هیچ استثنایی برای استقرار میز خدمت وجود ندارد

استاندار خراسان رضوی گفت: بنا بر ابلاغ عمومی و بخشنامه ای که از سوی ریاست جمهوری مبنی بر استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاه های اجرایی صادر شده، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار آن هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

رضا رشیدیان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این مطلب افزود: با توجه به این که تکریم ارباب رجوع و برنامه ریزی و تلاش برای ارتقای میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات دستگاه های اجرایی یکی اصل است؛ استقرار میز خدمت ضروری می باشد.

وی افزود: استقرار میز خدمت با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری دستگاه های اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارامد، صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای تیر ماه سال جاری، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.

رشیدیان با تاکید بر این که میز خدمت باید در طبقه اول یا در دسترس ترین مکان با مراجعان قرار داشته باشد؛ ادامه داد: تا پایان آذر ماه امسال نیز دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار میز خدمت الکترونیکی می باشند.

وی همچنین از تایید پیش نویس توافق نامه ” اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری ” خبر داد و تصریح کرد:  موضوع این توافق نامه برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر مفاد تصویب نامه حقوق شهروندی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش، نظارت و مراقبت از حقوق شهروندان در نظام اداری، ارزیابی و ارائه گزارش در دستگاه های اجرایی استان؛ است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری، تاکید کرد: در این جشنواره علاوه بر لحاظ کردن شاخص های عمومی و اختصاصی برای انتخاب دستگاه ها و کارکنان نمونه به موضوعاتی از قبیل راهبردهای هفتگانه که در ابتدای سال تدوین شده و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز توجه شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *