واردات 124میلیون یورویی ماشین‌الات خط تولید به استان

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : طی دو ماهه امسال ۱۲۴ میلیون یورو ماشین آلات و تجهیزات خط تولید که در داخل امکان تولید آن نیست، به استان وارد شده است.
علی رسولیان با بیان اینکه این اقدام به منظور رونق و ارتقای کیفیت تولید انجام شده است، اظهار کرد: برای واردات این ماشین آلات در مجموع 30 مورد معافیت گمرکی صادر شد و عمده این تجهیزات اروپایی و از کیفیت و تکنولوژی بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: این تجهیزات مربوط به بخش‌های فلزی، شیمیایی، صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی، دارویی و خودرویی بوده است.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: طی این دو ماهه هم در تداوم شرایط سال گذشته با توجه به اقدامات حمایتی و تسهیلاتی و توسعه ای که برای احیا و رونق تولید واشتغال صورت گرفت، همچنان شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف هستیم .
رسولیان تصریح کرد: در این راستا در حوزه فرش ماشینی طی دوماهه امسال نسبت به همین زمان در سال قبل رشد 9 درصدی، صنایع کاغذی 108 درصد، روغن نباتی 16، رب گوجه فرنگی 10 درصد، لوله و پروفیل 49 درصد، مقاطع فولادی 44 درصدی داریم .

وی خاطرنشان کرد: این رشد در بخش کاشی و سرامیک 5 درصد، فولاد خام 85 درصد ظروف چینی 213 درصد، الکتروموتور 79 درصد، کولر آبی 25 درصد، محصولات پایین دستی پتروشیمی 82 درصد، کنسانتره آهن 100 درصد بوده است.
رسولیان تاکید کرد: تلاش بر آن است که با حفظ تولید و اشتغال و رونق تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی، خدمات و گردشگری فرصت اشتغال و صادرات بیشتر و حضور موفق تر بخش خصوصی در اقتصاد استان فراهم شود.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *