کافه‌ای با طعم کارآفرینی

«ما  در کانون کارآفرینان در نظر داریم  پاتوقی برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انرژی جوانان ایجاد کنیم.»

این مطلب را محمود جانی درمیان مشاور عالی کانون کارآفرینان خراسان رضوی  که در نشست خبری با اصحاب رسانه  برگزار شد، اظهار داشت و افزود: هدف تشکیلات باشگاه جوانان کارآفرین خراسان رضوی از ایجاد «کافه کارآفرینی» این است که هسته مرکزی این باشگاه، بزرگان کارآفرینی هستند که باید تجربیات آنها به جوانان انتقال یابد.

وی در این نشست که در محل کانون کارآفرینان خراسان رضوی برگزارشد، تصریح کرد: تنها با تعامل و نزدیک شدن بین دو نسل با هدف الگو برداری داخلی و خارجی هم‌افزایی و ایحاد راه‌گشایی در نسل جدید کار آفرینان میسر است.

جانی درمیان اهداف ایجاد کافه کارآفرینی را این‌گونه برشمرد: ایجاد انگیزه و تجاری سازی و استفاده از تجربیات کارآفرینان برتر که از طریق تعامل ،صحبت‌ها،نشست‌ها و ایجاد رویدادها به سمت هم‌افزایی این سه اصل پیش برویم.

وی متذکر شد: هدف ما ایجاد انگیزه در کارآفرینی، به خصوص در میان جوانان مبتکر،خلاق و صاحب ایده بوده که باحمایت از طریق پنجره واحد کسب و کار ،تسهیل در امور را در راستای پیشبرد اهداف خود قرار داده ایم.

جانی درمیان خاطر نشان کرد: «کافه کارآفرینی» اولین پاتوق کارآفرینان می باشد که حول کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی برای اولین بار در سطح کشور ایجاد شده است.

وی افزود: در جلساتی که در «پاتوق‌ها» برگزار می‌شود به شناسایی مشکل و کمبودها پرداخته و به حل این چالش‌ها می‌پردازیم.

وی گفت: بین کارآفرینان برتر و نسل جوان تفاوت سنی زیادی وجود دارد که قرار است در پاتوق کارآفرینان، این دو نسل ارزشمند را به هم نزدیک کنیم و اگرچه کار سختی پیش رو داریم اما ارزش و اهمیت این کار بالا بوده و در صورت موفق شدن نتیجه بسیار خوبی به عمل می‌آید.

وی یکی از اهداف اصلی «کافه کارآفرینی» را این‌گونه توضیح داد: گروه‌های استارت آپی که ایده‌های ارزشمند و خلاقی داشته و توانایی ایجاد کار آفرینی را دارند  در گروه هدف ما قرار دارند.

جانی درمیان تأمین سرمایه و مشاوره اصناف را از جمله اقدامات این پاتوق دانست و ادامه داد: هسته اصلی کانون و باشگاه، تصمیم گیرنده موضوعات هستند و جمع گرایی غالب بر فرد گرایی  است و  این در حالی است که ارتباط با دانشگاه و پارک علم و فناوری و  نیز ارتباط با  مراکز دانش بنیان و برگزاری یک‌سری همایش‌های علمی از جمله برنامه‌های این «کافه کارافرینی» هستند.

راهی برای عبور از بحران

در ادامه این نشست محسن روشنک عضو هیئت رئیسه کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: «کافه کارآفرینی» در شرایط بحرانی اقتصاد و ناامیدی حاکم بر جامعه می تواند یکی از راه حل های استراتژیک عبور از وضع دشوار کنونی باشد.

وی افزود: اوضاع کسب و کار  در حال حاضر به گونه ای است که دیگر با روش های آکادمیک در این حوزه موفق نمی شویم بلکه باید با استفاده از دانش و علم روز و تجربه کارآفرینان خلاق و مبتکر مدل های جدیدی برای کارآفرینی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: در ایجاد «کافه کارآفرینی» ما به دنبال ایجاد تعامل بین تجربه استادان پیشکسوت کارافرین و انرژی و خلاقیت جوانان هستیم تا در این نقطه اشتراک به «کارآفرینی» برسیم وامیدواریم با امکاناتی که تأمین می کنیم و انگیزه ای که در بین جوانان دیده می شود به نتایج خوبی در امر «کارآفرینی» برسیم.

 

دور جدید فعالیت‌ها در کانون

در ادامه این نشست، دبیر کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: ایجاد «کافه کارآفرینی» نویدبخش دوره جدیدی از فعالیت این تشکل کارآفرین است.

مرضیه سنوئی محصل افزود: هیئت امنای کانون کارآفرینان  خراسان رضوی از  طریق تعامل با بخش دولتی و خصوصی سعی می کند تا این تشکل در جهت پیشبرد اهداف مرتبط با کارآفرینی در سطح جامعه اثر گذار باشد چرا که امروزه ایجاد امید و انگیزه و ایجاد اشتغال  در میان جوانان مستعد و خلاق ما از مهم ترین نیازهای جامعه است و خوشبختانه با مدیریت حاج اقا روشنک ریاست کانون کارآفرینان خراسان رضوی، تا کنون، «جوانگرایی» و توجه  ویژه  به جوانان از اهداف اصلی کانون بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: تأسیس باشگاه جوانان کارآفرین و «کافه کارآفرینی» آغازی برای گام های اثرگذار بعدی در ایجاد اشتغال جوانان و  رونق کسب وکار و تقویت تولید، کشاورزی، خدمات، فعالیت‌های استارت آپی  و سایر حوزه های اقتصادی در استان خراسان رضوی باشد.

باشگاهی برای همه جوانان و همه تشکل‌ها

در ادامه این نشست، عضو کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: هدف کانون کارآفرینان از ایجاد

«باشگاه جوانان کارآفرین» هم‌افزایی میان جوانان کارآفرین است و تلاش می کنیم تا با همه تشکل های حوزه جوانان که فعالیت می کنند، راه های ارتباطی ایجاد کنیم.

مرتضی کرباسی افزود: امیدواریم که با جذب نیروهای جوانا، آموزش، ارتباط با دانشگاه ها و باشگاه های دانشگاهی در سوطح مختلف جوانان و نوجوانان بتوانیم نسلی از کارآفرینان را ایجاد کنیم. قطعا جوانان فعلی در ادامه راه به میانسالی می رسند و باید جایگزین هایی را برای خود ایجاد کنند. پس زنجیره کارآفرینی باید به رده های بعدی منتقل شود.

این کارآفرین تاکید کرد: علاوه بر تربیت کارآفرینان، بناداریم تا پلی برای انتقال تجربیات پیشکسوتان به جوانان ایجاد کنیم. بسیاری از بنگاه ها امروز دارند با مدیریت نسل دوم اداره می شوند. یعنی پدر یا مادر جای خود را به پسر و دخترش می دهد، این نسل جدید به تجربیات نیاز دارد. نسل آینده هم به این اندوخته ها نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در «باشگاه جوانان کارآفرین» همه کارآفرین ها حضور داشته باشند. به اعتقاد من کسی که حتی یک شغل ایجاد کرده است، باید کارش مورد تقدیر قرار بگیرد و کارآفرین است. من معتقدم که کارآفرینی ارتباط مستقیم با اشتغالزایی دارد.

کرباسی اضافه کرد: جوانان خوش فکر ما می توانند در حوزه های مختلف اعم از دانش بنیان و استارت آپی خلاقیت به خرج دهند ما هم سعی می کنیم با جذب سرمایه گذار این عزیزان را به چرخه صنعت، صنوف، تجارت، معدن و سایر عرصه‌ها متصل کنیم. هدف و غایت نهایی همه ما کارآفرینی است.

image_print
6 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *