تهدید ذخایر خونی با قطع برق در خراسان رضوی

قطع برق و خاموشی های زمان بندی شده در استان خراسان رضوی با چالش ها و تبعات مختلف از جمله تهدید ذخایر خونی همراه بود.

در حالی که مسئولین شرکت توزیع برق خراسان رضوی مدعی هستند مراکز درمانی و بیمارستان ها در برنامه قطع برق و خاموشی ها قرار ندارند، مدیر کل انتقال خون این استان از سوختن موتور سردخانه ذخایر خونی به دلیل قطع برق و افت ولتاژ خبر داد.

حمیدرضا اسلامی گفت: قطع برق و افت ولتاژ طی هفته گذشته باعث سوختن موتور سردخانه ذخایر خونی این اداره کل شد که با اقدامات انجام شده از نابودی 20 هزار پلاسما و فراورده های خونی پیشگیری گردید.

وی افزود: موتور سردخانه ذخایر خونی استان در حالی تعمیر شده است که سال گذشته نیز سوخت و برای تعمیر آن 350 میلیون ریال هزینه شد.

وی با این حال از همکاری شرکت توزیع برق خراسان رضوی قدردانی کرد و اظهار داشت: اگر تلاش کارشناسان و مهندسان شرکت برق نبود، موتور پشتیبان وارد مدار نمی شد و ذخایر خونی استان از بین می رفت.

اسلامی گفت: ظرفیت تولید خون خراسان رضوی 100 هزار کیسه در سال است که اداره کل انتقال خون استان اکنون چند برابر آن را تولید می کند به طوریکه سال گذشته 350 هزار کیسه خون و فراورده های خونی در استان تولید شد.

مراکز درمانی در برنامه زمان بندی قطع برق نیستند

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مناطق حساس از قبیل بیمارستان ها، مراکز درمانی و انتقال خون در جدول زمان بندی قطع نیم ساعته برق قرار ندارند.

علیرضا کاشی افزود: سوختن موتور سردخانه ذخایر خونی استان مشکل داخلی است و ارتباطی به قطع برق ندارد.

وی اظهار کرد: گرچه مراکز درمانی در برنامه قطع برق قرار ندارند اما از مدیران این مراکز انتظار می رود داشتن سیستم برق اضطراری را جدی بگیرند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *