دولت نقدینگی سرگردان را به سمت تولید ببرد

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های منسجم، نقدینگی‌های سرگردان مردم را به سمت تولید هدایت کند.

حمید بنایی افزود: این پول‌های سرگردان مردم هر بار قسمتی از اقتصاد کشور را درگیر تورم و حباب قیمتی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین ساز و کاری برای هدایت نقدینگی‌های مردم به سمت امور مولد می‌تواند از نا بسامانی بازار جلوگیری کند، لذا تعیین کارگروهی در دولت برای تعیین تکلیف نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به سمت تولید می‌تواند کارساز باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه بروکراسی اداری در حال حاضر یکی از مسیرهایی است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی دور می‌کند.

بنایی تأکید کرد: متاسفانه عدم حمایت از بخش خصوصی و تا حدودی بی اعتمادی مردم به دولت منجر به بی‌توجهی به سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی شده و در حال حاضر واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی با مشقت‌های فراوان رو به رو است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تعامل قوا را یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: مجلس بارها برای حمایت از دولت در مسیر کاهش تصدی‌گری‌ها و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی اعلام آمادگی کرده؛ اما تاکنون لایحه‌ای با این مضمون به مجلس نرسیده است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *