مشکل ما در استان گروه‌های سرخود هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با احزاب شناسنامه دار هیچ مشکلی نداریم و از آنها حمایت همه جانبه خواهیم کرد اما بیشترین مشکل ما در استان گروه های سرخود و فاقد شناسنامه هستند.

محمد رحیم نوروزیان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که با حضور مدیران بهزیستی، کمیته امداد، ارشاد، صداو سیما، کارو رفاه اجتماعی و سازمان تبلیغات اسلامی  در محل صدا و سیمای استان برگزار شد، ضمن تقدیر از خبرنگاران به دلیل رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی آنان اظهار داشت: علیرغم فضای رسانه ای منفی که توسط دشمنان نظام ایجاد شده است و تلاش می کنند با بزرگنمایی و سیاه نمایی نظام را ناکارآمد نشان دهند، وضعیت کشور و بویژه استان خراسان رضوی از منظر امنیتی و عمرانی  خوب است. در هفته دولت یک هزار و ۵۴۴ پروژه  با اعتبار ‌۱۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال در استان افتتاح خواهد شد که  نشان از رشد نسبت به افتتاحیه های سال گذشته در هفته دولت دارد.

وی افزود: افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها در هفته دولت نشان از وضعیت رو به رشد استان در حوزه های مختلف دارد.

معاون استاندار بیشترین رقم مالی  پروژه های افتتاحی هفته دولت در استان را در حوزه صنعت و معدن دانست و گفت: بعد از صنعت و معدن پروژه های حوزه زیرساخت و ارتباطات و راه و شهرسازی از بیشترین رقم مالی برخوردار است.

وی افزود: بیشترین پروژه ها ی افتتاحی از لحاظ تعداد نیز در حوزه های جهاد و کشاورزی، برق  و تجهیز مدارس  قرار دارد.

نوروزیان توجه به روستاها را از سیاست های دولت دانست و اظهار داشت: در هفته دولت ۲۰۲ پروژه در استان کلنگ زنی خواهد شد که ۱۱۷ پروژه متعلق به روستاها و دهیاری ها است.

وی افزود: به رغم نوسانات ارزی میزان صادرات و واردات استان در سال جاری رشد داشته است و تاکنون ۷۳ هزار میلیارد تسهیلات به واحد‌های تولیدی  استان داده شده است.

معاون استاندار در ادامه به تشریح وضعیت سیاسی استان پرداخت و گفت: ۵۲ حزب رسمی ثبت شده در استان فعال هستند که از این میزان ۱۴ حزب استانی و بقیه شعبه استانی احزاب  کشوری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ حزب  گرایش اصلاح طلبی، ۱۸ حزب گرایش اصولگرایی و ۷ حزب گرایش اعتدالی را دارند.

نوروزیان توجه به نیروهای درون سازمانی را از ملاک های اصلی انتصاب فرمانداران و بخشداران استان دانست و اظهار داشت: شایسته سالاری، اعتقاد به سیاست های دولت، جوان‌گرایی، احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی و رشد گام به گام  از دیگر ملاک های انتصاب فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار است.

وی افزود: میانگین سنی فرمانداران استان ۴۵ سال، معاونین فرماندار ۴۴ سال و بخشداران ۳۸ سال است. که از ابتدای سال ۶ فرماندار و ۷ بخشدار جدید منصوب شده اند و هم اکنون نیز به دلیل بازنشستگی و جابجایی ۶ فرمانداری و ۹ بخشداری با سرپرست اداره می شوند.

معاون استاندار با بیان اینکه  هیچ مشکل امنیتی خاصی در استان و مشهد نداریم اظهار داشت:  مشهد همواره یکی از نقاط هدف دشمنان  بوده و علیرغم  توطئه و طراحی های دشمن شرایط بسیار خوبی به لحاظ امنیتی در استان حاکم است.

نوروزیان  در پاسخ سوالی در خصوص نحوه مواجه استانداری با تخلفات احتمالی مدیران  گفت:  همه افراد باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. موضوع تخلفات احتمالی مدیران و برخورد با آنان موضوع جدیدی نیست و در حال حاضر بیشترین حمایت و همکاری را از جانب  دستگاه قضایی با دستگاه های اجرایی استان شاهد هستیم.

معاون استاندار در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت امنیتی استان خراسان رضوی، امنیت را خط قرمز استان دانست و اظهار داشت: دشمنان با برنامه ریزی درصدد سوء استفاده از مشکلات و خواسته های مردم  و ایجاد اغتشاش در کشور هستند ولیکن مردم نشان دادند که علیرغم وجود مشکلات همواره همراه نظام هستند.

وی گفت: چند صدایی، اختلاف و درگیری یاری دهنده دشمنان نظام برای رسیدن به اهدافشان است و وحدت، اتحاد و هم صدایی راه عبور از مشکلات پیشرو است.

نوروزیان  در پاسخ به سوال راهکار استان برای مقابله با تحریم ها گفت: برای مقابله با تحریم‌ها برای دست کم یک سال ذخایر اساسی و استراتژیک تهیه شده و همه برنامه ریزیها برای اینکه وقفه ای در بازار ایجاد نشود صورت گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: آمریکا بلوف زیاد می زند. وضع کنونی ما بدتر از زمان وجود قطعنامه ها نیست. فضای جهانی نیز با آمریکا همراهی نمی کند و در خود آمریکا هم اتفاق نظر وجود ندارد اما فشار روانی شدیدتر از قبل می باشد و وجود بعضی انبارهای کالاهای احتکاری نشانگر همین موضوع است.

معاون استاندار خراسان رضوی در پاسخ به چگونگی برخورد با نیروهای خودسر و تجمع های فاقد مجوز گفت: هر دولتی یک عده مخالف دارد و دولت تدبیر و امید هم از این امر مستثنی نیست به خصوص در شهر مشهد گروههای سیاسی فعال و متعدد حضور دارند. در اغتشاشات دی ماه پارسال هم اگر ریشه یابی کنیم مشخص می شود که زیر نظر مخالفان تندرو بی منطق بود که درک درستی از شرایط ندارند.

وی افزود: بزودی اماکنی که مردم و گروه ها بتوانند با مجوز  در آنجا تجمع کرده و خواسته های خود را بیان کنند معرفی خواهد شد.

نوروزیان خواستار تعامل رسانه ها با احزاب و انعکاس نظرات آنان شد و گفت: وظیفه دولت فراهم کردن فضا برای همه احزاب و گروه های شناسنامه دار است و فضای فعالیت گروه های سیاسی در استان بهتر از گذشته شده است.

وی افزود: با احزاب شناسنامه دار هیچ مشکلی نداریم و از آنها حمایت همه جانبه خواهیم کرد اما بیشترین مشکل ما در استان گروه های سرخود و فاقد شناسنامه هستند.

معاون استاندار سیاست دولت را توسعه و حمایت از سمن ها دانست و گفت:  در جهت حمایت از سمن  ها و فعالیت بهتر آنها لایحه سازمان های مردم نهاد در دولت برای ارائه به مجلس در حال تدوین است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *