احداث بزرگترین پیست اتومبیلرانی کشور در مشهد

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی از ساخت بزرگترین و مجهزترین پیست کشور با قابلیت میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی با اعتبار ۷میلیار تومان خبرداد.

رضا رمضانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ پیست در استان داریم که ۸ پیست در مجموعه ورزشی ثامن و ۱۸ پیست در سایر شهرستان‌ها قرار گرفته که استفاده از پیست برای تمام ورزشکاران سازمان یافته هیئت رایگان است.

وی درباره شهرستان‌های فعال گفت: ۱۴ رئیس و سرپرست در هیئت‌های شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند همچنین ۷۶۵ نفر ورزشکار سازمان یافته توسط هیئت تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۷۲ نفر بانوان هستند.

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری تصریح کرد: به تازگی دو دستگاه اتومبیل سرعت جهت آموزش رایگان به علاقه مندان در پیست ثامن قرار گرفته که جمعه‌ها صبح زیر نظر بهترین مربی نظارت و آموزش داده می‌شود ومستعدین این رشته را شناسایی می‌کنیم.

وی از تخصیص ۷ میلیار تومان اعتبار برای ساخت مجهزترین پیست کشور در مشهد خبرداد و گفت: با این اعتباری که به ما اختصاص دادند که در ایران بی سابقه است بهترین پیست ایران را خواهیم ساخت و امیدواریم با ساخت این پیست میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی را بگیریم و همچنبن زمینه حضور زائرین و گردشگران را مشهد فراهم کنیم.

رمضانی از راه اندازی پیست موتور کراس بانوان برای نخستین بار در مشهد خبر داد و افزود: توجه به بانوان از همان ابتدا در اولویت‌های کاری هیئت قرار داشت و توانستیم با کمک خود بانوان موتورسوار این پیست را راه‌اندازی کنیم؛ بانوان با علاقه‌ای که به این رشته دارند جمع کردند سنگ در پیست حفظ و نگهداری را خودشان انجام می‌دهند.

وی از صدمه وآسیب‌های موتور سواری در طبیعت گفت و بیان کرد: در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و کاهش آسیب‌های وارده بر طبیعت هیئت تلاش کرده تا با سوق دادن ورزشکاران به سمت شرکت در پیست‌ها و تورهای فرهنگی ورزشی دارای مجوز گام مثبتی بردارد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری خراسان رضوی با اعلام اینکه در سال ۹۶ هیئت استان برترین هیئت کشور شناخته شده است عنوان کرد: در سال گذشته ۲۳ رویداد داخل و خارج از استان برگزار شد که در این میان توانستیم در ۷ رشته اعزام ورزشکار داشته باشیم و ۴۵ مقام در مجموع بدست‌ بیاوریم که ۱۳ مقام نخست، ۱۲ دومی و ۲۰ عنوان سومی کسب کردیم.

رمضانی درمورد عدم تشکیل هیئت مشهد خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد اعضای هیئت استان را مشهد تشکیل می‌دهد ایجاد هیئت مستقلی برای مشهد ممکن است انسجام و همدلی که در حال حاضر در استان و مشهد حاکم است را ازبین ببرد، در سال‌هایی که فعالیت داشتیم همیشه جزو برترین‌ها بودیم و نشان دهنده این است تصمیم درستی گرفتیم برخی استان‌ها مانند فارس این کار را کردند و الان هیچ اثری از آنها باقی نمانده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود ایمن سازی پیست‌های آفرود است چرا که صدمات جدی در این خصوص وارد شده است، متاسفانه ۴ موتورسوار فوت کردند که خارج از پیست در جاده و خیابان بدون رعایت نکات ایمنی دچار حادثه شدند اگر آنها به پیست مراجعه می‌کردند و زیر نظر مربیان اصول ونکات مهم را فرا می‌گرفتند هیچ‌گاه دچار این اتفاق نمی‌شدند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری خراسان رضوی تنها پیست قانونی و مجاز کارتینگ را در مجموعه فرهنگی ورزشی ارشاد دانست و گفت: پیست‌های دیگر که فعالیت می‌کنند غیر قانونی واستاندارد نیستند و باعث صدمات جبران ناپذیری می‌شوند.

رمضانی اظهار کرد: درآمد ما از برگزاری برنامه‌هایی که داریم تامین می‌شود اغلب هزینه برگزاری مسابقات با درآمد هیئت برابر می‌کند، با توجه به شرایط اقتصادی کشور پیدا کردن اسپانس کار دشواری است و پول مستقیما تزریق نمی‌شود ولی اسپانسرهایی که داریم در تامین امکانات، تجهیز پیست، خرید موتور و ماشین کمک می‌کنند که جایی تقدیر و تشکر دارد.

وی از ورود موتورهای غیرقانونی به کشور خبرداد و گفت: اکثر موتورهای که در کشور بود از مجاری قانونی وارد نمی‌شد اما از زمانی که به‌عنوان یک وسیله ورزشی ثبت شد چند شرکت در تهران موتور وارد می‌کنند با توجه به اینکه در پلاک گذاری دچار مشکل هستند ما به آنها پلاک ورزشی اختصاص دادیم.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری استان تصریح کرد: مسابقات رالی و شهری که برگزار می‌شود اغلب خانواده ها و بانوان هستند که در فضای مهیج و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند در این رالی‌ها حدود ۵ هزار نفر حضور پیدا می‌کنند که نشان دهنده استقبال و علاقه مردم به این رشته است؛ در خیابان و جاده رانندگی امن باید داشته باشیم وبرای کسب هیجان به پیست مراجعه کنیم که متاسفانه در مشهد این موضوع کاملا برعکس است و رانندگی ایمنی را درسطح بزرگراه شاهد نیستیم.

رمضانی از تعامل و همکاری خوب با اداره کل ورزش وجوانان گفت و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت همکاری و تعامل میان دستگاه‌ها است اگر این تعامل و هماهنگی نباشد موفقیتی حاصل نمی‌شود خوشبختانه با نیروی انتظامی همکاری خوبی داریم و در راستای حفظ امنیت جامعه با آنها همکاری می‌کنیم، موتور سواران تعلیم دیده و حرفه‌ای به نیروی انتظامی کمک می‌کنند تا از زورگیری‌ها و سرقت‌هایی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد پیشگیری شود.

وی بیان کرد: حضور در پیست اتوموبیلرانی مشروط به گواهی نامه نیست چرا که رانندگی در پیست نیاز به مدرک و قوانین خاص خودش را دارد چه بسا از سنین کمتر از ۱۸ سال نیز استعدادیابی را شروع می‌کنیم گواهی نامه پیست نیز در رانندگی شهری به‌کار نخواهد آمد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی وموتورسواری با اشاره به اینکه در استان شرط بندی نداریم و تاکنون چیزی در این خصوص نشنیده‌ایم خاطرنشان کرد: افرادی که کار نمایشی در خیابان انجام می‌دهند ۹۹ درصد ارتباطی با هیئت ندارند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *