در طرح 20-20 ما صدقه می‌دهیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در طرحی 20-20 ما برای مردم و زائران حریم مطهررضوی صدقه می‌دهیم تا آن‌ها درمسیربرگشت با سلامت کامل به آغوش خانواده خودبازگردند.

به گزارش «صبح امروز» حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که درکمیته امداد امام خمینی برگزار شد، افزود: طرحی به نام 20_20 را برنامه ریزی کرده ایم که از 20اسفند لغایت 20 فروردین اجرا می‌شود و طبق این طرح پایگاه ها‌ی احسان و نیکوکاری را در چهار ورودی شهری و دو ورودی مرزی ایجادکرده‌ایم که هدف اصلی این طرح این است که برای رفع خطرات جاده‌ای وسلامتی زائران قربانی کنیم .

آسوده اضافه کرد: تمام پول ها و هزینه های جمع آوری شده در طرح از صدقات و کمک مردمی محسوب نمی شود بلکه هدف این است تا فرهنگ میزبانی از زائران حریم رضوی را درمیان مردم نهادینه کنیم و به آنان بگوییم شما و فرزندانتان برای ما مهم هستید .

آسوده درادامه اظهارکرد: تمامی مدیران کمیته امداد ازجمله خود بنده تصمیم گرفته‌ایم دراین یک ماه به سفرنرویم تا بتوانیم کمک های بیشتری را جمع آوری کنیم و گوشت های قربانی را در بین تمامی اقشار نیازمند جامعه توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه 60درصد جمعیت روستایی و40درصد جمعیت شهری تحت پوشش کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: کمیته امداد بیش از 10درصد در ایجاد اشتغال پیشرفت داشته است به حدی که بیش از 1000میلیارد تومان درآمد حاصل از کسب و کارهای ایجاد شده حال حاضر توسط کمیته امدادفراهم می‌شود ،همچنین بیش از 15درصد دام پروری استان نیز توسط خانواده های تحت پوشش مدیریت می‌شود.

وی افزود: درسال 97توانستیم بیش از هزار و700 مسکن را برای خانواده های شهری و روستایی آماده سازی کنیم که بخشی از آن‌ها تحویل داده شده وبخشی دیگر نیز در مراحل نهایی ساخت است و تا پایان سال به صاحبین آن تحویل داده می‌شود.وی تاکید کرد: بیش از 70 درصد از مسکن‌ها در مناطق روستایی واقع شده است که این امر موجب رشد توسعه وامنیت مردم روستا می‌شود و نیزبا ایجاد کسب و کار وخدمات حمایتی در روستاها مانع مهاجرت آنان به حاشیه شهرشده ایم.

آسوده درخصوص برگزاری جشن های نیکو کاری اظهارکرد: جشن های نیکوکاری از تاریخ 15 لغایت 17 اسفند ماه در تمامی مراکز کمیته امداد برگزار خواهد شد که تعداد این پایگاه‌ها در استان به بیش از 4هزار و300پایگاه می‌رسد که در این بین مدارس سهمی عظیم دارند.

وی هدف از برگزاری این پایگاه ها در مدارس را ترویج فرهنگ نیکوکاری دربین نسل جوان دانست و افزود: یکی دیگر از اقدامات کمیته ایجاد مراکز نیکوکاری و تبدیل آن‌ها به مراکز کارآفرینی و نفوذ در آن است.

آسوده با بیان اینکه زنگ نیکوکاری درقوچان از 15 اسفندماه به صدا در خواهد آمد گفت: تعداد مراکز نیکو کاری در استان 120 مرکز است که تا پایان سال به 200مرکز نیز خواهد رسید. تاکنون 20مرکز نیکوکاری در مشهد داشته‌ایم و هدف اصلی ما افزایش تعداد این مراکز در سال پیش روست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی درخصوص طرح اکرام تشریح کرد:خوشبختانه در این طرح 70درصد رشد داشته ایم که با امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد با هدف ایجاد پایگاه‌های احسان ونیکو کاری دردانشگاه آزاد در کنار دانشجویان و اساتید از خدمات خوبی بهره‌مند شویم.

وی درخصوص فعالیت های فرهنگی که تاکنون کمیته امداد انجام داده است گفت: تا امروز120هزار زائر ازسراسر کشور و به صورت رایگان به کمک خیرین سطح کشور به زیارت بارگاه رضوی نائل آمدند ما نیز در راستای تکریم زائر کمک کردیم تا این افراد بتوانند ضمن تجربه زیارتی مطلوب برای خانواده های خود سوغاتی تهیه کنند، همچنین توانستیم با برگزاری کلاس های آموزش خانواده برای 50هزارخانواده و ایجاد 300خانه قرآن را درمحله های مختلف خدمات معنوی به این عزیزان ارائه نماییم.

وی درخصوص میزان کمک های جمع آوری شده از طریق صندوق های سطح شهر گفت: درسال 97میزان کمک‌های جمع‌آوری شده به وسیله صندوق‌ها به بیش از 20میلیاردتومان رسیده است و این در حالی است که درسطح شهر حدود 16هزار صندوق بزرگ و540هزار صندوق کوچک خانگی وجود دارد و

همه این‌ها گویای این است که این مقدارنسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. درخصوص صندوق ها به دنبال رویکردهای الکترونیکی نوین هستیم تا بتوانیم به سمت سامانه های پیامکی، شیوه های الکترونیکی درسامانه صبا ونیز به سمت توسعه وگسترش صندوق صدقات به روش الکترونیکی گام برداریم.

وی درادامه افزود: نسبت به سال گذشته 85درصد رشد درزمینه‌های خدمات الکترونیکی از جمله من کارت داشته ایم که در این بین سهم میزان کمک های جمع‌آوری شده از طریق صندوق های الکترونیکی290میلیون تومان بوده است.

آسوده گفت: درکمیته امداد دیگر چیزی به عنوان صف جهیزیه و صف وام وجود ندارد، مددجویان در صورت نیاز به جهیزیه و وام بدون نیاز به حضور در این صف‌ها از این کمک ها استفاده کنند.

وی با اشاره به نمایشگاه اقتصاد مقاومتی گفت: هدف از ایجاد این نمایشگاه با بیش از 80 غرفه درخیابان نخریسی، ایجاد فرصتی برای بازاریابی خواهد بود.

آسوده درخصوص تسهیلات دریافتی از بانک ها گفت: بیش از 90درصد تهسیلات اشتغال تاپایان بهمن ماه 94میلیارد تومان بوده است که تاکنون 90درصد آن جذب شده است، همچنین درتوسعه اقتصادی 126میلیارد تومان سهمیه داشته ایم که تا 25اسفند مقرر شده پرداخت خواهد شد همچنین سرانه وام قرض‌الحسنه 20میلیون تومان است که در صورت درخواست به مددجویان پرداخت خواهد شد .

آسوده عنوان کرد: درسال جاری بیش از 30درصد از کمک های مردم افزایش یافته است واین نشان دهنده اعتماد مردم به کمیته امداد بوده است. وی درخصوص تعداد دانش آموزان وخانواده های تحت پوشش این سازمان اظهارکرد: در حال حاضر 30هزاردانش آموز و4هزار دانشجو و220هزارخانواده تحت پوشش کمیته هستند و40 تا50هزارخانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» خراسان رضوی گفت: 40سال همراهی مردم با کمیته امداد و تقسیم احساس و عاطفه ایشان با محرومین به دلیل روحیه انقلابی و انسان دوستانه ملت شریفمان است ، همچنین نگرش نخبگان واغنیا وافراد دارای ثروت وشوکت باید نگرشی همدلانه باشد و ما نیز بعنوان عضوی کوچک از خانواده کمیته امداد موظفیم به عنوان امدادگر از همراهی مردم با این سازمان تشکرکنیم .

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *