افزایش توقف نیم ساعت از 25 به 72 درصد

مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: اثر بخشی الیت تا حدی بوده است که توقف زیر نیم ساعت خودروها در حاشیه خیابان از 25 درصد به 72 درصد رسیده است که منجر به رفتار ترافیکی مطلوب در شهروندان شده است.
به گزارش صبح امروزمحمد مهدی اسدی با بیان این مطلب افزود: اجرای پارک حاشیه‌ای به صورت مصوبه‌ای است که از سوی مجلس ابلاغ شده است و تعیین نرخ قیمت گذاری موضوع دیگری است که بر عهده شهرداری‌هاست و تقریبا تمام شهرهای کشور در حال اجرای آن یا تغییر روش هستند که شهر مشهد در اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای به عنوان شهری پیشتاز بوده است، به طوری که 30 هزار فضای پارک حاشیه‌ای و 60 پارکینگ را مدیریت می‌کند که پس از آن شهر شیراز به عنوان دومین شهر بعد از مشهد مطرح است.
وی ابراز کرد: شهرداری مشهد در راستای تغییر روش، در حال تدوین لایحه‌ای است تا پس از تصویب از طرف شورا به شهرداری ابلاغ ‌شود..
مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان اینکه باید راه های وصول مطالبات تقویت و تغییر کند، اظهار کرد: اقدام دیگری که در شهرداری در زمینه رفتار ترافیکی شهروندان در حال انجام است، این است که تبادلات نقدی شهروندان حذف خواهد شد که بر همین اساس، طرحی به صورت آزمایشی در منطقه 9 مشهد اجرا گردیده است که در کل شهر اجرایی خواهد شد.
اسدی افزود: مدیریت پارک هوشمند الیت، حدود 14 میلیارد طلب از شهروندان دارد که 10 میلیارد آن از سوی شهروندان مشهدی بوده است که با این اقدام و راه کارهای پیشنهاد شده ما به شورا، این مساله حل خواهد گردید.
وی اضافه کرد: هم اکنون تمامی محاسبات الیت از روی سرورها انجام می‌شود و پارکبانان به ثبت پلاک مبادرت می‌کنند که این برداشت پلاک‌ها به صورت دستی نوعی نقص به شمار می‌آید که باید هوشمندسازی شود.
به گفته اسدی، میانگین شارژ کارت هوشمند الیت برای شهروندان 9 هزار و 300 تومان بوده است.
وی همچنین از جمع‌آوری چهار پارک مکانیزه ملی، مصلی، باغ ملی و فاوا خبر داد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *