نوسازی بافت اطراف حرم مردم محور می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد بر نوسازی بافت فرسوده با محوریت مردم تاکید کرد.
احمد نوروزی دیروز با بیان این مطلب در مراسم افتتاح ۲۵ پروژه شهری در منطقه ثامن که در محل ره باغ طوبی برگزار شد، اظهار کرد: در بازآفرینی محلات و بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تغییر رویکردی به وجود آمده و شورا و شهرداری کار نوسازی بافت فرسوده را با محوریت مردم انجام می دهند.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بافت پیرامونی حرم مطهر تغییر رویکردها است، افزود: در شورای پنجم سعی شد از هرگونه فرصتی برای ایجاد امکانات بهتر مردم، استفاده شود.
نوروزی ادامه داد: این عوامل باعث می‌شود تغییر در منطقه ثامن نسبت به گذشته احساس شود و خوشبختانه به دنبال تعاملات صورت گرفته با سرمایه‌گذاران و حل‌ و فصل شدن برخی مشکلات، اقدامات مناسبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: مشارکت نیازمند اعتماد مردم است تا با حضور خودشان اتفاقات مناسبی در بافت پیرامونی حرم مطهر ایجاد شود.
وی گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد خوش درخشیده و شاهد تحرک و پویایی در سطح شهر هستیم.

امام جمعه مشهد: اقدام دین‌مدارانه شورا و شهرداری در آبادانی سازی شهر ارزشمند است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد امام جمعه مشهد در آیین آغاز عملیات اجرایی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) “مسجد معجردار” که در بولوار شهید حججی واقع شده است، گفت: حرکت دین‌مدارانه شهرداری مشهد در آبادانی‌سازی این شهر و عتبه مقدسه ارزشمند است.
آیت‌ا… سید احمدعلم‌الهدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری مشهد در قرب جوار عتبه مقدسه با حذف یک کانون فضیلت، فضایی 3 برابر آن را در دست اجرا قرار داده و این اقدام شهرداری ارزشمند بوده و امید است شورا و شهرداری در اجرای مسئولیت و اقدامات پربرکت و دین مدارانه خود موفق باشند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری عامل اصلی آبادانی‌سازی در کانون زندگانی مردم در شهر هستند و مدیریت شهری باید کانون‌هایی ایجاد کند تا در افزایش اخلاق و معنویت موثر باشد.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام مساجد به عنوان ارزشمند‌ترین کانون در توسعه فضیلت، اخلاق و معنویت بوده است، بیان کرد: این اقدام ارزشمند شورای شهر و شهرداری در مقام اجرای این رسالت و مسئولیت گاهی در جهت تداوم انقلاب بوده که با ساخت و ساز مساجد تحقق و اجرایی خواهد شد.
علم الهدی افزود: از ایجاد مسجد در این نقطه مقدس از شهر متشکرم، قطعا مساجد در توسعه و آبادانی‌سازی جاده و خیابان نقش اساسی را داشته است.
وی امتیاز مسجد را ایجاد مرکزیت مساجد 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در کنار این مسجد دانست و ابراز امیدواری کرد: امام رضا(ع) مجموع این اقدامات را در آبادانی سازی عتبه مقدسه منظور فرمایند.

حفظ آثارتاریخی و میراث معنوی مشهد در اولویت است

هم چنین رییس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: حفظ آثار تاریخی و میراث معنوی مشهد دارای اهمیت و اولویت است. احسان اصولی افزود: توجه به سرمایه‌گذاری‌ها یکی از رویکردهای اساسی ما بوده است، در حوزه‌های فرهنگی مباحث هویتی و اجتماعی در شورای شهر برای منطقه ثامن مورد توجه بوده است.

افتتاح همزمان 25 پروژه شهری در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

هم چنین روز گذشته آیین افتتاح همزمان ۲۵ پروژه شهری در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با حضور امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری در محل ره باغ طوبی واقع در خیابان آیت‌ا… شیرازی 3 برگزار شد.
بر اساس این گزارش، پروژه‌های افتتاح شده شامل 1۷ پروژه فضای سبز و ۸پروژه عمرانی است.
بوستان‌های پگاه، اتابک، تندیس، سارا، سرخوش و همچنین فاز یک بوستان راد، آبنوس، ره باغ فردوس، بهشت، پردیس و طوبی، فضای سبز میدان شهید حججی و میدان امر به معروف و نهی از منکر، لچکی تقاطع بولوار شهدای حج و بولوار هفده شهریور، آیلند میانی خیابان آیت الله خزعلی و خیابان آیت الله بهجت از پروژه های فضای سبز افتتاح شده است.
پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن نیز شامل 20 هزار مترمربع روکش آسفالت، بازگشایی تقاطع خیابان نواب صفوی و بولوار شارستان، 42 چشمه سرویس بهداشتی در خیابان طبرسی یک، زمین ورزشی روباز شهدای محله هاتف، بازگشایی معبر حسینیه کرمانی ها و نصب 300 عدد پروژکتور برای روشنایی معابر فرعی پیرامون حرم مطهر است. هزینه تملک و اجرای این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان اجرایی شد.

سرویس در شهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *