«ابتکار» درحاشیه

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز یکشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به مشهد همراه با جمعی از مسئولان خراسان رضوی از دو مرکز کارآفرینی زنان در حاشیه این شهر دیدن کرد.

به گزارش صبح امروز به نقل از ایرنا مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این باره گفت: این دو مرکز با رویکرد توانمندسازی و ایجاد کارآفرینی برای زنان آسیب پذیر به منظور مقابله با آسیبهای اجتماعی با توان ‌افزایی زنان ساکن در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده اند.
فرشته سلجوقی اظهار داشت: در هر یک از این مراکز 15 نفر زن سرپرست خانوار و آسیب پذیر به صورت دائم حضور دارند که تعداد آنان متناسب با افزایش کارآموزان مقطعی تغییر می کند.
وی افزود: در این مراکز دوره های آموزشی تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان که طرحی ملی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کل کشور است اجرا می شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار این دوره های آموزشی زنان در این مراکز نسبت به تولید پوشاک، مصنوعات چرمی، کیف و کمربند نیز اقدام می کنند که محصولات آنان بازار خوبی در داخل و خارج از کشور دارد.
وی شمار زنان شاغل در خراسان رضوی را 64 هزار و 589 نفر ذکر و بیان کرد: 60 درصد از نخبگان این استان زنان تشکیل می دهند. همچنین 33 درصد کارمندان دولت در خراسان رضوی زن هستند که 9 درصد آنان در پستهای مدیریتی فعالیت دارند.
وی افزود: هزار زن کارآفرین نیز در خراسان رضوی شناسایی شده اند که این تعداد نسبت به مردان پایداری بیشتری در کار دارند.
شرکت در نشست شورای فقهی حقوقی، حضور در آرمگاه فردوسی، بازدید از بند نسوان زندان مشهد و شرکت در ششمین نشست کشوری دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستریهای کشور از برنامه های سفر یک روزه ابتکار در مشهد بودند.

همکاری در ارتقای وضعیت آرامگاه فردوسی ارزشمند است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همکاری شهرداری مشهد و میراث فرهنگی خراسان رضوی در ارتقای وضعیت مجموعه آرامگاه فردوسی اقدامی ارزشمند و مفید است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معصومه ابتکار در جریان سفر به مشهد و بازدید از شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی افزود: همکاری شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در اجرای پروژه جلوخان آرامگاه این شاعر شهیر و در جهت حفاظت و ارتقا وضعیت این مجموعه ارزشمند بسیار مهم و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: امید است در سایه این تلاشها بتوان میراث گرانبهای فردوسی را برای مردم شریف ایران و آیندگان حفاظت کرد.

اجرای طرح ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت 6.5 هکتار در پی تفاهمنامه ای میان اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با شهرداری و شورای شهر مشهد به امضا رسیده و به تازگی کلیات و جزئیان این طرح در هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی توس به تصویب رسیده است.

شهر تاریخی توس واقع در 25 کیلومتری شمال مشهد با 360 هکتار مساحت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *