تمدید سحرخیزی، تمرین صرفه جویی

از قدیم گفته اند “سحرخیز باش تا کامروا باشی” و حالا این توفیق اجباری به لطف کمبود برق نصیب ما شده است و حداقل تا 15 روز دیگر ادامه دارد. این اتفاق باعث شده است تا شهر زودتر از خواب بیدار شود و حتی تایم ترافیک نیز عوض شود.

اگرچه این تغییرات ساعت بیولوژیک بسیاری از افراد از جمله کارمندان که به بیداری در ساعتی خاص عادت داشته اند بهم ریخته است اما علاوه بر تاثیر مثبت در کاهش مصرف برق باعث شده است همه ما فرصت بیشتری را برای انجام کارهای روزمره داشته باشیم. همینکه می دانیم ادارات دولتی و بسیاری دیگر از ارگان ها 1ساعت زودتر به کار خود پایان می دهند ما را مجبور می کند تا زودتر از خواب ناز بیدار شویم و به کارهایمان برسیم و از طرفی وقت بیشتری برای انجام کارهایی که تابحال برای انجام دادن آن وقت کم می آورده ایم داشته باشیم.

یکی دیگر از مزیت های تغییر ساعت کار ادارات، درک عملی ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق است که شاید تابحال خیلی جدی گرفته نمی شد. حالا بصورت محسوس تاثیر کمبود این دو امکان حیاتی را در زندگی حس می کنیم و امید است درس عبرتی برای همه باشد.

تمدید تغییر ساعات کاری ادارات در خراسان رضوی تا ۱۵ مرداد ماه

استاندار خراسان رضوی از تمدید و تداوم تغییر ساعات کاری ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی و موسسات عمومی غیردولتی تا نیمه مرداد ماه در این استان خبر داد.

علی رضا رشیدیان گفت: با توجه به‌پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر تداوم موج گرما در مرداد ماه در بیشتر نقاط استان و تاکید وزیر نیرو بر ضرورت همراهی در مدیریت مصرف برق و آب، ساعات کاری ادارات همچنان به‌روال هفته‌های اخیر در استان از ساعت 6:30 تا ساعت 13:30 است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پایان ساعت کار اداری برای روزهای پنجشنبه ساعت 12:30 است؛ متذکر شد: ساعات کار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، خدماتی، امدادرسانی و اورژانس به‌روال سابق است، همچنین، زمان فعالیت مهدکودک‌ها به‌تناسب ساعات کاری ادارات تنظیم می‌شود و بر این مبنا از ساعت 5:45 دقیقه صبح که کودکان را پذیرش می‌کنند تا 14:15 دقیقه فعال هستند.

وی تاکید کرد: به‌منظور افزایش پایداری شبکه برق سراسری، مدیران دستگاه‌ها و نهادها باید ضمن رعایت سایر مفاد این مصوبه، با هدف به‌حداقل رساندن مصرف برق طی ساعات کاری، همه وسایل سرمایشی و روشنایی غیرضروری بعد از ساعات کاری را از مدار خارج کرده و در صورت لزوم از ظرفیت دیزل ژنراتورهای اضطراری در مجموعه‌های خود بهره گیرند و بدین منظور باید تمهیدات مورد نیاز فراهم تدبیر شود.

گفتنس است؛ این تغییر ساعات کاری ادارات و بانک‌ها از روز سه شنبه 19 تیرماه بر اساس مصوبه هیات وزیران و تقاضای شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان مانند بسیاری از نقاط کشور اجرایی شده، با تداوم گرما، تصمیم بر تمدید مجدد این زمان تا نیمه مرداد ماه گرفته شده است.

تمدید ساعت کاری جدید ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا نیمه مرداد ماه

در راستای تمدید تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌ها، ساعت کاری جدید ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز تا نیمه مرداد ماه تمدید شد.

با عنایت به تمدید تغییر ساعت کار ادارات و بانک‌ها تا نیمه مردادماه توسط استانداری خراسان رضوی، تغییر ساعت کاری سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز تمدید شد.

در این راستا مقرر شد سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز از ساعت 5:30 صبح آغاز می‌شود.

تمدید تغییر ساعت کاری خط ۱ و خط ۲ قطارشهری مشهد تا 15 مرداد ماه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از تمدید تغییر ساعت شروع سرویس‌دهی خط ۱ و ۲ قطارشهری تا پانزدهم مرداد ماه خبر داد.

وحید مبین مقدم افزود: با توجه به اعلام استاندار خراسان رضوی در خصوص تمدید تغییر ساعات کار ادارات و بانک‌ها تا نیمه مردادماه به دلیل افزایش فزاینده‌های دمای هوا، به منظور رفاه حال همشهریان ساعت سرویس‌دهی خط ۱ و خط ۲ قطارشهری مشهد تا پانزدهم مردادماه از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود.

گفتنی است، تغییر ساعات کاری ادارت و بانک‌ها، به دلیل افزایش گرمای هوا از نوزدهم تیرماه کلید خورده و به موازات آن ساعات کاری قطار شهری مشهد نیز تغییر داشته است.

برنامه ریزی در قطعی برق به مدیریت مصرف اصناف کمک می کند

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: اگر قطعی برق مناطق مختلف به صورت برنامه ریزی شده و با اعلام قبلی به اصناف انجام شود، در کاهش مصرف برق صنوف مختلف و مدیریت این بخش تاثیر زیادی خواهد داشت.

محمود بنانژاد افزود: برای جلوگیری از ضرر اصناف بهتر است قطعی برق روزانه در مشهد برنامه ریزی شده و با اعلام قبلی به همه واحدها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تاکنون شکایتی از قطعی برق از سوی صنوفی که کار آنها با برق بیشتری سر و کار دارد به اتاق اصناف اعلام نشده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: خاموشی احتمالی روزانه در مشهد بین 30 تا 45 دقیقه است و مناطقی که در برنامه خاموشی قرار می گیرند هر روز صبح در یکی از جراید شهر و سایت اینترنتی این شرکت اعلام می شود.

علیرضا کاشی اظهار داشت: در پاره ای موارد رفتار مردم در مصرف برق از نرم معمول در روز بیشتر می شود و مرکز کنترل شبکه های برق کشور به شرکت توزیع نیروی برق مشهد این موضوع را اعلام می کند.

وی افزود: اگر مصرف برق در شهر از نرم معمول بیشتر شود، بعضا ناگزیر به عدول از جدول قطعی روزانه و افزایش خاموشیها به میزان 10 تا 15 درصد در روز هستیم که ممکن است این خاموشی شامل حال اصناف نیز شود.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *