شناسایی سه هزار و 451 طرح نیمه تمام در خراسان رضوی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته، شناسایی طرح های نیمه تمام و در حال تکمیل در زمینه اقتصادی، گردشگری، صنعت وکشاورزی است که شامل 3هزار و 451 طرح با مبلغ 35 هزار میلیارد سرمایه گذاری است که 103 هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، علی رسولیان در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری خراسان رضوی افزود: پنج سالی است که سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغ و در خراسان برنامه‌هایی اجرا شده است ولی مهمترین مولفه آن یعنی مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت مردم برای توسعه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه مثلث توسعه اقتصادی با سه ضلع نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت، سرمایه گذاران و کار آفرینان و نظارت ائمه جمعه توسط آقای رزم حسینی در استان کرمان عملیاتی و اجرایی شد و گزارش‌های مورد بررسی و شاخص‌ها نشان می‌دهد که در برخی مناطق مخصوصا قلعه گنج نرخ بیکاری از 27.6 درصد به 4 درصد است و این یکی از آمال‌های ما در کشور است.

رسولیان ادامه داد: ما استان خراسان را به 12 منطقه تقسیم کردیم که به صورت جد برای توانمند کردن مردم پیگیر خواهند بود، همچنین با بنگاه و سرمایه‌گذاران مذاکرات خوبی انجام شد وموافقت‌هایی صورت گرفت و در حال حاضر 20 شرکت برای مشارکت در توسعه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته، شناسایی طرح های نیمه تمام و در حال تکمیل در زمینه اقتصادی، گردشگری، صنعت وکشاورزی است که شامل 3 هزار و 451 طرح با مبلغ 35 هزار میلیارد سرمایه گذاری است که 103 هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.

رسولیان عنوان کرد: در سفر استاندار به شهرهای مرزی با حضور نمایندگان، ائمه جمعه و روسای دادگستری، چهار تفاهم‌نامه در شهرستان‌ها و یک تفاهم نامه در مشهد امضا شد که براساس آن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، معین اقتصاد مقاومتی در تایباد، شرکت صنایع فولاد سنگان، معین اقتصادی خواف و مجتمع سنگ آهن سنگان، معین رشتخوار است.

وی افزود: همزمان با این تفاهم نامه‌ها، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های خواف، تربت جام، تایباد و صالح آباد امضا شد و جمع طرح‌ها در این سفر 125 طرح با هزار و 607 میلیارد تومان سرمایه گذاری است که 5 هزار 227 شغل را ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین جلسات متعددی برای تشکیل صندق توسعه روستایی شکل گرفته است، در تلاش هستیم با همکاری سپاه و بسیج سازندگی پروژه‌هایی همچون افزایش بهره‌برداری کشاورزی، تقویت صنایع، تکمیل زنجیره تولید و اجرای پروژه شهر آفتاب و انرژی خورشیدی را در روستاها اجرا کنیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *