پاشانجاتی رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی شد

مجمع انتخاب رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی با حضور ۱۳ عضو از ۱۷ عضو مجمع انتخابی این هیئت از جمله پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج، زارعی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نماینده ورزشکاران، باشگاه ها، مربیان، داوران، شهرستانها و دیگر اعضا در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور در مجمع انتخاب رئیس هیئت شطرنج استان با اشاره به مسابقات اخیر آسیایی که در همدان برگزار شد گفت: خراسان رضوی با وجود ملی‌پوشان خوبی که داشت نقش مهمی در موفقیت ایران در مسابقات داشت.

در ابتدای این جلسه، مهرداد پهلوان‌زاده اظهار کرد: در رشته شطرنج قبول چنین مسئولیتی بسیار سخت و دشوار است، در این رشته علاوه بر وجود خیلی از مشکلات هیچ سود و منفعتی برای اعضای هیئت جز موفقیت و به ثمر رسیدن زحمات آنها در موفقیت ورزشکاران نیست.

وی ادامه داد: تمام ورزشکاران، مربیان و اهالی شطرنج یک خانواده هستند و باید با کمک هم و رفع نواقص، مشکلات را در خانواده خود حل کنیم؛ این امر سبب پیشرفت روزافزون خواهد شد همچنین رئیس هیئت جدید باید بکوشد و از تجربیات اعضای سابق این هیئت نهایت استفاده را ببرد.

رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان تصریح کرد: اختلاف نظرهایی با رئیس سابق هیئت شطرنج استان در گذشته وجود داشت اما این موضوع باعث نمی‌شود تا کارهای شایسته ای که وجدانی در شطرنج انجام داده شد نادیده گرفته شود، باید از مدیریت و تخصص او همچنان استفاده شود.

پهلوان‌زاده عنوان کرد: در گذشته ششم آسیا بودیم و حالا با تلاش و کوشش در آخرین دوره مسابقات رتبه اول را کسب کردیم خراسان رضوی نقش مهمی در این موفقیت داشت باید این موفقیت ها ادامه دار باشد و از تمام پتانسیل موجود بهره گرفت.

در ادامه این جلسه معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اعضای هیئت جدید باید توجه ویژه‌ای به فعال کردن شهرستان‌ها و توجه به ورزش بانوان داشته باشند.

امیر زارعی خاطر نشان کرد: امروز برای ۴سال آینده شطرنج استان تصمیم گیری می‌شود، این رشته در کشور سرآمد خیلی از رشته‌ها است و عملکرد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: رئیس منتخب مجمع به‌طور قطع مسئولیت سنگینی برعهده دارد، باوجود ملی پوشانی که در بخش مردان و زنان وجود دارد انتظار مردم و جامعه ورزش از خراسان رضوی بیش از این‌ها است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به فعالیت خوب وجدانی رئیس سابق هیئت تصریح کرد: وجود ورزشکاران قدرتمند در سطح بین المللی حاصل تلاش اعضای هیئت سابق بوده اما با این وجود انتظار می‌رود تا با فعال کردن شهرستان‌ها از تمام پتانسیل استان استفاده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: بانوان در تمام رشته‌ها نمایش قابل قبولی داشتند توجه بیشتر به حوزه بانوان باید در دستور کار هیئت قرار بگیرد؛ با حمایت از مربیان و داوران استان می‌توانیم جایگاه خراسان رضوی را به جایی که شایسته آن است برسانیم.

وی بیان کرد: مشهد به تنهایی اندازه‌ی یک استان ظرفیت دارد، باهمدلی و همکاری اعضای شطرنج استان نتایجی حاصل می‌شود که به نفع همه جامعه ورزشی خواهد بود.

در پایان این جلسه پس از رای گیری از اعضای مجمع انتخابی رضا پاشانجاتی توانست با کسب ۱۲ رای از مجموع ۱۳ رای ماخوذه به مدت ۴ سال ریاست هیئت شطرنج خراسان رضوی را بر عهده بگیرد.

رضا پاشانجاتی، سیدحسین موسوی قدس، مهناز اخوان و حسن حسن‌نژاد کاندیدای این مجمع انتخابی بودند که اخوان و حسن‌نژاد پیش از آغاز رای گیری انصراف خود را به نفع پاشانجاتی اعلام کردند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *