سند جامع توسعه محیط زیست مشهد تدوین می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در شهری که به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام است و سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر می‌باشد، بایددرشاخص‌های توسعه پایدار و تاب آوری شهری ارتقای قابل توجهی داشته باشد.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد افزود: اگر چه در حال حاضر بسیاری از شاخص‌های زیست محیطی شهری عملکرد مناسبی داشته اند لیکن انتظار عمومی از این شهر بیشتر است.

وی با تاکید بر همکاری محیط زیست با شهرداری مشهد گفت: بایستی به گونه‌ای تلاش نمود که در رتبه بندی کلان شهر‌های کشور به لحاظ شاخص‌های زیست محیطی کلان شهر مشهد به عنوان شهری نمونه، پاک و محیط زیست محور مطرح گردد و از سیستم یکپارچه مدیریت شهری و پایداری اکولوژیکی برخوردار باشد.

در این دیدار معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد هم با تاکید برتداوم و تقویت همکاری‌های دو ارگان در جهت رفع بسیاری از کاستی‌های موجود ابراز داشت تدوین سیاست‌ها و شاخص‌های کلان محیط زیست شهری مشهد در دستور کار است.

خلیل اله کاظمی ابراز امیدواری کرد که با کمک دو دستگاه سند جامع توسعه محیط زیست مشهد تدوین و این سند بتواند در آینده نقشه راه توسعه پایدار کلان شهر مشهد باشد و مباحث زیست محیطی شهرستان مشهد را نیز پوشش دهد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *