همکاری مردم در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال،امسال نمونه و قابل تقدیر

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گفت: در ایام چهارشنبه آخر سال افزایش قاچاق تهیه و توزیع مواد محترقه را شاهد هستیم.

به گزارش «صبح امروز» سرهنگ حسین بیات مختاری در مصاحبه با خبرنگار این رسانه در خصوص اقدامات و طرح‌های اجرایی ناجا در جهت پیش‌گیری از حوادث این شب افزود: با توجه به این موضوع که مواد محترقه سبب سلب آسایش از امنیت افراد شده پلیس مبارزه با قاچاق کالا برخورد با افراد متخلف را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: پلیس طرح‌های متنوعی را در خصوص جمع‌اوری مواد محترقه قاچاق اجرایی کرده است که این طرح‌ها به صورت مستمر تا پایان سال ادامه دارد.
بیات مختاری دیگر اقدام پلیس را این‌چنین توضیح داد: با توجه به این موضوع که بیشتر این مواد محترقه به صورت قاچاق از سمت تهران و جنوب کشور وارد مشهد شده اقدامات کنترلی خود را در این ایام تشدید کرده و افزایش داده‌ایم.
وی ادامه داد: برخی از  فروشگاه‌های صنفی نیز به فروش و عرضه انواع مواد محترقه مبادرت کرده که با توجه به گشت‌ زنی‌های پلیس با همکاری دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار داده و در حال اجرایی شدن است که این طرح نیز تا پایان سال ادامه دارد.
رییس پلیس اگاهی استان خراسان رضوی توصیه کرد: افراد فروشنده این مواد که نسبت به عواقب استفاده از چنین موادی آگاهی دارند از فروش ان به نوجوانان و جوانان خودداری کنند چرا که با این عمل خود آرامش و امنیت را در این شب از مردم سلب می‌کنند در غیر این صورت منتظر برخورد جدی پلیس باشند.
سرهنگ بیات مختاری عنوان کرد: با توجه به حساسیت نوضوع و خطراتی که استفاده از این مواد به همراه دارد،طی هماهنگی‌های انجام شده با نمایندگان قضایی مجازات افراد توزیع‌کننده مواد محترقه قاچاق تشدید پیدا کرده و نیز جریمه‌نقدی برای این افراد نیز افرایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: مجازات افراد بسته به میزان عرضه مواد محترقه بوده و اگر مواد محترقه استفاده شده دست‌ساز باشد جریمه و مجازات قانونی برای افراد تشدید پیدا می‌کند.
بیات مختاری مطرح کرد: در سال گذشته بسیار افرادی که مبادرت به ساخت و فروش انواع مواد محترقه داشته دستگیر شده و برای گذرندان دوران مجازات خود به زندان روانه شده و سال جدید را در زندان به دور از خانواده‌ها آغاز کردند .
وی افزود: بسیاری از واحدهای صنفی که نیز عرضه انواع مواد محترقه را داشتند به صورت موقت سلب مجوز کار شده و در  ایام عید که زمان رونق برای کسب و کار بود ممنوعیت کار پیدا کردند.
بیات خاطر نشان کرد: در تمام مناطق سطح شهر این مواد عرضه شده که بیشتر آن‌ها شناسایی شده و انواع این مواد را جمع کرده و با افراد برخورد حدی صورت گرفت.
وی ابراز خشنودی کرد: طی چند سال اخیر  شرکتی در اصفهان که اقدام به تولید انواع ترقه‌های بی خطر کرده استفاده از  مواد محترقه خطرناک به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است.
وی در پایان از مردم درخواست کرد: این شب به یاد ماندنی را برای یکدیگر تلخ نکنیم و اجازه بدهیم با دلی شاد و روزهای ایمن وارد سال حدید شویم و از شب چهارشنبه سوری .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *