ملاک اصلی کار در حوزه شهرسازی باید رفع تبعیض در شهر باشد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ملاک اصلی کار در شهرداری به ویژه در حوزه شهرسازی باید رفع تبعیض‌های موجود در شهر باشد. به گزارش صبح امروز، محمدهادی مهدی‌نیا در نشست صمیمی با معاونان و کارشناسان حوزه شهرسازی مناطق 13 گانه مشهد با اشاره به کار مهم و اثرگذاری که بخش شهرسازی در حال انجام است، اظهارکرد: با این حال در این زمینه باید از ظرفیت انعطاف قانون استفاده کرد و کار مردم را به سرانجام رساند.
وی با تاکید بر این که قانون نباید شکسته شود، ادامه داد: شهروندان باید بدانند که اگر کسی خلاف ضوابط و مقررات قانونی موجود تخلف نکرده باشد، ظرف مدت یک هفته می تواند پروانه ساختمانی خود را دریافت کند.
مهدی نیا تاکید کرد: نباید با صورتجلسه‌های خط خورده، اعتماد مردم به این حوزه مخدوش شود و در همین راستا تمام کارها باید به صورت سیستماتیک صورت پذیرد.
وی گفت:  هر چه وحدت رویه در کارهای بیشتر باشد، تبعیض‌های موجود در حوزه‌های مختلف کمتر و تصمیمات به عدالت نزدیک خواهد بود،

مهدی‌نیا با ابراز تاسف از این که درحال حاضر برخی از ضوابط شهرداری به ویژه در حوزه شهرسازی به عنوان زینت المجالس شناخته می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر در فضایی هستیم که قاعده استثناست و 95 درصد استثناها در نظام ساخت و ساز قاعده شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *