مشترکان خانگی، بیشترین مصرف برق مشهد را دارند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد اعلام کرد: بخش خانگی مشهد با یک میلیون و 200 هزار اشتراک از مجموع یک میلیون و 500 هزار مشترک برق این شهر، بیشترین میزان مصرف برق را نسبت به مشترکان عمومی و تجاری، صنعتی و کشاورزی دارند.

سیده معصومه مرادی افزود: شرایط اقلیمی امسال استان می طلبد که یک مدیریت مصرف صحیح برق در سطح خانگی به وجود آید به طوری که اگر هر یک از مشترکان یک لامپ اضافه را خاموش کنند، در مجموع صرفه جویی زیادی شده و سرمایه ملی حفظ می شود.

وی تاکید کرد: مشترکان خانگی باید مصرف برق را در ساعت اوج بار یعنی 11 تا 15 و 19 تا 23 مدیریت کنند به این صورت که درجه کولر گازی خود را در این ساعات روی 25 تنظیم کنند یا چند ساعت قبل از ساعات اوج بار، کولر گازی را در خانه روشن کنند تا هوا تغییر کند و در ساعات اوج بار آن را خاموش نمایند.

وی بیان کرد: مشترکان خانگی بهتر است بر روی کولرهای آبی سایبان نصب کنند تا دمای بدنه پایین مانده و سرما هدر نرود.

مرادی، خودداری از روشن نگه داشتن کولر به صورت دائم، استفاده از لامپ های کم مصرف و ال.ای.دی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج بار، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی را از دیگر راههای مدیریت مصرف برق مشترکان خانگی ذکر کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اگر برق نباشد، گرما طاقت فرسا خواهد بود، پمپاژهای آب شهری قادر به کار کردن نخواهند بود و شهروندان در تامین آب نیز دچار مشکل می شوند و زندگی مردم فلج می شود.

براساس گزارش شرکت برق منطقه ای خراسان، اوج بار مصرف پارسال در خراسان رضوی 55 هزار مگاوات بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری با رشد پنج درصدی به 58 هزار مگاوات برسد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *