همراهی بانک‌ها سهم موثری در پیشرفت و توسعه استان دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: همراهی بانک‌ها به عنوان یکی از منابع مهم تامین مالی در حوزه‌های مختلف سهم موثری در پیشرفت و توسعه استان داشته و دارد.

علی رضا رشیدیان روز یکشنبه در دیدار مدیران قبلی و جدید شعب بانک تجارت در خراسان رضوی با وی افزود: عملکرد بانک‌ها در تعامل با بخش‌های تولیدی و اقتصادی اگر بر مبنای بانکداری اسلامی و مشارکت با سرمایه گذار و تولید کننده باشد، در عین همراهی با این حوزه بر فعالیت انجام شده هم نظارت می‌کنند تا این تولید به سودآوری لازم برسد و حتی اگر در بین راه نیاز به تزریق مجدد منابع باشد ورود یافته که هم سرمایه مردم و هم منابع بانکی حفظ می‌شود.
وی ادامه داد: این شیوه می‌تواند به ارتقا توان و ظرفیت تولید و اقتصاد استان و کشور بیافزاید ضمن آنکه طی یکی دو سال اخیر این همکاری و تعامل بانک‌ها با دولت و بخش خصوصی بسیار خوب بود و نتیجه آن هم رونق تولید و ایجاد 124 هزار اشتغال جدید در استان شد .
وی عنوان کرد: بانک تجارت استان هم در این دوره همکاری خوبی داشت و با توجه به مسئولیت شورای هماهنگی بانک‌های استان در راستای تعامل وهمکاری سایر بانک‌ها و موسسات مالی و پولی در این حوزه کمک موثری داشت.
استاندار افزود: روحیه خدمت ، صداقت و تلاش برای حل مشکل مردم و راه اندازی امور آنان هم از جمله مباحثی است که باید در مدیران بخش‌های مختلف بویژه بانک‌ها بیش از پیش تقویت شود .
وی ادامه داد: در استان سال گذشته در راستای حل مسائل مردم بویژه اقدامی که منجر به افزایش ارائه تسهیلات ازدواج شد ،بانک‌های استان عملکرد خوبی داشتند و جهشی در این حوزه نسبت به سال قبل از آن را در پی داشت .
رشیدیان با اشاره به اثر این تسهیلات در جامعه گفت: تاثیر گذاری بر حوزه اجتماعی در یک فرآیند و دوره زمانی با مجموعه ای از اقدامات متعدد امکان پذیر است چنان که افزایش تسهیلات ازدواج بر موضوع رشد آمار ازدواج بی تاثیر نبود و ایجاد اشتغال هم بر کاهش آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق و مانند آن آثار مستقیمی دارد.
وی ادامه داد: بانکدار خوب به گونه ای برنامه ریزی می‌کند سپرده‌های مردم در جایی سرمایه گذاری شود که سود احسن برای جامعه داشته باشد .
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به این بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی توفیق است و خدمت در خراسان رضوی که منسوب و متبرک به نام امام علی ابن موسی الرضا (ع) است ، توفیقی مضاعف تر است ، افزود: باید قدردان این توفیق بوده و در راستای ارتقا استان و بهبود شرایط زندگی مردم تلاش نمود.
در این جلسه فلاح به عنوان مدیر امور شعب بانک تجارت خراسان رضوی معرفی شد ، پیش از این محمود منصوری این مسئولیت را در استان عهده دار بود.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *