خطر تورم 50درصدی

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس آنچه که امروز شاهد آن هستیم به زودی و تا پایان سال، تورم به بالای 50 درصد خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، فیروز ابراهیمی با تاکید بر اینکه دولت باید تمهیداتی بیاندیشد و شرایطی را برنامه ریزی کند  که به ثبات اقتصادی وشرایط رونق در حوزه تولید برسیم، افزود: من معتقدم درترکیب تیم اقتصادی دولت باید از بخش خصوصی استفاده کنیم.

این فعال اقتصادی افزود: درتمام دنیا و کشورهای توسعه یافته تولید و تجارت معمولا در یک حوزه سازماندهی می‌شوند چراکه ممکن است نفع یک گروه در واردات یک کالا باشد درحالی که واردات آن کالا می‌تواند تولید داخل را نابود کند بنابراین بهترین روش این است که تولید و تجارت در یک ساختارسازماندهی شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بخشی از وظایف و تکالیف وزارت‌خانه‌های اقتصادی را به تشکل‌های بخش خصوصی واگذار کند، افزود: با این کار، هم بار وظایف دولت سبک ترمی‌شود‌ و هم کار مردم را به خودشان می‌سپاریم.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره تیم اقتصادی دولت گفت: تمام کارشناسان اقتصادی در طول یک سال گذشته معتقد بودند که تیم اقتصادی دولت تیم ضعیفی بوده است، همچنین خروجی و برون داد عملکرد دولت دوازدهم نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت تیم کارآمدی نبوده است، بنابراین بهتر است ما دید سیاسی نسبت به این مباحث و موضوعات نداشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: ما اگر بگوییم با عوض شدن یک وزیر ساختارهای اقتصادی عوض می‌شوند اشتباه است اما کارآمدی وزیر هم می‌تواند نقش موثری داشته باشد، به عنوان نمونه دکتر جهرمی، وزیر فناری اطلاعات و ارتباطات، وزیری جوان و باسوادی است و در حوزه خودشان تصمیمات درستی گرفته‌اند و شفاف سازی خوبی در حوزه عملکرد وزارت‌خانه خود ارائه می‌دهند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره اهمیت تغییر ساختارهای اقتصادی گفت: به نظر من دولت، دولتی پیر و خسته است و بهتر است یک رویکرد جوان گرایانه داشته باشد و به موازات آن به ترمیم ساختارهای اقتصادی هم کمک کنیم، چراکه با یک وزیر وزارت‌خانه و آن حوزه گلستان نخواهد شد اما تغییر وزرا در بعضی از حوزه‌ها می‌تواند موفق و موثر باشد اما مهم تر از تغییر وزرا تغییر ساختارهای اقتصادی است.

وی درپاسخ به این سوال که وزرای جدید چه مولفه هایی باید داشته باشند، گفت: سن تیم دولت سن بالایی است و وقت آن رسیده که مقداری در سپردن سکان مدیریت کشور به جوانان دارای پنانسیل اعتماد کنیم، حتی من معتقدم بخش خصوصی را در بدنه  دولت در وزارتخانه‌های اقتصادی دخیل کنیم ، در حال حاضر ما در سطح کشور کارخانه‌داری داریم که 14 هزار کارگر دارد، من فکر می‌کنم جای امثال ایشان در تصمیم گیری های اقتصادی کشور خالی است، وقتی کسی می‌تواند در بخش خصوصی 14 هزار کارگر را مدیریت کند و هر روز هم تولیدات فراوانی داشته باشد دلیلی ندارد از وزرایی استفاده کنیم که 40 سال در بالاترین مناصب کشور مدیریت کردند و ماحصل عملکردشان هم چیزی درحد صفر است.

وی ادامه داد: من معتقدم در ترکیب تیم اقتصادی دولت باید از بخش خصوصی استفاده کنیم، به نظر من دولت ضمن برون سپاری برخی از مسایل در تیم اقتصادی‌اش باید یک رویکرد متفاوت در رفتارش داشته باشد و از بخش خصوصی استفاده کند، بخش خصوصی که هم دانش عملی دارد و هم دانش اکادمیک هم طی سال های گذشته دیدیم که چه توفیقاتی داشته است، اگر بنا باشد ما یک وزیر ناکارآمد را برداریم و یک وزیر دیگر با همان شاخصه ها را به جای او بگذاریم باز هم راه به جایی نخواهیم برد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *