این پایان تراژدی است؟

صبح روز گذشته، قاتلان محمدحسین و ندا دو کودک مشهدی به دار مجازات آویخته شدند

هفتم فروردین 97 بود که خبر مرگ ندا دختر شش ساله مشهدی را آوردند. قرار بود به نانوایی برود و نان بیاورد. قاتل 41 ساله او، دم در خانه کمین کرده بود و ندا را با وعده خوردنی‌های خوشمزه و بازی، ربوده بود. جسد این دختر بچه که در اثر خفگی مرده بود در خرابه‌های نزدیک خانه‌شان پیدا شد. قاتل بی‌رحم بعد از تجاوز به ندا، او را خفه کرده بود. دمپایی‌های معصومش و زنبیل با نان‌های خشکیده را بعد از مرگش پیدا کردند.

کمی بعد در اردیبهشت ماه، درست زمانی که محمدحسین 10 ساله منتظر ماشینی که قرار بود او را تا مدرسه ببرد ایستاده بود، پراید بوق زد و راننده جوانک محله بود، محمدحسین سوار  شده بود و مقصد مدرسه نبود، فرعی و مرگ. قاتل سی و چند ساله قصد تجاوز به این پسربچه را داشت، و با بی‌رحمی تمام یک کودک دیگر قربانی تجاوز و نامهربانی شد. صبح امروز چند پایه و دو طناب میزبان این دو قاتل بی‌انصاف بود.

تجاوز و قتل کودکان مشهدی احساسات جامعه جریحه‌دار کرد

دادستان مشهد بعد از اعدام دو قاتل کودکان مشهدی در جمع خبرنگاران گفت:  ارتکاب این دو فقره جرم موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه و آسیب به امنیت اجتماعی خانواده‌ها و کودکان شد.

غلامعلی صادقی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه هر دو جرم با جدیت تمام و همکاری عزیزان پلیس به سرعت پیگیری، متهمان شناسایی و دستگیر شدند. احکام نیز به صورت فوق‌العاده تشکیل و امروز شاهد مراحل پایانی یعنی قصاص متهمان با حضور عموم مردم بودیم.

دادستان مشهد با بیان اینکه امیدواریم در آینده شاهد این وقایع نباشیم، گفت: نباید در این اتفاقات مردم را مقصر بدانیم مقصر اصلی مجرمان هستند، وظیفه ما و پلیس این است که اقدامات لازم را برای پیگیری انجام دهیم.

صادقی در ادامه بر اقدام هر چه سریعتر در خصوص برخی از تاکسی‌های تلفنی که هیچ آرم و نشانی ندارند تاکید کرد.

عملکرد مثبت نیروی انتظامی و قوه قضاییه در پرونده دو قاتل مشهدی

سرهنگ آقابیگی، فرمانده انتظامی شهرستان مشهد قبل از اجرای حکم دو قاتل مشهدی گفت: صحنه‌ای که امروز شاهد هستیم اجرای حدود الهی است، از یک سو خوشحالیم که مردم ما طعم عدالت را می‌چشند اما از سوی دیگر باید با فرهنگ‌سازی از بروز چنین اقداماتی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این حوادث نیروی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان توانست قاتلین را دستگیری و قوه قضاییه نیز در کوتاه‌ترین زمان به این پرونده رسیدگی کردند.

پدر محمدحسین: لزوم ایجاد فوریت‌های کودکان

پدر محمدحسین ۱۰ ساله پیش از اعدام قاتل فرزندش گفت:  امروز خوشبختانه قاتل فرزندم به مجازات خود می‌رسد، امیدوارم در نیروی انتظامی بتوانیم فوریت‌های کودکان ایجاد کنیم تا از بروز چنین وقایعی جلوگیری شود.

قوه قضاییه در این پرونده عملکرد بسیار مناسبی داشت و توانستند در این مدت کوتاه به پرونده رسیدگی کنند.

مادر ندا: از دستگاه قضایی متشکرم

مادر ندا ۶ ساله بعد از اعدام قاتل فرزندش گفت: از دستگاه قضاییه بابت رسیدگی سریع به این پرونده تشکر می‌کنم.

از روزی که این اتفاق برای دخترم رخ داد بیشتر مراقب دیگر فرزندانم هستم تا دیگر این اتفاق برای آن‌ها رخ ندهد. به پدر و مادران توصیه می‌کنم مراقب فرزندان خود باشند تا شاهد چنین وقایعی نباشند.

انتهای خبر/نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *