شهردار مشهد:

هر دو هفته یکبار پروژه ای در حوزه مترو افتتاح خواهد شد

شهردار مشهد با اشاره به اینکه سرعت پروژه های مترویی به هیچ عنوان کم نخواهد شد، گفت: تا پایان سال هر دو هفته یک بار یک پروژه حوزه مترو را به بهره برداری می رسانیم، هزینه اجرای این پروژه ها بالای 20 میلیارد تومان است.

به گزارش صبح امروز، محمد رضا کلائی روزگذشته در مراسم افتتاح دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهردار و دیگر مدیران شهری برگزار شد، افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف چند ماه آینده تمامی پروژه هایی که نیازمند تامین تجهیزات است و تاسیسات پیچیده ای دارد، به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه کلان پروژه خطوط ریلی مشهد آن قدر بزرگ است که اجزای آن شاید به چشم نیاید، اظهارکرد: هرکدام اجزای پروژه های خطوط ریلی بیش از20 میلیارد تومان هزینه بر هستند، یکی از این پروژه ها که به اندازه یک پروژه بزرگ مهم است، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی بود که افتتاح شد.
وی تصریح کرد: ما باید الگویی برای سالم سازی فضا برای افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی ایجاد کنیم که این اتفاق و الگو سازی در این ایستگاه رخ داده و در تمام ایستگاه های خط سه مد نظر قرار خواهد گرفت.

کلائی با اشاره به اینکه تاکید ما بر حمل ونقل ریلی است، خاطرنشان کرد: درست است که هزینه ها بسیار افزایش پیدا کرده و تامین تجهیزات با وجود تحریم ها نیز مشکل شده است، اما انشاالله این حوزه را با سرعت بالا پیش خواهیم برد، دراین مسیر قول های مساعدی را برای تامین مالی بیرونی گرفته ایم که این موضوع هم می تواند کمکی برای پیشبرد پروژه باشد.

تکذیب برخی ادعاها درباره منتقل نشدن دستگاه حفار به خط چهار

شهردارمشهد ادامه داد: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی رسد، از سوی برخی افراد مطرح می شود که این موضوع کذب است و به طور قاطع اعلام می کنم به لطف خدا تا پایان سال فعالیت های یک سال و نیمه ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: دستگاه حفار درهمین سال 99 حفار تونل خط چهار را از منطقه مهر مادرکه محله کم برخورداری است و می تواند بخش زیادی از مناطق کم برخوردار را از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به هم متصل کند، آغاز خواهد شد و ما بر این تصمیم مصمم هستیم و قول می دهیم که اینکار را به سرانجام برسانیم، لذا بی دلیل مردم را نا امید نکنید.

وی اضافه کرد: از این مساله مهم تر، تاکید بر استفاده از مدل های جدید حمل ونقل و تاکید بر پیاده مداری است.

کلائی گفت: به هرحال ما در آستانه سال 1400 و آغاز قرن جدید هستیم و نباید منفعلانه با این موضوع برخورد کنیم، همه مولفه ها نشان می دهد که شهر مشهد طی یک دهه آینده، شهری پیشتاز در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
شهردار مشهد افزود: با توجه به این موضوع باید با کمک مردم گام هایی بزرگ را در تقویت و توسعه پیاده محوری برداریم که گام اول آن به رسمیت شمردن حق تقدم عابر پیاده است.

ایجاد زیرساخت های طرح تقدم عابر پیاده

وی با بیان اینکه در این راستا طی یکسال گذشته، در ایجاد زیرساخت های موردنیاز طرح حق تقدم عابر پیاده به نقطه مطلوبی رسیده ایم، اظهارکرد: البته هنوز تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله زیادی داریم اما با ایجاد پیاده روها و پیاده راه ها، اصلاح تقاطع ها و مناسب سازی مسیرهای گذرهای عابر پیاده و ایمن سازی آن، گام بلندی برداشته شده است.

کلائی تصریح کرد: اکنون باید با مردم مشهد هم صدا شویم و تلاش کنیم این پروژه به سرانجام برسد. لذا شهروندان باید در کنار هم عبور از گذرگاه عابر پیاده و توقف پشت خطوط عابر را تمرین کنند.

وی ادامه داد: رعایت حق تقدم عابر پیاده باید در سال آینده اجباری شود و این خیلی ساده است، اگر شهروندان ما در گذرگاه های عابر پیاده به چراغ ها توجه و از خطوط عابر پیاده عبور کنند و خودروها نیز هنگام رسیدن به گذر عابر پیاده سرعت خود را کم کنند و متوقف شوند، این طرح محقق خواهد شد.

130 میلیارد تومان هزینه برای ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری

هم چنین کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در این خصوص گفت: در مجموع ایستگاه کوهسنگی در زیربنایی به مساحت 5هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان احداث شده است.

وی اضافه کرد: این ایستگاه دارای دو راه دسترسی است که یکی از این دسترسی ها واقع در خود بوستان کوهسنگی 19 آذر ماه سال گذشته به همراه ایستگاه به بهره برداری رسید.

کیامرز تصریح کرد: اکنون نیز شاهد دسترسی دوم این ایستگاه واقع در ضلع شمال غربی حاشیه خیابان کوهسنگی هستیم که استفاده از قطار شهری را برای مردم راحت تر خواهد کرد.

کیامرز با اشاره به اینکه برای احداث دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی حدود 15 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: این دسترسی مجهز به ٢ آسانسور و چهار پله برقی است و آسانسورها به گونه ای نصب شده اند که خرید بلیت و دسترسی به سکوهای سوار شدن به قطارها را برای افراد دارای معلولیت تسهیل کرده اند.

image_print
100 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *