روزهای خوب قضایی با رئیسی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: با انتصابی که در قوه‌قضاییه صورت گرفت امیدواریم اتفاقات خوبی در دستگاه قضایی بیفتد.

 به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح گشت‌های مشترک نوروزی دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بین‌الملل خراسان رضوی ویژه اراضی در سالن همایش‌های شهرداری منطقه ۱۰، با اشاره به انتصاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه افزود: این انتصاب و صحبت‌هایی که در جلسه معارفه‌ ایشان مطرح شد نوید دهنده خبرهای خوشی در قوه قضائیه است.

 وی با بیان اینکه امروز هماهنگی بسیار خوبی در استان وجود دارد، عنوان کرد: بین نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس، استاندار، دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و امنیتی، مجموعه شهرداری و شهردار و دستگاه‌های اجرایی هماهنگی خوبی وجود دارد و این هماهنگی که امروز برای رفع مشکلات مردم، اشتغال، فعالیت، توسعه اقتصادی در استان وجود دارد، در کمترین استانی ممکن است وجود داشته باشد و در استان ما نبوده که باید از این فرصت به خوبی برای حل مشکلات مردم، شهروندان، شهر، تولید، فعالیت، خدمات، حقوق عمومی و حقوق شهروندی استفاده کرد.

 صادقی افزود: ما در دستگاه قضایی حمایت کاملی از مدیران، مجریان و خدمت‌گزاران به استان و مردم از مجاورین و زایرین داریم. هیچ دستگاه اجرایی نمی‌تواند ادعا کند که در حوزه‌ای حمایت دستگاه قضایی را طلب کرده و دستگاه قضایی حمایت نکرده است. ما در دستگاه قضایی حمایت حداکثری را از تمام مجموعه‌ها به خصوص از نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه اجرایی و مجموعه شهرداری و شهردار داشتیم و داریم. امروز تلاش می‌کنیم تا از این هماهنگی که در استان شاهد آن هستیم، بهترین استفاده را کنیم.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: زحمت و تلاش برای تیم حفاظت و سخنرانی برای ما عوامل ستادی است. من از همه شما سپاسگزارم که برای حفاظت از حقوق عمومی و اموال بیت‌المال و شهروندان تلاش می‌کنید، کتک می‌خورید، توهین و فحش شنیده و و مصدوم می‌شوید.

 وی ادامه داد: یک گلایه از عوامل ستادی دارم که باید برای مشکلات ماموران راه حلی پیدا کند. مامور نیروی انتظامی یا اعضای شورای ما نباید شاهد این اتفاقات باشند. ما به این دلیل شاهد این اتفاقات هستیم که متولیان و عوامل ستادی به خوبی برنامه‌ریزی و عمل نکردند، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد صحنه شود و با شهروندی که فامیل، هم‌محل و عضو این کشور و جامعه است، درگیر شود، کتک بزند و کتک بخورد. مامور کوتاهی نکرده، بلکه عوامل متولیان و ستادی کوتاهی کردند که این باید راه حل داشته باشد. مگر همیشه دعوا است؟

 صادقی خاطرنشان کرد: شما باید کار خود را انجام دهید اما من گلایه دارم که اگر در حوزه شهرداری، اراضی کشاورزی، چاه‌های غیرمجاز، منابع طبیعی و اراضی متعلق به موقوفات این درگیری‌ها اتفاق می‌افتد، به دلیل کوتاهی عوامل ستادی است. ما باید محاکمه و تعقیب کنیم که چرا این فضا را ایجاد کردند که مامور مصدوم شود و شهروند مورد تعقیب قرار بگیرد؟ من با این کوتاهی برخورد خواهم کرد. ما پشت میز می‌نشینیم، کوتاهی می‌کنیم، برنامه نداریم و بعد شهروند، مامور و کشور خود را دچار آسیب می‌کنیم. این بی‌عرضگی و ناتوانی عوامل ستادی و به عنوان یک مطالبه عمومی است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اضافه کرد: شهروندان باید به جای اینکه مقابل پلیس بایستند، اعلام کنند که مسکن می‌خواهند. اگر قانون هست، قانون‌گذار باید مشکل آن را حل کند و اگر مشکل اجرایی است، متولیان باید مشکل را حل کنند نه با زور و زندان. شما ماموران کوتاه نیایید و نیامدید، شما آسیب دیدید، من از اعضای این تیم‌ها و افراد انتظامی تشکر می‌کنم زیرا شما در صف مقدم این مبارزه قرار دارید.

وی با اشاره به اینکه تقاضای من از عوامل ستادی و هر سازمان و اداره‌ای این است که به اعضای ستادی و تیم‌ها از جهت خودرو، حق ماموریت، لباس و جهات دیگر کمک کند، تصریح کرد: آن‌ها به راحتی بیان می‌کنند که ما اعتبار نداریم اما زمانی که اعلام شود فردا در تهران جلسه‌ای است، این رئیس، متولی و مدیر بیان نمی‌کند که پول هواپیما ندارم. این موارد اسباب شرمندگی است. از یک طرف برنامه نداریم که برای شهر، اراضی و اموال قانون را رعایت و شهروند را تکریم کنیم، از طرف دیگر نیز از اعضای ستاد و تیم‌ها حمایت نمی‌کنیم زیرا اعتبار و پول ندارم و همواره بهانه آخر، وسط و اول سال را داریم.

صادقی گفت: هر دستگاه، اداره و مدیری وظیفه دارد در حوزه ماموریت سازمانی خود از اموال عمومی و دولتی حفاطت کند و این وظیفه قانونی او است. اگر در پایان این دوره گزارشی دست من رسید که مدیر و مسئولی کوتاهی کرده، من تعقیبش می‌کنم. به عنوان دستور قضایی بیان می‌کنم که هر کجا اراضی، اموال، املاک و بسترهای رودخانه، دولتی و عمومی در این ایام و در سایر ایام تصرف و تجاوز شد، نیازی نست که به صورت جداگانه از من و همکاران دستور قضایی بگیرید، این به عنوان یک دستور و اجازه قضایی است که باید رفع تصرف کنید و گزارش را بفرستید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: هیچگاه رفع تصرف را منتظر و متوقف بر دستورات قضایی نکنید که نیاز قانونی نیز این نیست. درگیری‌ها، پرونده‌ها و محکومیت‌ها در برخورد در این حوزه باید راه حلی داشته باشد که آن را از دستگاه قضایی و مامور صحنه نخواهید، بلکه از خودتان بخواهید.

وی در خصوص اراضی معدنی، عنوان کرد: دستگاه قضایی دستورات لازم برای توقف اراضی معدنی که غیر مجاز بودند یا هستند را صادر کرده و در خصوص آن‌ها که پروانه و جواز دارند نیز درخواست ما از دستگاه‌های متولی این است که نسبت به آن‌ها تجدیدنظر کنند تا تخریب در مجاورت شهرها اتفاق نیفتد.

صادقی در خصوص خروج پلنگ تندوره از استان، تصریح کرد: این کار دادستان نیست، کار مجموعه‌هایی است که متولی این کار هستند. قرار نیست که ما به جای همه مدیران بنشینیم و وظیفه آن‌ها را انجام دهیم. هر کس باید وظیفه خود را درست انجام دهد و هرجا کوتاهی کردند باید ورود کنیم و تذکر دهیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *