دستگیری پلیس های قلابی در مشهد/شناسایی عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی/

پلیس های قلابی در مشهد دستگیر شدند

سه سارق خشن که با پوشیدن لباس مردان قانون مردم را سرکیسه می‌کردند در اقدامی ضربتی توسط پلیس دستگیر شدند.

در پی اعلام اخباری چند از سوی شهروندان گلبهاری مبنی بر اینکه افرادی در لباس مأموران پلیس با تهدید چاقو و قمه از آن‌ها زورگیری کرده‌اند، گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی شهرستان چناران برای بررسی موضوع و شناسایی و دستگیر متهمان وارد عمل شدند.

مأموران در قدم اول تحقیقاتشان با همکاری چند شاکی پرونده چهره فرضی متهمان را ترسیم و در اختیار گروه‌های گشتی پلیس قرار دادند. ضابطان قضایی در قدم بعدی پیگیری‌های خود به رصد میدانی برای شناسایی متهمان در محدوده‌های ارتکاب جرم پرداختند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران ردی از متهمان در شهر گلبهار پیدا کردند و طی هماهنگی با مقام قضایی به سراغ آن‌ها رفتند. فرمانده انتظامی شهرستان چناران در تشریح عملیات دستگیری عوامل این باند زورگیران خشن گفت: کارآگاهان پلیس متهمان بلافاصله آگاهی پس از رد‌زنی مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند و زیر‌نظر گرفتند. بررسی‌های میدانی این گروه ویژه پلیس ادامه داشت که سه سارق شبانه وارد مخفیگاه خود شدند و در این لحظه کارآگاهان وارد عمل شدند و قبل از هر اقدامی این مأموران تقلبی را دستگیر کردند.

سرهنگ برات اویسی افزود: مردان قانون در این عملیات ضربتی در بازرسی از محل یک قبضه کلت تقلبی، یک رشته دستبند، دو دستگاه بیسیم، یک قبضه چاقو‌، یک تیغه شمشیر، مقادیری مواد‌مخدر و آلات استعمال مواد را کشف و ضبط کردند. علاوه بر این دو دستگاه خودرو سواری متعلق به متهمان طبق دستور قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی تصریح کرد: سه متهم جلب شده ابتدا حاضر به همکاری با کارآگاهان پلیس آگاهی نبودند اما در مواجهه با مستندات پرونده و نیز ادله موجود به ناچار پرده از راز زورگیری‌های خشن خود برداشتند و به جرمشان اعتراف کردند.

اویسی ادامه داد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده و در مواجهه با تعدادی از مال‌باختگان به شش فقره اخاذی تحت‌عنوان مأمور اعتراف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان چناران با بیان اینکه پرونده این مأموران تقلبی پس از تحقیقات اولیه در اختیار مقام قضایی قرار داده شده است، اظهار کرد: متهمان در جلسات برگزار شده در دادسرا نیز صراحتا به جرمشان اعتراف کردند و پس از تکمیل بررسی‌ها با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.

 

شناسایی عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

خانمی شکایتی مبنی بر انتشار عکس های خصوصی پسر نوجوانش در اینستاگرام و تهدید او را اطلاع داد.

سرهنگ حسین بیات مختاری، رئیس پلیس شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر انتشار عکس های خصوصی پسر نوجوانش در اینستاگرام و تهدید او، تیمی از کارشناسان پلیس فتا، شناسایی متهم را دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مستندات دیجیتالی به جا مانده، متهم را بلافاصله شناسایی و با هماهنگی قضائی او را احضار کردند.

وی گفت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس فتا، بزه انتسابی به خود را قبول کرد. این فرد بعلت ضعف آگاهی و تحت تاثیر قرار گرفتن از فیلم های مستهجن در فضای مجازی، اقدام به انتشار تصاویر و تهدید این نوجوان کرده بود.

رئیس پلیس شهرستان نیشابور گفت: متهم پس از تشکیل پرونده، برای پیگیری شکایت نوجوان هتک حیثیت شده به دادسرای نیشابور معرفی شد.

مختاری افزود: مزاحمان و هتک حیثیت گران فضای مجازی، بر اساس قانون جرائم رایانه ای، علاوه بر اعاده حیثیت، به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

 

180 واحد گشت پلیس راه در جاده های خراسان رضوی فعالند

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: 180 واحد گشتی محسوس و نامحسوس برای اجرای طرح تابستانه در جاده های این استان فعال هستند.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: اجرای طرح تابستانه پلیس راه که از هفته گذشته در جاده های استان آغاز شد تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در ایام و مناسبتهای خاص که منجر به افزایش تردد و ترافیک جاده ها می شود نیز محدودیتهای ترافیکی و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین و موتورسیکلتها اعمال می شود.

وی گفت: با توجه به زائرپذیر بودن استان و کلانشهر مشهد حجم سفرها در مناسبت‌های مختلف افرایش می یابد و به تناسب ترافیک و تقاضای سفر طرح های مختلف به اجرا در می آید.

 

18 سارق خیابانی در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مشهد گفت: 18 سارق خیابانی و خرده فروش مواد مخدر در شهرک رجائی این شهر دستگیر شدند.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: این تعداد طی 24 ساعت گذشته در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دستگیر شدند که 13 نفر آنان سارق خیابانی و پنج نفر توزیع کننده مواد مخدر هستند.

وی اظهار کرد: مقادیری اموال مسروقه و مواد مخدر نیز از دستگیر شدگان کشف شد.تحقیقات از این متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در این شهر به ویژه مناطق حاشیه شهر با جدیت دنبال می شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *