سعی ‌کرده‌ایم افتاده‌ترین معلولین را جذب کنیم

مدیرعامل موسسه نگهداری از معلولین و سالمندان امام جواد(ع) گفت: اکثر معلولین ما آموزش‌پذیر نیستند و صحبت نمی‌کنند. ما سعی کرده‌ایم نیازمندترین و افتاده‌ترین معلولین را جذب کنیم.

محمدرضا بافقی‌زاده در گفت‌گو با «صبح امروز» افزود: اغلب افرادی که ما در مرکز خود نگهداری می‌کنیم یتیم، رهاشده و یا از خانواده نیازمند هستند و در طی سال حتی یک نفر برای ملاقات با آنان مراجعه نمی‌کند بنابراین از مردم شریف شهر مهربانی‌ها می‌خواهم علی‌رغم مسافت دور این مرکز برای ملاقات و بازدید به این مکان سر بزنند. اکثر آن‌ها معلولیت‌های مادرزادی دارند اما برخی هم بر اثر عوامل دیگر دچار معلولیت شده‌اند..

وی درباره فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه معلولان امام جواد(ع) از سال ۷۳ فعالیت خود را در امر خدمت به معلولان در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است و در سال نخست فعالیت ۵۰ معلول تحت پوشش این مجموعه بودند.

مدیرعامل موسسه معلولان امام جواد(ع) با بیان اینکه در این مرکز ۱۳۰ پرسنل به ۲۵۰ معلول خدمات‌رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکثر معلولان تحت پوشش این موسسه دچار فلج مغزی هستند و توان خوردن غذا و کنترل خود را ندارند و مرتبط در حال چرخش هستند تا دچار زخم بستر نشوند. معلولین ما از سن ۶ سال تا ۵۵ سال هستند و در بخش سالمندان هم، سالمندان ۶۰ تا ۹۰ ساله داریم.

بافقی‌زاده تصریح کرد: اکثر این معلولان رهاشده و بلاصاحب هستند و اکثراً دچار معلولیت‌های مادرزادی هستند و تمامی این معلولان دارای معلولیت ۵۰ درصد به بالا و آی‌کی‌یوی زیر ۳۰ درصد هستند.

مدیرعامل موسسه نگهداری از معلولین و سالمندان امام جواد(ع) در پایان خاطرنشان‌کرد: ما سنگین‌ترین خدمات بهزیستی را در اینجا ارایه می‌دهیم؛ زیرا بسیاری از معلولین آموزش‌پذیر و تربیت‌پذیر هستند و کارهای خود را می توانند انجام دهند؛ حتی در بخش بیماران روانی مزمن که از فعالیت‌های بهزیستی است خود بیماران کارهای آسایشگاه را انجام می‌دهند اما معلولینی که ما داریم روی تخت، افتاده و در حد فلج مغزی هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *