ایستگاه آخر برای باند سارقان طلا

بامداد روز گذشته شش تن از اعضای باند سرقت طلا در مشهد اعدام شدند

بامداد روز گذشته 6 عضو یک باند که با حمله به خودروی حامل «طلافروشان کیفی» در بولوار فرودگاه مشهد، 10 کیلوگرم طلا را سرقت کرده بودند، در زندان مشهد به دار آویخته شدند.

ماجرای این دستبرد مسلحانه وحشتناک چهاردهم مهر سال 94 هنگامی روی داد که پرواز اصفهان – مشهد در باند فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد بر زمین نشست. دقایقی بعد دو مرد میان سال در حالی که کیف حاوی بیش از 10 کیلوگرم طلا را در دست داشتند، از فرودگاه خارج شدند.

«میثم» جوان 29 ساله ای که از ساعتی قبل منتظر فرود هواپیمای اصفهان در مشهد بود، بلافاصله با دیدن «طلافروشان کیفی» گوشی تلفن خود را برداشت و مشخصات حاملان طلا را به همدستانش داد. آن ها طبق نقشه ای از قبل طراحی شده، در بیرون از محوطه فرودگاه منتظر حمله ای بی رحمانه ایستاده بودند.

لحظاتی بعد «میثم» (سرکرده باند) خبر داد که طعمه ها سوار بر تاکسی زرد رنگ از محوطه خارج شدند و طلاها نزد فردی است که در صندلی جلو قرار دارد!

هنوز چند دقیقه از آخرین تماس میثم نگذشته بود که دزدان طلا، سوار بر پراید به تعقیب تاکسی پرداختند. لحظاتی بعد راننده پراید در یک تصادف ساختگی به سپر عقب تاکسی کوبید و هنگامی که راننده و سرنشین عقب تاکسی از خودرو پیاده شدند تا علت تصادف را بررسی کنند، ناگهان سرنشین پراید درحالی که شمشیر بزرگی را در هوا می چرخاند به سوی تاکسی حمله ور شد و شیشه های آن را شکست.

همدستان او نیز که منتظر این فرصت بودند با فریادهای دلخراشی از آن سوی بولوار به سرنشینان تاکسی هجوم بردند و در حالی که رعب و وحشتی عجیب به راه انداخته بودند، با سلاح هایی که در دست داشتند به دیگر افراد حمله کردند.

«هادی» یکی از اعضای این باند مخوف با ضربات شمشیر سرنشین جلوی تاکسی را مجروح کرد و بدین ترتیب دزدان مذکور، پس از سرقت کیف طلاها، پراید را در محل رها کردند و با خودروی پژو 206 که در آن سوی بولوار پارک بود، از صحنه حادثه گریختند. با توجه به حساسیت و اهمیت ماجرا و به دستور ویژه قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مشهد) برای دستگیری هر چه سریع تر دزدان نقابدار خطرناک، رسیدگی قضایی پرونده، به قاضی حیدری سپرده شد و بدین ترتیب تلاش گسترده در این باره ادامه یافت.

در این زمینه، قاضی حیدری، معاون سیاسی‌‌امنیتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، در این رابطه گفت: در پی ایجاد ناامنی توسط شخصی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بود و با اجیرنمودن تعدادی افراد و تهیه اسلحه، برای «طلافروشان کیفی» ایجاد ناامنی شغل  و کسبی می‌نمودند با تاکیدات ریاست محترم کل دادگستری استان جناب آقای  دکتر مظفری و دادستان محترم مرکز استان جناب حاج آقای صادقی جهت کشف حقیقت و برخورد قانونی موضوع در شعبه بازپرسی مورد اقدام قضایی قرار گرفت و با تلاش مامورین آگاهی استان با ریاست اداره جنایی جناب سرهنگ غلامی متهمین دستگیر و طلاهای سرقتی به صاحبانش مسترد گردید.

 

وی افزود: با تکمیل تحقیقات و صدور رای از ناحیه ریاست محترم شعبه چهار دادگاه انقلاب جناب منصوری و تایید رای اعدام از ناحیه دیوان عالی کشور این شش نفر صبحگاه امروز به دار مجازات آویخته شدند تا درس عبرتی باشد برای آنانی که که طمع به مال دیگران داشته و می‌خواهند با ناامن‌کردن امنیت عمومی و بازار کسب و تجارت دیگران به حرام‌خوری خود ادامه دهند.

قاضی حیدری تصریح کرد: افرادی از این قبیل مطمئن باشند که دستگاه قضایی بدون توجه به خواسته‌های بدخواهان مردمان ایران اسلامی وعدم تاثیرپذیری از صاحبان قدرت، به وظایف قانونی خود عمل می‌نماید؛ زیرا خود را متعهد به حفظ حقوق شهروندان و امنیت شغلی آنان می‌داند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *