کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی کاربردی

به کمک طناب زدن مداوم، می‌توان در هر ساعت ۷۲۵ کالری سوزاند، این میزان کالری سوزانده شده باعث لاغر شدن می‌شود. با طناب زدن می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، برای این منظور باید به مدت زمان طناب‌زدن توجه کرد و سریع از آن دست نکشید.

مضرات طناب زدن برای زانو

ورزش‌هایی که در آن حرکت‌های خم شدن زانوها و فرود آمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می‌شود نیز برای زانوها مضر هستند، تنیس، بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش‌ها محسوب می‌شوند.

طناب زدن جزو موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی‌کند ورزش‌هایی که در آنها فرد می‌پرد، فرود می‌آید یادر حال دویدن به طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می‌کند که ممکن است منجر به آسیب به رباط‌های زانو و به خصوص رباط صلیبی قدامی می‌شوند.

با این وجود به کسانی که آرتروز زانو دارند توصیه می‌شود از انجام دادن این ورزش اجتناب کنند چرا که به زانوها فشار وارد می‌کند.

بهترین ورزش برای رسیدن به تناسب اندام

حفظ و رسیدن به تناسب اندام برای خیلی از افرادی که مشکل اضافه وزن داشته و سعی در لاغر کردن خود دارند به یک هدف بزرگ تبدیل شده است. اما استفاده نادرست و بدون آگاهی از وسایل ورزشی ممکن است نتیجه دلخواهی را در بر نداشته باشد.

اگر فرصت رفتن به باشگاه‌های ورزشی را ندارید و یا از رفتن به باشگاه‌ها، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده‌اید و یا اینکه پس از مدتی انجام تمرینات مختلف، تصمیم به تغییر فعالیت ورزشی خود گرفته‌اید، طناب زدن ورزش کم هزینه‌ای است که می‌توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد.

طناب زدن ورزشی رایگان

طناب زدن یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و لاغر شدن است. طبق برآورد مؤسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط، حدود 570 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن در یک فرد به طور متوسط باعث مصرف حدود 9 تا 12 کیلوکالری انرژی می‌شود. این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود 10 کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌آید.

در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می‌شود و آمادگی لازم را به دست می‌آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می‌کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات و قدرت بخشیدن به عضلات بدن است .

یک برنامه طناب زدن به همراه رژیم غذایی سالم می‌تواند راهکار مناسبی برای آن‌هایی باشد که فکر کاهش وزن هستند. شما هم از مزیت‌های فعالیت ورزشی برخوردار خواهید شد؛ هم وزنتان کاهش می‌یابد و مهمتر اینکه بدن شما قوی و سالم‌تر خواهد شد.

ادامه دارد…

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *