مفاد برجام استدلال خوبی در دادگاه بین‌المللی محسوب می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه مفاد برجام می تواند استدلال خوبی علیه اقدام آمریکا در لاهه باشد، گفت: تیم حقوقی ایران نباید از رایزنی های سیاسی آمریکا برای فشار بر لاهه غافل شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص چگونگی مواجه دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) با شکایت ایران علیه تحریم‌های واشنگتن، گفت: باید یادآور شد کشورمان در گذشته به لاهه یا مجامع حقوقی بین المللی مراجعه کرده و نتایجی را بدست آورده است اما باید اذعان کرد که دادگاه ها به مدارک و مستندات ارائه شده رای می دهند.

قضات تحت تاثیر فضای سیاسی قرار نمی گیرند

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان مثال پرونده شکایت نفت ایران و انگلستان علیه کشورمان به دلیل ملی اعلام کردن نفت در دوران مصدق به نفع کشورمان رای دادند و حتی قاضی انگلیسی به نفع کشورمان رای داد؛ لذا قضات تحت تاثیر فضای سیاسی قرار نمی گیرند.

ضرورت تشکیل تیم حقوقی برجسته با حضور دیپلمات های باسابقه

وی ادامه داد: بر این اساس استدلال ها و مستندات ارائه شده باید جنبه حقوقی داشته باشد لذا ضرورت دارد تیم کارشناسی برجسته در عرصه بین الملل، همراه با دیپلمات های باسابقه تشکیل شود.

نباید از رایزنی های سیاسی آمریکا برای فشار بر لاهه غافل شد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نقض برجام توسط ایالات متحده سبب نقض حقوق مردم ایران شده است، اظهار کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها در صدد رایزنی های سیاسی از طریق کشورهای مختلف، اعمال فشارهای مختلف بر لاهه و غیره باشند اما تیم حقوقی باید از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند.

مفاد برجام می تواند استدلال خوبی علیه اقدام آمریکا باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت های قرارداد مودت، مذاکرات الجزایر و غیره برای پیشبرد استدلال های کشورمان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد مفاد برجام نیز می تواند استدلال خوبی علیه اقدام آمریکا باشد.

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) روز ۲۶ تیر در بیانیه‌ای صحبت‌های وزیر امورخارجه کشورمان مبنی‌ بر اقامه دعوی ایران علیه آمریکا بنا بر بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های ایران را در دادگاه لاهه تایید کرد.

بر این اساس دادگاه لاهه اعلام کرده است که شکایت ایران از آمریکا را در روزهای ۲۷ تا سی‌ام اوت (۵ تا ۸ شهریورماه) بررسی خواهد کرد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *