کارگران-و-کارآفرینان-کنارهم-هستند

در تب و تاب فشارهای اقتصادی که مردم شب را آشفته سر بر بالین می‌گذارند و مسئولین درگیرودار دعواهای سیاسی‌اند، روزنه‌هایی از امید زنده است.

شاید باورش سخت باشد کارآفرینی که در روزهای سخت انتخابات برای شکستن فضای دو قطبی جامعه اعلام کرد؛ «من_4درصدی‌ام» و عده‌ای ساده بینانه انگشت حیرت به دهان گرفتند، امروز با همان صراحت و جدیتی که در این سال‌ها از خود بروز داده بگوید که باید برای اقشار کم درآمد و حتی متوسط جامعه فکری برداشت.

طبق روال همیشه قرار است که اول گام را خودش بردارد. البته اگر آخرین جمله رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی که در مجمع عادی سالانه اتحادیه بیان شد در رسانه‌ها پوشش داده می‌شد امروز می‌دانستیم که این سرباز کهنه کار اقتصاد چگونه با همه اقتدارش ملتمسانه از تجار استان خواهش کرد که «من دشواری‌های شما را می‌دانم. قلدری ترامپ و خودتحریمی‌های داخل را می‌دانم. از همه چیز بدتر، سختی‌های مردم را می‌دانم ولی از شما خواهش می‌کنم که اگر شده فقط یک شغل ایجاد کنید یا یک شغل را حفظ کنید.»

وقتی که این جمله راشنیدم نمی‌دانستم که شاگردی «سردار شوشتری»، حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و صلابت و صراحت در بیان مواضع را چگونه با اشک‌های «محمد حسین روشنک» در یک شخصیت جمع می‌شود.

قرار نبود که هیچ کدام این‌ها رسانه‌ای شود ولی من این کار را کردم تا خطایی که در نگاهم بود را اصلاح و به کوتاه بینی‌ام اعتراف کنم.

امروز نویسنده این سطور و این رسانه که خود را وام دار مردم می‌داند، فضا را همچون قبل به دلسوزان واقعی مردم می‌سپارد و با افتخار ایده «رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی» مانند سنگ ریزه‌ای که در اقیانوس بی‌کران عواطف و تدبیر شما مردم رها می‌کنیم تا موج‌هایی بس عظیم را رقم بزنیم. به قول حضرت حافظ «ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید/ هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند»

اگر بپرسید که چه باید کرد؟ پاسخ این است جمعی از کارآفرینان وعده کرده‌اند تا در این برهه حساس، که خود از فضای فعلی کسب و کار در رنج هستند با هدف کمک به گذر از این پیچ سخت و به ماسبت اعیاد قربان و غدیر عیدی معادل یک روز تا یک ماه دست مزد به کارگران خود که از گرانی کالاها انان نیز در رنج هستند اندک کمکی کرده باشند و به آن‌ها بگویند اگر چه سخت اما می‌خواهیم که همه از «کوچه_رندان» به سلامت بگذریم.

پس همه با هم در کمپین #کارگران-و-کارآفرینان-کنارهم-هستند شرکت می‌کنیم و از دیگر اقشار جامعه نیز می‌خواهیم در این شرایط به یاری هم بشتابند .شمارا خدایار است و ما دعاگو.

انتهای خبر/انسیه علویون

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *