در اوج بمان!

امید به ادامه روزهای خوب پدیده

فصل هفدهم ليگ برتر فوتبال كشور با تمام حاشيه‌ها و تلخي‌هايش بهار امسال پايان يافت. روزهايي كه براي فوتبال خراسان تلخ و دردآور بود. سقوط سياه‌جامگان محبوب مشهدي‌ها به ليگ دسته يك فوتبال كشور و نيم فصل دومي عجيب توام با حواشي فراوان براي پديده مشهد. نيم فصلي كه بسياري از ما حاضر بوديم زودتر از اين‌ها تمام شود تا شاهد اتفاقات تلخ‌تر براي نماينده استان در كشور نباشيم.

اگر كمي بيشتر به عقب برگرديم و درست يك سال پيش را مرور كنيم مي‌بينيم پديده سال گذشته را نيز بسيار خوب آغاز كرد. رضا مهاجري در آن زمان سرمربي پديده بود و با سابقه سه ساله در اين تيم توانسته بود جايگاه مناسبي براي اين تيم در ميان مدعيان ليگ دست و پا كند. بسياري از تيم‌ها وقتي به مشهد مي‌آمدند در ورزشگاه ثامن راهي جز شكست جلوي خود نمي‌ديدند و امتيازات خانگي به همراه بازي‌هاي خوب و يك دست خارج از خانه پديده را به يكي از تيم‌هاي بالاي جدولي بدل كرده بود و علاوه بر مجموعه پديده، مردم و مسئولان نيز سالي درخشان را براي نماينده خراسان به چشم مي‌ديدند. سالي كه با يك سهميه آسيايي براي پديده مي‌توانست به عنوان سالي پربار و خوب ارزيابي شود.

اما يك اتفاق در ميانه فصل باعث شد نماينده استان دچار حاشيه‌هايي سريالي شود كه تا انتهاي فصل همراه اين تيم بود تا جايي كه سقوط به دسته يك هم دور از دسترس نبود. كسر 6 امتياز از پديده ضربه‌اي مهلك به اين تيم وارد كرد كه تا پايان فصل همراه اين تيم بود.

بعد از پايان فصل مهاجري از اين تيم جدا شد و جاي خود را به يحيي گل‌محمدي سپرد. مربي كه سابقه مربيگري در تيم‌هايي مثل پرسپوليس، ذوب‌آهن و تراكتورسازي تبريز را داشت و نتايج نسبتا خوبي را با اين تيم‌ها كسب كرده بود. همين رزومه خوب گل محمدي اميدها براي داشتن فصلي خوب را در دل هواداران روشن كرد.

بازي ابتدايي فصل در خانه آن هم مقابل قهرمان فصل گذشته و بازيكناني كه چندسالي در كنار يكديگر بازي مي‌كردند شايد سخت‌ترين شروع فصل پديده در ليگ برتر به شمار مي‌رفت. بازي كه از نگاه بسياري فوتبال دوستان پديده خوب شروع كرد، خوب ادامه داد و خوب تمام كرد اما نتيجه براي تيم مهمان رقم خورده بود. از بازي دوم نماينده خراسان خود را پيدا كرد و چهار بازي بعدي خود را مقابل تيم‌هاي استقلال‌خوزستان، صنعت نفت آبادان، سپيدرود رشت و پيكان تهران با پيروزي پشت سر گذاشت و هفته به هفته به صدر جدول فوتبال كشور نزديك‌تر شد و در دو هفته اخير صدر نشين ليگ باقي ماند.

بازي گذشته اين تيم مقابل پيكان سرسخت از بازي‌هاي مهم اين فصل پديده بود و گل‌محمدي نيز اين را خوب مي‌دانست. از همين رو با برنامه‌ريزي مناسب به استقبال اين بازي رفت و توانست 3 امتياز ديگر در سبد امتيازات خود جمع كند.

گل‌محمدی که در دقایق آخر بازی توسط داور اخراج شد در نشست خبری بعد از مسابقه گفت:« بازی را خوب شروع کردیم ولی در ادامه بازی را از دست دادیم. از دقیقه 10 به بعد خوب کار نکردیم و اجازه دادیم حریف صاحب فضا شود».

او در ادامه گفت: «در نیمه دوم بهتر شدیم و می‌توانستیم گل‌های دوم، سوم و چهارم را هم بزنیم. به نظرم از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم ولی هرچه جلو رفتیم استرس برد بیشتر می‌شد».

سرمربی پدیده همچنین گفت: «ما گل خیلی بدی خوردیم و بعد از موقعیت‌هایی که ایجاد شد سخت بود که تیم جمع شود و خوشحالم که این کار انجام شد. من به بازیکنان تیمم و هر دو تیم تبریک می‌گویم و از هوادارنمان هم تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند. احساس می‌کنم پشتیبانی خوبی داریم و امیدوارم به روند خوبمان ادامه بدهیم. با توجه به مشکلات مالی که داریم نمی‌توانم از بچه‌ها تشکر نکنم و به مسئولان باشگاه اطمینان دارم که مشکلات حل خواهد شد».

او اضافه کرد: «نقطه قوت تیم ما شخصیتی است که بازیکنان نشان دادند. این ذات بازیکنان من است و اکتسابی هم نیست. وقتی آنها در صدر جدول حضور دارند نشان دهنده شخصیت تیم ما است».

سرمربی پدیده با اشاره به اخراجش هم  گفت: «قبل از اخراج من ۲ صحنه خیلی واضح هند رخ داد، یک صحنه هم در وسط زمین در حال حفظ توپ بودیم و من حس کردم وقتی داور آن صحنه را نمی‌گیرد همه بازی به نفع حریف بر می‌گردد. من بعد از آن صحنه خیلی عصبانی شدم، اعتراضی روی اخراج ندارم چون فشار بازی خیلی زیاد بود. من کار خودم را توجیه نمی‌کنم و از او عذر‌خواهی می‌کنم، کار اشتباهی کردم و از اکرمی تشکر می‌کنم چون قضاوت او راضی کننده بود. این حرف را نه به خاطر برد بلکه به خاطر قضاوت کلی بازی زدم».

سرمربی پدیده در رابطه با حضور شهردار و رئیس شورای شهر مشهد در ورزشگاه امام رضا(ع) و در رختکن پدیده گفت: شهرداری و شورای شهر هفته اول لیگ به ما کمک زیادی کردند و آنجایی که لازم داشتیم کمک لازم را به ما کردند. در شرایطی قرار داشتیم که اگر کمک نمی‌شد کارت بازی بازیکنانم صادر نمی‌شد.

از حضورشان تشکر می‌کنیم‌، امشب هم بعد از بازی شهرداری و شورای شهر مشهد به همراه فرماندار به رختکن آمدند و قول پاداش دادند.

وی افزود: در این بین مجموعه دادستانی مشهد هم تا اینجا به ما خیلی کمک کرده است و باید از آنها نیز تشکر کنم.

گل محمدی ادامه داد: با همه این شرایط باید بگویم که ما مشکلات زیادی داریم و مدیران باشگاه نیز تلاش می‌کنند تا آنها را حل کنند. اما من فکر می کنم مشکلات ما باید به طریق دیگری حل شود و یک نفر یا ارگان به صورت کلی تیم را در اختیار بگیرد و انشااله در هفته آینده اتفاقات خوبی بیافتد.

انتهای خبر/حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *