قهرمانی در رده بزرگسالان تا 4 سال آینده منتفی است

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه مشکلات متعدد این هیئت، قهرمانی و نتیجه‌گیری را تا 4 سال آینده منتفی دانست و از افتتاح خانه کاراته هیئت این استان در 19 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حجتیان ظهر امروز در نشست خبری هیئت کاراته خراسان رضوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، گفت: به‌خاطر سبک‌‌های زیادی که در استان وجود دارد، جمعیت گسترده‌ای در مشهد و شهرستان‌های استان وجود دارد.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی افزود: با مکاتباتی که با فدراسیون داشتیم، توانستیم میزبانی اردوی تیم ملی نونهالان همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی را در مشهد زیر نظر داوران برگزار کنیم و 5 ورزشکار خراسان رضوی توانستند به‌تیم ملی دعوت راه پیدا کنند، همچنین، در حال حاضر، 3 کاراته‌کا نونهال ما در تیم ملی حضور دارند.

وی بیان کرد: دو داور در دو بخش بانوان و آقایان به‌مسابقات آسیایی اعزام کردیم و اکنون 5 داور آسیایی در استان  داریم که از توانمندی آنها در برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی استفاده می‌کنیم و این امر موجب شده تا در برگزاری دوره‌های مربیگری درجه یک و دو مشکلی نداشته باشیم.

حجتیان با اشاره به‌برگزاری نظم لیگ‌‌های خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: علاوه بر لیگ استان در کشور نیز 11 تیم با همکاری ارگان‌های دیگر اعزام کردیم، باتوجه به‌شرایط کنونی استان حضور در لیگ برتر دچار تردید بودیم، اما با نظر کادر فنی تصمیم گرفتیم تا در لیگ برتر تیم‌داری کنیم که هفته اول این رقابت‌ها جمعه برگزار شد و تیم ما نتوانست نتیجه کسب کند.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی با مهم دانستن ارتباط بین خانواده‌های ورزشکاران با هیئت کاراته استان اضافه کرد: خیلی از مشکلات ورزشکاران در زمینه آمادگی روانی به‌خانواده‌ها مربوط می‌شود، هیئت استان در این راستا برای تعامل بهتر با خانواده هر هفته از خانواده یک ورزشکار قهرمان تجلیل به‌عمل می‌آورد.

وی شرکت در مسابقات کشوری را یک موقعیت مناسب برای ورزشکاران استان اعلام کرد و افزود: سهمیه‌ها براساس رنگینک ورزشکاران تعلق می‌گیرد، حضور در هر تورنمت امتیازی برای کاراته‌کار به‌همراه دارد که هر سال رنگینک ورزشکار را مشخص می‌کند و یکی از مهم‌ترین اتفاقات که در حضور ورزشکاران استان در مسابقات کشوی رخ می‌دهد، تقابل با مدعیان این رشته است.

حجتیان درخصوص فعالیت کمیته استعدادیابی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هیئت کاراته استان به‌استعدادیابی اختصاص دارد، در دستور کار قرار دادیم با تعاملاتی که با آموزش و پرورش استان داشتیم، از ابتدای سال تحصیلی جاری با حضور در مدارس مستعدین این رشته را شناسایی کنیم و درراستای ارتقا و رساندن به‌سطح یک آنها در کشور تلاش کنیم.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر نظارتی که باید بر باشگاه‌ها و کلاس‌های خصوصی نداریم، اما از نیمه دوم سال با باشگاه‌های متخلف و بدون مجوز که بیشتراقدام به‌فروش غیرقانونی حکم، دان و کمربند می‌کنند، برخورد کرده و در برخی موارد فعالیت ورزشی آنها را متوقف می‌کنیم.

حجتیان با بیان  اینکه قبل از حضور در هیئت کاراته از مشکلات این هیئت مطلع بودم، اظهار کرد: به‌عنوان عضوی از جامعه کاراته، وقتی شرایط این هیئت را دیدم، با دغدغه‌ای که داشتم، این مسؤولیت سخت را برعهده گرفتم و تا یک سال و نیم پیش از ورودم به‌هیئت کاراته استان در هیچ هیئت ورزشی فعالیت نداشتم، تنها به‌عنوان مدیر مجموعه تختی مشغول به‌کار بودم در حال حاضر اگر شرایط ایجاب کند، نیاز به‌تمرکز تنها در کاراته باشد، از سمتم در مجموعه تختی استعفا می‌دهم.

وی درخصوص تعداد باشگاه‌های دارای مجوز بیان کرد: 85 باشگاه تنها در مشهد دارای مجوز هستند و 150 باشگاه بدون مجوز در حال فعالیت هستند، طی 4 ماه گذشته، یک هزارو 240 ورزشکار فعال به‌هیئت کاراته استان اضافه شدند که این آمار با گذشت زمان متغییر است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قطعا تعداد بیشتری را جذب می‌کنیم.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی ادامه داد: در گذشته تنها مبارزه روی تاتامی بود، اما اکنون، علاوه بر تاتامی باید خارج آن نیز مبارزه کنیم و حواشی بسیاری اطراف هیئت وجود دارد که مانع تمرکز ما می‌شود، با توجه به‌شرایطی که در گذشته بوده، باید با فدراسیون و استان‌های مدعی ارتباط بیشتری برقرار کنیم و از این ارتباط در راستای ارتقا فنی ورزشکاران استان بهره‌مند شویم.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی تصریح کرد: بیش‌ترین منبع درآمدمان از مسابقات، کلاس‌ها و اجاره سالن به‌دست می‌آید، اما برای فعالیت در عرصه‌های بزرگ‌تر نیاز به‌سرمایه‌گذاری بیشتری هم داریم، این مبالغ کفاف نمی‌دهد، باید با ورود بخش خصوصی و جذب اسپانسر مشکلات مالی را مرتفع کنیم.

حجتیان درمورد تیم بزرگسالان گفت: در سطح کشور ما قهرمانان جهان را داریم و رقابت بسیار بالایی وجود دارد که در حال حاضر این مکان، موفقیت ما در این 4 سال در رده بزگسالان منتفی است، ما فعالیت‌مان را از رده نونهالان و پایه آغاز کردیم که کاری بسیار دشواری است، بیشترین تلاشمان در راستای فاصله گرفتن از روش گلخانه‌ای بوده، این موضوع نیاز به‌زمان دارد و در بازه طولانی مدت جواب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استعداهای زیادی در حاشیه شهر وجود دارد، اما متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که داریم، نبود ابزار است، صحبت‌هایی با شهرداری و آستان قدس داشتیم که در صورت فراهم شدن شرایط کلاس‌های استعدادیابی و آموزش را برگزار می‌کنیم.

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی درخصوص خانه کاراته این استان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است، رقم بخورد، افتتاح خانه کاراته در مجموعه ورزشی کوثر است، قرار پیش از اینها خانه کاراته افتتاح شود، اما با توجه به‌ایرادات فنی که داشت و مشکل انشعابات پروژه را تحویل نگرفتیم، با رفع ایرادات به‌زودی این اتفاق رقم‌ می‌خورد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *