران ارزیابی شود.

وی همچنین در این مراسم یادی از شهدای غواض هشت سال دفاع مقدس کرد و یادآور شد: جایگاه غواصان به خصوص 175 غواص دست بسته شهید مقامی والا در نزد همه ما دارند و باید درس ایثار، فداکاری و وفاداری را از آنان آموخت.

وی همچنین اضافه کرد: در حال اصلاح آیین نامه‌هایی در فدراسیون هستیم که امیدواریم با تلاش و همت فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور شرایط و راهکارهای حمایت از ورزشکاران و نحوه پاداش به آنان هرچه سریعتر به دست ما برسد.

وی با اشاره به محدودیت استخرها در گذشته گفت: امروز خوشبختانه حجم آماری استخرها چشمگیر و قابل توجه است و امیدواریم با اصلاح قوانین واگذاری اماکن خصوصی ورزشی به هیات‌ها فرصت مناسبی فراهم شود تا هیات‌ها بتوانند از امکانات خصوصی برای آموزش و کشف استعدادهای ورزشی استفاده کنند.

داورزنی در این مراسم گزارش عملکرد مالی فدراسیون را تایید و خوب توصیف کرد و خواستار توجه بیشتر به شهرستان‌ها شد.

در ادامه این مراسم رئیس اسبق نجات غریق و غواصی کشور گفت: اخلاق مداری رکن اولیه ورزش است و باید جوانمردی را از ناجیان غریق که جان خود را برای نجات جان دیگران به خطر می‌اندازند آموخت.

مصطفی میرسلیم افزود:وارد شدن به این عرصه عشق، علاقه و فداکاری لازم دارد و اگر به دنبال ثروت اندوزی و کسب شهرت و مقام وارد عرصه نجات غریق و غواصی شویم راه عبثی را طی کرده‌ایم، چون این رشته ورزشی با کارمندی و خدمت به دولت منافات دارد و این رشته ورزشی شغل و کاسبی نیست.

وی تصریح کرد: کار فدراسیون نجات غریق و غواصی نجات جان انسان‌ها است و ریشه اخلاقی در آن وجود دارد.

در ادامه این همایش رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گزارشی از عملکرد فدراسیون ارائه کرد و گفت:بیش از 180 هزار نفر نیروی نجات غریق، غواص  و آب درمان در فدراسیون مشغول خدمت به جامعه هستند.

عیلخان نوری افزود:مهمترین بحثی که ما در فدراسیون پیگیری کردیم بحث آموزش نجات غریق و کشف استعدادهای برتر به خصوص در استان‌هایی است که شهروندان برای سفرهای بهاری و تابستانه برای شنا انتخاب می‌کنند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در راستای آموزش و به روز بودن اطلاعات کتب و مقالاتی را در نشریات به چاپ رسانده‌ایم و همچنین فصلنامه نجات را جهت اطلاع مربیان، داوران و افرادی که تمایل دارند در رشته غواصی فعالیت کنند به صورت فصلنامه چاپ و منتشر می‌کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در ادامه از برگزاری مسابقات ورزشی خبر داد و گفت: مسابقات نجات غریق و غواصی در سراسر کشور و برای نخستین بار به صورت لیگ باشگاهی در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

نوری خاطر نشان کرد: این مسابقات با حضور هشت تیم در رشته‌های استخری، دریایی و ساحلی برگزار شد و 111 مسابقه استانی و جشنواره را در سال 96 و همچنین مسابقات مناطق را نیز در سال 97 به میزبانی  استان البرز برگزار کردیم.

نوری با اشاره به 359 نفر مربی آب درمان در فدراسیون گفت: در راستای پرورش استعدادها و آموزش هم اکنون 3680 نفر عضو جدید را در رشته‌های آب درمانی، نجات غریق و غواصی آموزش و به جامعه فدراسیون اضافه کردیم.

وی در ادامه از برگزاری آموزش بین‌المللی نجات غریق، غواصی به میزبانی تهران خبر داد و گفت: براساس استانداردهای جهانی طی الگوی چهار ساله تعریف شده آموزش مربیان و داوران را برگزار کردیم و بیش از 145 نفر مدرس غواص به جمع ما اضافه شدند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه رسیدگی تخصصی به اماکن تفریحی و آبی خیلی اهمیت دارد، عنوان کرد: متولی ایمنی اماکن آبی فدراسیون است و باید در تمامی مراحل ساخت و پس از آن نظارت کامل داشته‌ باشیم.

فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار «صبح امروز» درباره حجم برگزاری میزبانی مجمع‌های سالیانه طی یک ماه اخیر گفت: برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون‌ها فرصت خوبی برای گرفتن امتیاز از وزارتخانه و همچنین ارائه امکانات، ظرفیت و پتانسیل خراسان رضوی برای برگزاری همایش‌ها و سرمایه گذاری برای احداث اماکن ورزشی است.

در این مراسم مدال جهانی 2014 فداسیون به نماینده آستان قدس رضوی اهدا شد.

گفتنی است؛ در این همایش فدراسیون نجات غریق و غواصی پیراهن متحد الشکلی را برای روسای هیات‌ها در نظر گرفته بود که زیبایی خاصی را در مجمع بوجود آورده بود، البته اگرچه سیستم صوتی محل برگزاری همایش فرصت ضبط و ثبت خبری را از خبرنگاران حاضر در مراسم سلب کرد و افرادی که تمایل داشتند انتقادات و مطالب مورد بحث را ارائه دهند با مشکل صوتی برخوردند و برخی از  مدعوین مطالب مشروحه را نتوانستند به راحتی بشنوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *