ارز مورد نیاز تشکل‌ها برای واردات نهاده‌های دامی تامین می‌شود

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : ارز مورد نیازتشکل‌ها با نرخ مصوب برای واردات نهاده‌های دامی در استان تامین می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

علی رسولیان در نشستی با 30 نفر از مدیران عامل و مسئولان تشکل‌های فعال در حوزه دام سنگین افزود: ورود اتحادیه‌ها و تشکل‌ها به موضوع واردات این نهاده‌ها و عهده دار شدن نقش محوری از سوی خود آنان می‌تواند کمک بیشتری به تامین به موقع نهاده‌ها نماید.
در این نشست سه ساعته که دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاوزری ، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام ،صنعت ،معدن تجارت و تعاونی‌های روستایی نیز حضور داشتند ، مشکلات بخش به صورت ریز و بند به بند مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای مربوطه هم بررسی شد.
وی عنوان کرد : تلاش بر آن است نهاده‌های مورد نیاز استان را با نرخ ارز مصوب تامین کنیم و در این راستا نقش اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برای مشارکت در واردات نهاده‌ها مهم است و تا کنون هم همکاری بسیار خوبی داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه ما ارز مورد نیاز را به نرخ مصوب در اختیارآنها قرار می‌دهیم ، افزود : افزایش قیمت و فروش هر کیلو شیر خام به قیمت 1570 تومان از سوی کارخانجات خود اقدامی مثبت است که بعد از چند سال محقق شد و از آن حمایت می‌کنیم زیرا مسیر حمایت از مصرف کننده حمایت از تولید کننده است .
رسولیان همچنین در این جلسه بر مشارکت بیشتر تعاونی‌ها واتحلادیه در فرآیند تامین و توزیع نهاده‌ها و تولید شیر و بازاریابی محصولات تاکید کرد.
وی تصریح کرد : در بحث استمهال وام‌های بخش دامداری و مشکلاتی که فعالان بخش با بانک‌ها و محیط زیست دارند، پیگیری‌هایی شده و کمک‌هایی هم برای تسریع در دریافت پول و طلب دامداران از کارخانجات لبنی انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغیه وزیر صنعت ،معدن وتجارت گفت : در این راستا کمیته مبارزه با احتکار و اختفای کالاهای اساسی در استان فعال می‌شود وهم اکنون مقدمات کار به انجام رسیده و به زودی فعالیت خود را با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و غیره آغاز می‌کند تا نظارت و کنترل جدی و گسترده‌ای در بحث احتکارواختفای کالاهای اساسی ازجمله نهاده‌های دامی اقدام و نیاز مردم تامین می‌شود.
وی افزود : طی این مدت تشکل‌هایی که واردات نهاده‌ها را انجام دادند همکاری خوبی داشته و با قیمت واقعی بر مبنای ارز با نرخ مصوب به بازار ارائه کردند و ما هم قول دادیم ارز مورد نیاز آنها را تامین کنیم و اینگونه هم شده است.
به گفته وی ، به طور متوسط نیاز استان به نهاده‌ها در بخش دام و طیور حدود دو میلیون تن که بخشی تولید داخل استان است و قسمتی از سایر استان‌ها و بخشی هم از محل واردات که هم اکنون در دست انجام است تامین می‌شود.
رسولیان با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در این حوزه در استان داریم گفت : باید تقویت وحمایت شوند و بنای استان هم بر این امر بوده و هست. خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و مرغ جایگاه خوبی در کشور دارد و جزو استان‌های برتر بوده و روزانه 2500 تن شیر در این استان تولید می‌شود و سرانه تولید شیر استان تقریبا 1.5 برابر سرانه کشوری است .

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *