قهرمانی در آسیا شاید دیگر اتفاق نیفتد

سرمربی مشهدی تیم مس سونگون گفت: قهرمانی در آسیا شاید دیگر برای تیم‌های باشگاهی ایران اتفاق نیفتد.

بعد از چند سال عدم قهرمانی تیم‌های ایرانی در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، این تیم مس سونگون بود که امسال با سرمربیگری مربی جوان خود توانست به این موفقیت دست یابد.

به گزارش فارس، حمید بی‌غم مربی 44 ساله مشهدی که سال گذشته موفق شد تیم مس سونگون را به قهرمانی لیگ برتر ایران برساند، امسال در جام باشگاه‌های آسیا کاری کارستان کرد و بعد از چند سال عدم موفقیت تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها توانست کاپ قهرمانی را به همراه تیمش از آن خود کنند، بی‌غم که روز گذشته به همراه تیمش به ایران بازگشت.

فکر می‌کردید این طور قهرمان شوید؟

این هم لطف خدا بود و تلاش بازیکنانم، ما از اول جزو کاندیداهای قهرمانی بودیم اما واقعیت این است که وقتی وارد مسابقات شدیم، دیدیم که سطح بازی‌ها و تیم‌ها بالاتر از حد تصورمان است.

به نظرتان تیم شما خیلی خوب بازی می‌کرد؟

خب ما روی تمامی لحظات بازی‌ها برنامه‌ریزی داشتیم، در کنار آن نفرات بسیار خوبی را نیز گردهم آورده بودیم، بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و در نهایت نیز بدون تساوی و یا شکست قهرمان شدیم، من سعی کرده‌ام در مربیگری با بازیکنان تیم خیلی رفیق باشم اما در کنار این رفاقت از نظر فنی نیز از آن‌ها می‌خواهم که به ایده‌آل من برسند و در این بازی‌ها خیلی خوب کار کردند.

آیا بازیکنان ایرانی تیم‌های دیگر نیز خیلی خوب درخشیدند؟

ما باید این مسئله را قبول کنیم که بازیکنان ایرانی استعدادهای فراوانی دارند و سطحشان از فوتسال آسیا بالاتر است، اما باید به این موضوع نیز دقت کنیم که با توجه به هزینه‌هایی که تیم‌های آسیایی دیگر انجام می‌دهند طی همین چند سال آینده زود به ما می‌رسند، این درست است که فوتسال ایران در آسیا آقایی می‌کند اما این آقایی در فوتسال اگر به همین صورت بخواهد پیش برود از ما گرفته می‌شود

بازیکنانی مانند مهدی جاوید، حسین طیبی، فرهاد فخیم، علی‌اصغر حسن‌زا‌ و خیلی‌های دیگر واقعا در سطح جهانی فوتسال بازی می‌کنند، در همین بازی‌ها یک بازیکن 18 ساله مشهدی به‌نام بهمن جعفری را به میدان فرستادم که نشان داد چقدر استعداد دارد، همین بچه بعد از مسابقات از باشگاه‌های مختلف آسیایی .پیشنهاد داشت

آیا با این وضعیت قهرمانی تیم‌های ایرانی در سال‌های بعد هم دور از دست نیست؟

نه، اتفاقا خیلی هم سخت خواهد بود و شاید دیگر برای تیم‌های ایرانی قهرمانی اتفاق نیفتد، آنچه که مهم است اینکه کشورهای آسیایی در حال سرمایه‌گذاری زیادی هستند، برعکس در ایران وضعیت خوبی را در باشگاه‌ها نمی‌بینیم، در حال حاضر که تیم ما به این عنوان دست یافته است باید این را با قاطعیت بگویم که در سال‌های بعد قهرمانی برای تیم‌های ایرانی در این مسابقات اصلا آسان نیست.

تیم‌هایی مانند ژاپن علاوه بر اینکه به‌دنبال پرورش استعدادهای خود هستند، به‌دنبال جذب بازیکنان ستاره تیم‌های دیگر نیز هستند و به آنها تابعیت می‌دهند تا تیمشان در آسیا نتیجه بگیرد، در تیم‌های عربی و دیگر هم به همین شکل است، به‌خصوص تیم‌هایی که بازیکن مستعد ندارند به‌دنبال تابعیت دادن به بازیکنان کشورهای دیگر هستند، علاوه بر این ساختار تیم‌هایشان را نیز درست و حرفه‌ای می‌کنند.

در ایران اوضاع چه طور است؟

در ایران در حل کردن خیلی از مسائل باشگاه‌هایمان مانده‌ایم‌، از قراردادها بگیرید تا امکانات اولیه‌ای که بسیاری از باشگاه‌ها باید داشته باشند و ندارند؛ در فوتسال که تا آخرین لحظه شروع مسابقات وضعیت حضور برخی از تیم‌ها هنوز مشخص نیست و بازیکنانش بلاتکلیف و بی‌انگیزه هستند، چه توقعی می‌توان برای آینده‌اش داشت.

ما هنوز در نحوه جذب بازیکنان قوانین لیگ فوتسالمان با مشکل روبرو هستیم، خودمان در برخی قوانین دست به خودزنی می‌زنیم، در حالی که باید شرایط به گونه‌ای استاندارد پیش برود.

فارس: بعد از قهرمانی در آسیا چه طور منتظر بازی‌های بهتر از تیم شما باشیم؟

اولا که باید بگویم این قهرمانی مربوط به من نیست و مربوط به کشور بزرگ ایران و همه مردم است، ما از بالا قرار گرفتن پرچم کشورمان لذت می‌بریم و احساس غرور می‌کنیم، اما در تیم مس سونگون حق داریم فقط یک هفته از این قهرمانی خوشحالی کنیم و از چند روز دیگر باید به سختی به لیگ برتر ایران بپردازیم تا بتوانیم قهرمانی لیگ برتر را مجدد به دست بیاوریم.

این روزها شایعاتی در خصوص ادامه حضور شما در تیم مس سونگون به گوش می‌رسد، آیا حقیقت دارد؟

پرونده فوتسال جام باشگاه آسیا برای من و تیم مس بسته شد و از حالا باید به فکر لیگ برتر فوتسال باشیم، من وعده هتریک در قهرمانی‌ها را نمی‌دهم چرا که باید با مدیران باشگاه صحبت کنم.

هدف‌گذاری ما در این مدت قهرمانی در آسیا بود که به لطف خدا و تلاش بازیکنان به آن رسیدیم، اما حالا باید دوباره برای هدف بعدی و خواسته‌های جدید مذاکره کنیم.

من با باشگاه مس سونگون قرارداد دارم اما ادامه همکاری‌ام با این تیم هنوز مشخص نیست و در جلسه هفته آینده این موضع مشخص خواهد شد، برای رسیدن به قهرمانی دوباره در لیگ ایران و دبل کردن، یک سری خواسته‌ها داریم اگر قرار باشد آن خواسته‌ها عملیاتی نشود و فشار بر روی ما باشد، باید شرایط دیگری را در نظر بگیرم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *