فعال شدن ایستگاه‌های شامگاهی قدمی جدید برای توسعه ورزش همگانی

فعال شدن ایستگاه‌های شامگاهی در بوستان‌های مشهد قدمی جدید برای توسعه و اعتلای ورزش همگانی است و توسعه ورزش همگانی در گرو همکاری و همراهی ورزشکاران، پیشکسوتان و اهالی ورزش دوست است. مسئول کمیته ورزش صبحگاهی هیئت ورزش همگانی استان با بیان این مطلب گفت: بوستان ملت مهد توسعه ورزش همگانی در استان است، به همین خاطر در صدد هستیم که این بوستان را به عنوان مرکز استعدادیابی و پایلوت ورزش همگانی در کشور به ثبت برسانیم.

«حسن شفیعی» افزود: توسعه ورزش همگانی همت همه اهالی ورزش را می‌طلبد و به عنوان عضو کوچکی از خانواده ورزش خراسان سال‌ها بدون دریافت هزینه‌ای برای اعتلای ورزش همگانی در خراسان رضوی تلاش کردم و امروز خوشحالم که بوستان ملت بیش از 10 ایستگاه ورزش صبحگاهی را در دل خود جای داده است.

وی با اشاره به مشکلات ورزشکاران بوستان ملت درباره کمبود رختکن و صندوق امانات یادآورشد: مذاکراتی با امیر آذریان زحمتکش ورزش همگانی استان داشتیم تا برای احداث رختکن و تعویض لباس و همچنین صندوق امانت وسایل ورزشکاران در بوستان‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درباره پارکینگ و حذف الیت در ساعاتی از روز که ورزشکاران صبحگاهی در بوستان‌ها به ورزش می‌پردازند با مدیر کل ورزش و جوانان، شهردار و شورای شهر رایزنی‌هایی صورت گرفته است که به محض قطعی شدن رایگان شدن پارکینگ‌های اطراف بوستان‌ها به اطلاع عموم ورزشکاران از طریق سرپرستان ایستگاه‌های ورزشی می‌رسانیم.

وی در ادامه افزود: روزانه بیش از 7هزار نفر ورزشکار در 12 ایستگاه ورزشی در مشهد به ورزش صبحگاهی می‌پردازند، همچنین علاقه‌مندانی هستند که ساعات عصر و شامگاهی را برای ورزش کردن انتخاب کرده‌اند، به همین خاطر ایستگاه‌هایی به مسئولیت یعقوبی عصرها در بوستان ملت فعال شده است تا کارمندان و شاغلین که نمی‌توانند صبح‌ها ما را همراهی کنند. عصرها برای حفظ سلامت خود از این ایستگاه‌ها بهره ببرند.

شفیعی در پاسخ به این سوال چرا ورزشکاران ایستگاه‌های ورزشی از پوشش یک دست و متحد الشکل استفاده نمی‌کنند گفت: تهیه البسه ایستگاه‌های ورزشی به عهده خود سرپرستان ایستگاه‌ها است که می‌توانند رایزنی کنند و حامی مالی جذب کنند و پوشش و البسه متحد الشکل برای خود تهیه کنند، حتی برخی از این ایستگاه‌ها به صورت مستقل اداره می‌شوند. مدیرت اجرایی و مالی دارند و کمیته ورزش صبحگاهی بودجه‌ای برای چنین فعالیتی در اختیار ندارد، به همین خاطر از شورای شهر و شهردار مشهد که به حق فردی ورزش دوست است و حمایت از جامعه ورزشکاران را به اثبات رسانده است تقاضا می‌کنم در راستای اهمیت و توسعه  ورزش همگانی نیم نگاهی هم به ورزش صبحگاهی و این ورزشکاران داشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما تصریح کرد: با فرارسیدن فصل سرما و مشکلاتی که برای ورزش کردن در فضای باز داریم تمهیداتی برای ورزش صبحگاهی اتخاذ شده است، از جمله با هماهنگی شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، استان قدس و برخی سازمان‌ها سالن‌های سرپوشیده در فصل سرما از ساعت 6 تا 8 صبح برای آقایان و بانوان به صورت رایگان اختصاص می‌یابد، چرا که معتقدیم در ورزش نباید وقفه ایجاد شود و بدن انسان باید به صورت مداوم در حال تحریک پذیری باشد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالیت او در هیئت به صورت رایگان است گفت: از سال 57 هم زمان با تاسیس ایستگاه ورزش همگانی به همراه مرحوم معدلی پیشکسوت و بنیانگذار ورزش همگانی در ایستگاه چشم (ایستگاه مرحوم معدلی) فعالیت مربیگری خود را آغاز کردم و تا همین الان که در خدمت اهالی ورزش هستم ریالی دریافت نکردم.

وی یادآور شد: 5 فرزند دارم، 4 دختر و یک پسر. 2 دخترم در خارج از کشور زندگی می‌کنند و 2 دختر دیگرم در خارج از استان و به همراه تنها پسرم زندگی می‌کنم و با حقوق بازنشستگی که از ارتش می‌گیرم امورات زندگی را می‌گذرانم و هنوز به دلیل حادثه‌ای که در زندگی برایم رغم خورد همچنان مستاجر هستم و به خاطر لطف مسئول آبادگران ماهیانه یک میلیون سیصد هزار تومان اجاره می‌دهم.

مربی بدنساز تیم ابومسلم همچنین در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز سلامت خود را به صورت کامل به دست نیاوردم، اما همچنان به عشق ورزش و خدا قوتی به ورزشکاران صبح‌ها در بوستان‌ها حاضر می‌شوم و از فعالیت‌ها و مشکلات ورزشکاران می‌پرسم و گزارش تهیه می‌کنم.

مسئول کمیته ورزش صبحگاهی هیئت ورزش همگانی استان ادامه داد: سال گذشته در اثر تصادفی که کردم 8 دنده من شکست و براساس نظر پزشکان درباره سرعت بهبودی من عنوان شد فقط به خاطر بدن ورزشی و ورزیده‌ای که داری بهبودی در این سن امکان پذیر است.

وی که 65 سال دارد و همچنان در بوستان ملت پا به پای ورزشکاران به ورزش می‌پردازد ادامه داد: از سال 51 که در خدمت ارتش بودم ورزش حرفه‌ای را در رشته دو و میدانی آغاز کردم و با کسب عناوین قهرمانی کشور در دو صحرانوردی بعد از انقلاب از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کردم و به عنوان مربی بدنساز در تیم‌های گوناگونی فعالیت کردم.

شفیعی درباره کارنامه مربیگری خود ادامه داد: در سال‌ها 61-66 زمانی که بازیکنانی چون رضا مهاجری، خداداد عزیزی، برگی‌زر، علی حنطه، نخودیان، کافی و… به عنوان بازیکن و غیاثی، میثاقیان، کاظم غیاثیان و گیل عرب کادر فنی تیم فوتبال ابومسلم را برعهده داشتند به عنوان مربی بدنساز در خدمت این تیم بودم. تیم فوتبال پاس تهران، دانشگاه آزاد، استیل آذین و والیبال پاس دیگر تیم‌هایی بود که مربی بدنساز آنها بودم.

شیرین‌ترین خاطره

شیرین‌ترین خاطرات دوران ورزشی من بر می‌گردد به زمانی که به عنوان مربی بدنساز در تیم فوتسال شنسای ساوه فعایت می‌کردم این تیم با حمایتی که از سوی مسئولان شهری داشت توانست برای نخستین بار قهرمان مسابقات جام باشگا‌ه‌های کشور را کسب کند و به عنوان نماینده ایران به مسابقات آسیایی اعزام و به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابد. همچنین بعد از قهرمانی در این دوره به مسابقات جهانی اروپا که در کشور پرتغال برگزار شد اعزام شد.

وی حضور در تیم همای تهران به مربیگری مارکار آقاجانیان کمک مربی فعلی تیم ملی و نفت آبادان به مربیگری نادر دست نشان را از دیگر مسئولیت‌های خود درکادر فنی این تیم‌ها به عنوان مربی بدنساز ذکر کرد.

مسئول کمیته ورزش صبحگاهی هیئت ورزش همگانی استان که دارای مدرک مربیگری بدنسازی زیر نظر کمیته ملی المیک است خاطر نشان کرد: مربی درجه یک دوومیدانی زیر نظر فدارسیون جهانی، مدرک مربیگری ورزش در آب، مربیگری بدنسازی فوتسال زیر نظر فدراسیون جهانی، داور ثبت رکورد و دو مدارک بین المللی تافیسا در کارنامه ورزشی من به ثبت رسیده است.

خاطره تلخ

شفیعی در پایان به خاطرات تلخ ورزشی خود اشاره کرد و گفت: در سال 66 مربی تیم زندان مشهد بودم و تیم‌های خیلی خوبی در رشته فوتبال و والیبال پرورش داده بودیم و نتایج شایسته‌ای کسب کردیم. به خاطر فعالیت‌ها و خدماتی که انجام داده بودم مسئولان دستگاه قضا به من خیلی لطف داشتند. یکی از زندانیان به من مراجعه کرد و گفت دامادی برادرم است و می‌خواهم شما ضمانت کنید تا من مرخصی بگیرم و در این جشن شرکت کنم. من هم به خاطر این که فردی عاطفی هستم دلم سوخت و ضمانت کردم. اما این زندانی از صداقت و حسن نیت من سو استفاده کرد و هرگز به زندان بازنگشت. من هم به خاطر ضمانتی که کردم خانه و کاشانه خود را به پای صداقتم گذاشتم و امروز با حقوق ناچیز بازنشستگی امرار معاش می‌کنم و همراه تنها پسرم کاشانه استیجاری دارم، اما هیچ توقعی از کسی ندارم خدا را شکر که می‌توانم سرپا باشم و از عهده زندگی برایم اما توقع دارم که به عنوان پیشکسوت ورزش خراسان رضوی مورد حمایت و توجه مسئولان ورزش خراسان قرار بگیرم.

حرف آخر

مسئول کمیته ورزش صبحگاهی هیئت ورزش همگانی استان گفت: در پایان از امیر آذریان مسئول هیئت ورزش همگانی استان، فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان، تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد و اعضای شورای شهر که برای توسعه و اعتلای ورزش همگانی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *