مسابقات قرآن اوقاف متعلق به همه اقشار است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همه اقشار جامعه اعم از بازاری، اداری، دانش‌آموز، دانش‌جو و طلبه در مسابقات قرآن کریم حضور پیدا می‌کنند و این مسابقات متعلق به همه اقشار جامعه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده در نشست خبری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی که صبح امروز در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم که توسط اوقاف برگزار می‌شود درواقع مسابقات نظام جمهوری اسلامی ایران است و مختص به یک دستگاه نیست.

وی افزود: در سال‌های متوالی و پیوسته شاهد درخشش فعالیت‌های قرآنی در استان خراسان رضوی هستیم زیرا اینجا پایگاه فعالیت‌های قرآنی مقام معظم رهبری است. در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در دو بخش آوایی انفرادی و بخش معارفی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5، 10، 20 جز از قرآن و کل قرآن کریم است، این بخش در اردیبهشت ماه با حضور 2 هزار و 100 نفر شرکت کننده برگزار شد. امسال در مسابقات شهرستان‌ها تیم داوری متمرکز از استان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار کرد: امسال رویکرد مسابقات شهرستانی شامل اختصاص بخشی به آموزش و تبیین نکات ضعف و قدرت شرکت کننده‌ها بود، یعنی ضمن برگزاری مسابقات ضعف‌های شرکت کنندگان برای رفع در مراحل بعدی تذکر داده می‌شد.

وی ادامه داد: بخش معارفی شامل سه رشته حفظ، معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم بود و در تاریخ پنج‌شنبه 10 خرداد ماه به‌صورت الکترونیکی با 3 هزارو 60 نفر شرکت‌کننده برگزار شد و 2 هزارو 446 نفر نمره قبولی کسب کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: بخش سوم در مسابقات شهرستانی، آواها و نواهای دینی بود که شامل دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن کریم،انشاد انفرادی، هم‌سرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم است، رشته‌های دعاخوانی و اذان هم‌زمان با بخش آوایی انفرادی برگزار شد و سایر رشته‌های این بخش به‌صورت ارسال اثر بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم قرار داریم که همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه مبارکه کرامت، مسابقات بخش خواهران از امروز یکشنبه 24 لغایت 27 تیرماه از ساعت 18 الی20 در محل سالن اجتماعات مجتمع آموزشی فدک آل محمد(ع) آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 200 نخبه قرآنی خواهر در این مرحله حضور دارند، داوری این مرحله توسط 6 داور که 2 نفر از آن‌ها از تهران دعوت شدند و 4 داور هم از داخل استان حضور دارند، صورت می‌گیرد. در کنار برگزاری این مسابقات کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید منتخب برگزار خواد شد و همچنین در حاشیه این مسابقات برنامه‌های فرهنگی شامل حرم‌شناسی و زیارت امام‌زادگان نیز اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: بخش برادران در تاریخ 9، 10 و 11 مرداد ماه در محل مهدیه امام خامنه‌ای برگزار می‌شود، در این بخش 250 نخبه قرآنی برادر حضور دارند، هیئت داوران این بخش را 12 داور که 3 نفر از آن‌ها مدعو هستند تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: مراسم اختتامیه 11 مردادماه در سالن شهید بهشتی با حضور برادران و خواهران برگزار می‌شود و علاوه‌بر منتخبین استان از 45نخبه قرآنی نیز در این مرحله تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن فارغ‌التحفیظی 80 حافظ کل قرآن کریم را که در طرح تربیت حافظان قرآن کریم موفق به حفظ قرآن شدند در این مرحله برگزار خواهد شد. جوایزی به قید قرعه به حاضرین در مراسم و کسانی که در این راه ما را همراهی کردند اهدا خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: به عنوان گزارش مختصری از سال گذشته می‌توان به 66 نخبه قرآنی که در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از استان به مرحله کشوری راه یافتند، اشاره کرد. رتبه اول قرائت مسبقات بین‌المللی قرآنی روسیه توسط امیر لعل اول بدست آمد که ثمره فعالیت‌های تشکل‌های قرآنی استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار کرد: مختار دهقان نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی از استان خراسان رضوی اعزام شد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *