خادم مردم خراسان هستم

سرمربی پیام مشهد می‌گوید: از فدراسیون با من صحبت شده، اما اولویتم با والیبال خراسان است.

در ادامه مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال کشور تیم پیام موفق شد با کسب دومین پیروزی مقابل فولاد سیرجان به جمع چهار تیم نهایی لیگ برتر والیبال کشور صعود کند. دیدار‌ دو تیم از ساعت ۱۶ یکشنبه در سالن مهران مشهد آغاز شد و پیام که در دور اول لیگ برتر در رتبه پنجم جدول قرار گرفت، در مرحله پلی آف حریف فولاد سیرجان شد. شاگردان قوچان‌نژاد در سیرجان موفق به شکست فولاد شده و امروز در خانه با حمایت هواداران پرشور مشهدی پیروز این دیدار شدند و به نیمه نهایی رسیدند.

جبار قوچان‌نژاد، در خصوص پیروزی تیمش مقابل فولاد سیرجان در دومین دیدار مرحله یک‌ چهارم نهایی پلی‌آف لیگ برتر والیبال اظهار کرد: خدا را شاکرم که با همت بازیکنانم توانستیم کار فولاد را در دو دیدار نخست تمام کنیم. تیم با شخصیت و با ظرفیتی دارم که به آن افتخار می‌کنم. بازیکنانم در طول فصل از جان و دل مایه گذاشتند. شهرداری و شورای شهر مشهد نیز دغدغه‌های تیم را درک کرده و به طور کامل از تیم حمایت کردند. رسانه و هواداران نیز دو بال اساسی ورزش استان هستند که در فصل جاری بیش از هر سال دیگری یاری‌ام کردند. حتی در زمانی‌که عملکرد خوبی نداشتیم، رسانه‌ها باز هم حمایت کردند.

وی افزود: پس از باخت برابر شهرداری گنبد، شروع‌‌مان در پلی‌آف از خانه حریف سخت بود. پنج ماه به طور ثابت جزو چهار تیم بالایی جدول بودیم و خروج‌ ناگهانی‌مان از چهار تیم بالایی جدول، فضای بدی برای‌مان ایجاد کرد. بازیکنان را توانستیم به خوبی به شرایط بازی‌ برگردانیم و با این ذهنیت که بازی نخست را در مشهد پیروز شدیم، در سیرجان به مصاف فولاد رفتیم. جدا از مسائل فنی، در این دیدار کیفیت‌مان پایین‌تر از فولاد بود، چرا که حساسیت تمام کردن کار در خانه، باعث افزایش فشار روانی بر روی بازیکنان شده بود. خدا را شاکرم که پنج ماه با وجود سختی‌های فراوان، توانستیم جزو چهار تیم نهایی لیگ برتر والیبال قرار بگیریم.

محمدرضا دامغانی معتقد است که تمیش به دلیل نبود مهدوی ضربه خورده است و حضور مهدوی در فولاد، همانند حضور موسوی در پیام است، چرا که اگر پیام، موسوی را در اختیار نداشت، به چنین جایگاهی دست نمی‌یافت، قوچان‌نژاد در این خصوص خاطرنشان کرد: نبود مهدوی به هیچ عنوان در پیروزی پیام تاثیرگذار نبوده است، مگر در سه بازی گذشته که فولاد سیرجان را شکست دادیم، مهدوی حضور نداشت؟ در دیدارهای رفت و برگشت دور مقدماتی، مهدوی حضور داشت و در دیدار نخست، در اواخر ست سوم که از فولاد پیشی گرفته بودیم، مهدوی مصدوم شد. مهدوی بازیکن ارزشمندی است، اما با وجود احترامی که برای او قائلم، پاسور جایگزینش در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت.

سرمربی پیام مشهد در خصوص عملکرد بهزاد حیدرشاهی، پاسور تیمش در طول این فصل تصریح کرد: حیدرشاهی استحقاق دعوت به تیم ملی را دارد. رشید یوسفی و بهزاد حیدرشاهی بازیکنان با شخصیتی هستند و هنرشان را در سالی که به عنوان پاسور اول بازی می‌کنند، به خوبی نشان دادند. پاسورهایم از ظرفیت بالایی برخودار بودند، چرا که با وجود درخشش سایر بازیکنانم، در حال حاضر با درخشش این دو بازیکنان در چهار تیم نهایی کشور خودنمایی می‌کنیم. بابت معرفی چنین پاسورهایی به والیبال ایران به خود می‌بالم.

وی در رابطه با 12 تیمی بودن مسابقات لیگ برتر والیبال عنوان کرد: به نظرم حالت ایده‌آل برای لیگ برتر ایران 10 تیم و نهایتا 12 تیم است. هرچه تعداد تیم‌ها بیشتر باشد، فشار بازی‌ها افزایش می‌یابد و تیم‌ها اذیت خواهندشد. تیم‌هایی همانند پیام که بازیکنان کمتری دارند، با فشردگی بازی‌ها تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند که باعث افزایش مصدومیت بازیکنان می‌شود.

قوچان‌نژاد یادآور شد: جمع نبودن تمام بازیکنان تیم ملی در یک تیم از فاکتور‌های ایده‌آل لیگ برتر سال جاری بود، اما تیم‌هایی مانند ساپیا، پیکان، شهرداری ورامین و خاتم به نظرم به اندازه دو تیم بازیکن داشتند. پیام به دنبال قاسم کارخانه در پست دریافت‌کننده بود، اما همین بازیکن در خاتم اردکان جزو بازیکنان ذخیره محسوب می‌شود. خیلی خوشحالم که با چنین بضاعتی توانستیم از تیم‌هایی همچون سایپا و خاتم جلوتر باشیم.

وی در خصوص ادامه روند پیام در نیمه نهایی گفت: هیچ فشاری برای قهرمانی نیست و حامیان تیم در این خصوص نیز فشاری روی تیم ایجاد نکرده‌اند. در نشست صمیمی که با شهردار مشهد داشتیم، شادمانی و حضور مردم در سالن مهران را ارزشمند دانست. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که در نیمه نهایی برابر هیچ تیمی کم نیاوریم و به حضور در چهار تیم راضی نخواهیم شد.

سرمربی پیام مشهد در خصوص این‌که آیا چراغ سالن مهران برای فصل آتی روشن خواهد ماند یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه حمیداوی، مالک باشگاه پدیده شهرخودرو، شهردار و اعضای  شورای شهر مشهد در این زمینه برای تداوم حمایت‌هایشان قول دادند. اگر شهرداری و شورای شهر مشهد در سال جاری نبودند، ورزش خراسان می‌مرد. پدیده در شرایط بدی قرار داشت که به داد این تیم رسیدند. نماینده والیبال خراسان را نیز به همین شکل حمایت کردند. شرایطی رقم زدند که شادابی و نشاط به ورزش خراسان تزریق شود. امیدوارم چنین حمایت‌هایی تداوم داشته باشد و مطمئن خواهم بود که شهرداری و شورای شهر مشهد در سال آتی، خیلی بهتر از سال جاری پای ورزش استان خواهند آمد.

قوچان‌نژاد در پاسخ به این سوال که فصل آتی هدایت نماینده والیبال خراسان را برعهده خواهد داشت یا در فدراسیون والیبال مشغول به فعالیت خواهدبود، خاطرنشان کرد: پیش از نیز گفته‌ام که تا روزی که بازی‌های لیگ به اتمام نرسد، در خصوص فدراسیون صحبت نخواهم کرد، اما اگر بدون تعارف بخواهم بگویم، از فدراسیون با من صحبت شده است، اما تمام اولویتم والیبال خراسان است. 10 سال است در والیبال این استان مشغول به فعالیتم و چیزی هم عایدم نشده است، اما خیر و برکت زندگی‌ام را از همین شور و نشاط مردم می‌گیریم. خودم را جدا از والیبال خراسان نمی‌دانم و خادم مردم خوب خراسان هستم.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد، حمیداوی مالک باشگاه پدیده، وطن خواه مدیرعامل باشگاه پدیده از تماشاگران ویژه دیدار پیام مشهد بودند. هواداران‌ مشهدی در این دیدار حمایت ویژه‌ای از پیام داشتند و بعد از اتمام بازی و قطعی شدن صعود پیام به نیمه نهایی لیگ برتر بازیکنان،کادر فنی و هواداران این تیم جشن صعود گرفتند.

گفتنی است؛ خراسان رضوی بعد از سه فصل غیبت در لیگ برتر این فصل در لیگ برتر نماینده دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *