باشگاه‌های بیلیارد خراسان 4000 نفر عضو فعال دارد

مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ اسنوکر استان با حضور 10 تیم پنجشنبه 24 آبان ماه به میزبانی باشگاه خشایار طرقبه و شاندیز برگزار شد.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان در این مراسم ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) با ارائه گزارشی از عملکرد هیئت طی دو سال اخیر گفت: برگزاری مسابقات انتخابی المپیاد نخبگان اسنوکر(12-15 سال)، برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز ستارگان پاکت بیلیارد و همچنین قرعه کشی مسابقات لیگ اسنوکر به همت روسای کمیته‌های بیلیارد استان از جمله مهمترین فعالیت‌های هیئت در این مدت بوده است.

علیرضا دوانلو افزود: مسابقات لیگ اسنوکر استان با حضور 10 باشگاه به صورت رفت و برگشت هر هفته برگزار خواهد شد که پیش بینی می‌کنیم این رقابت‌ها تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته باشد.

وی هدف از برگزاری مسابقات لیگ اسنوکر استان را داغ شدن تب رقابت و دیدارهای تیمی ذکر کرد و ادامه داد: روند استعدادیابی و توسعه ورزش مفرح و مهیج بیلیارد و بولینگ با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و همچنین ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران رونق و قوت می‌یابد.

دوانلو خاطر نشان کرد: از بهمن ماه سال 95 هیئت را با ذخیره مالی صفر تحویل گرفتم و امروز خوشحالم که اندوخته مالی هیئت را بیش از 10 میلیارد ریال ذکر کنم.

6دوره قهرمانی کشور

وی خاطر نشان کرد: کسب 6 دوره مقام قهرمانی بیلیارد کشور توسط ورزشکاران خراسان رضوی در سال 96 از جمله اقدامات هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی است.

وی یادآور شد: برگزاری اولین دوره مسابقات ماراتنی رشته‌های بیلیاردی در سطح کشور از دیگر اقدامات هیئت استان بود که در همین راستا با رایزنی که صورت گرفت، تصمیم داریم این نحوه از رقابت‌ها را به نام خراسان رضوی در فدراسیون جهانی به ثبت برسانیم.

بیلیارد ویژه اصحاب رسانه

وی با اشاره به اینکه مسابقات لیگ استان از هفته آینده آغاز می‌شود گفت: بنا داریم علاوه بر برگزاری مسابقات لیگ بیلیارد استان یک دوره مسابقات بیلیارد را با حضور 64 نفر از اصحاب رسانه برگزار کنیم.

دوانلو همچنین از برگزاری مسابقات بیلیارد بانوان طی ماه اخیر به میزبانی باشگاه خشایار طرقبه و شاندیز خبر داد.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان ضمن تقدیر و تشکر از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طرقبه و شاندیز که در راستای توسعه و استعدادیابی نخبگان بیلیارد این شهرستان فعالیت چشم گیری داشته است گفت: ارغوانی از خادمین و تلاش گران بیلیارد استان سکان هدایت هیئت بولینگ و بیلیارد این شهرستان را برعهده گرفت.

دوانلو درباره جذب حامیان و سرمایه گزاران مالی در هیئت گفت: در خصوص اسپانسر و حامی مالی برای هیئت مذاکراتی با مراکز مالی داشته‌ایم که در صورت قطعیت به اطلاع اصحاب رسانه خواهیم رساند.

24داور در هیئت استان

وی درباره کمیته داوران نیز تصریح کرد: کمیته داوران هیئت در گذشته فقط 3 نفر بود که امروز شاهد حضور بیش از 24 داور درجه اول و بین المللی در هیئت هستیم.

120 باشگاه

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان با اشاره به عضویت بیش از 4 هزار نفر در باشگاه‌های بیلیارد گفت: بیش از 120 باشگاه بولینگ و بیلیارد در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 85 باشگاه در مشهد فعالیت دارند و در این راستا نقش شهرستان‌ها از جمله نیشابور، درگز و چناران پررنگ است.

دوانلو یادآور شد: بیش از 25 تا 40 درصد شرکت کنندگان در مسابقات انتخابی استان را ورزشکاران شهرستانی تشکیل می‌دهند.

وی همچنین به حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری اشاره کرد و ادامه داد: در اولین دوره مسابقات کشوری 100 شرکت کننده از خراسان رضوی را راهی مسابقات کردیم، اما با توجه به ایجاد شرایط ایده آل در هیئت این آمار را در سال بعد به 128 نفر افزایش دادیم.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خاطر نشان کرد: مسابقات پاکت بیلیارد استان با حضور 16نفر برگزار شد و در نهایت 4 نفر برتر به مسابقات پاکت بیلیارد کشور به میزبانی شهرستان انزلی برگزار شد اعزام ‌شدند.

وی همچنین قهرمان قهرمانان این دوره ازمسابقات را مرتضی کامل از شهرستان مشهد معرفی کرد.

بهشت سرمایه

در ادامه این مراسم رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طرقبه وشاندیز با ارائه گزارشی از عملکرد هیئت‌های ورزشی در این شهرستان فعالیت رشته‌های ورزشی بانجی جامپینگ، بدنسازی و پرورش اندام، پیست اسکی و پاتیناژ، موتور سواری و… از این شهرستان به بهشت سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: این شهرستان به دلیل اینکه یکی از مهمترین مناطق ییلاقی مشهد و تفرج گاه گردشگران خارجی و داخلی است پتانسیل و ظرفیت سرمایه گذاری در ورزش را دارد، چراکه تنها منطقه گردشگری است که به مبادی ورودی شهر مشهد از نظر جغرافیایی نزدیک است.

محمدرضا سعیدی افزود: ورزش و تحرک سبب شادابی و نشاط در زندگی می‌شود و لازم است همه ما در رشته‌های ورزشی حضوری فعال و پرنشاطی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم محمدکاظم تارخ مشاور استاندار و عضو هیئت رئیسه هیئت بولینگ و بیلیارد استان طی سخنانی ورزش را وسیله‌ای برای حفظ سلامتی و تندرستی فرد و جامعه ذکر کرد و گفت: هیئت بولینگ و بیلیارد پله‌های پیشرفت و ترقی را طی 2 سال اخیر به خوبی و صادقانه طی کرده است.

وی ادامه داد: درگذشته ورزش در زیر زمین‌ها و به دور از چشم جوانان برگزار می‌شد، اما امروز با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی مزین و رنگین باشگاه داران جمعیت جوان استان را ترغیب و تشویق می‌کنند که با ثبت نام و حضور در باشگاه‌ها به جمع آنان ملحق شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در انتخاب رشته ورزشی مبناها معنوی باشد خیلی از مسائل به دنبال آن خواهد آمد، عشق و علاقه سبب می‌شود که یک ورزش با معنایی در استان در آغوش مردم قرار گیرد.

در پایان این مراسم از چهره‌های برتر جوان در رده‌های سنی 12تا 15 سال از نفرات برتر، کمیته داوران و مسئولان برگزاری این رقابت‌ها با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *